Gå til innhold

Tidlig gravid, første gang, og nervøs...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i 5 uke, og går nesten og venter på SA. Leser så mye om det på nett, og det virker jo som at de fleste har vært igjennom en SA. Hvor vanlig er det? Hvor bekymret bør jeg være og hva er symptomene på SA?

Jeg har konstant mensensmerter.. Flere som har det?

Fortsetter under...

Ikke les skrekkhistorier på nett!!! Det er vel første bud. Det er mange som opplever å miste, men det er og helt normalt å få barn!!! Er bare på steder som dette at man leser om mange som opplever det, for det er mange gravide samlet på et sted. Det er ikke så normalt som man skal tro. Ikke skrem deg selv, er faktisk større sjans for at det skal gå bra enn at det ikke gjør det.

Konstante mensliggnede smerter er helt normalt i 1tr, både pga hormoner og det at livmoren strekker seg og vokser.

Hei!

Først av alt, forsøk å glede deg over positiv test :-) La meg snu det litt på hodet - over 80% av alle svangerskap går helt fint! Så det er langt større sjanse for at alt går bra enn at det ikke gjør det! Menssmerter er helt normalt og også heller et tegn på at ting går bra, fremfor det motsatte! Jeg er gravid med nr 3 og har mistet 3 mellom 2. og 3. barnet. Det tydeligste tegnet de 3 gangene var nettopp at jeg hadde få tegn på noe som helst! Men samtidig, mitt første svangerskap hadde veldig få tegn - ingen kvalme, masse energi, etc.

Eneste tydelige tegn på en truende abort er blødninger, tror jeg. Men selv det kan allikevel gå bra. Så pust med magen, dropp røyk, kaffe (eller i hvertfall begrens kaffedrikkingen!) og alkohol - få deg litt frisk luft og sov godt! Mest sannsynlig går det bra, så fokuser på det!

Gratulerer og lykke til!!

Som sagt over her, som regel går det helt fint!!!

Menssmertene du kjenner, er voksesmerter! Husk at livmoren din skal vokse fra bitteliten til stor nok til å romme en helt ferdig baby, morkake og tre liter vann!! Det er ikke rart du kommer til å ha vondt både her og der!

Hold deg unne 1.tri, gå heller inn på terminkkubben din;)

Tusen takk for svar:) Det hjelper! Jeg skal prøve og ikke tenke så mye, og heller glede meg!

Det er en bra innstilling :)

Klart det er naturlig at man bekjymrer seg litt, men bekjymring i seg selv er jo ikke godt for noenting ;)

Selv prøver jeg å tenke at som regel går det jo bra og prøver å gi den pittelille et positivt miljø å vokse i :) OM noe skulle finne på å gå galt er det jo helt utenfor min makt uansett....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...