Carina har to små gull Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 snuppa på 9 mnd er så vanvittig forkjølt og det tetner seg fort til og det renner konstant. Har en suger jeg kjøpte på barnas hus, men syntes ikke den er så bra. Hun har de siste døgnene sovet i vogna på natta da hun faller mye mer til ro der og kan ha hodet litt hevet. Hvordan suger har dere???
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Kjøpte en på apoteket sist. Men den funket ikke. Prøvde ikke mer en en gang, syntes det var forferdelig ekkelt! Har du prøvd med nesespray?
chrisa78 Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 snuppa mi har vært veldig tett fra fødsel av(snart 6mnd:) og vi har prøvd maaange forskjellige men den beste er otrivin baby som fåes kjøpt på apotek og butikk,sånn med slange som du suger ut selv med munnstykke vi heller på litt saltvann først så er det bare å suge ut,heelt utrolig
gullskattmamma Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Vi bruker otri-baby nesesuger. Er veldig fornøyd med den! Kjøpes på apotek. Man suger ut snørret ved hjelp av en slange som man putter i munnen, i babyens nese putter man en "beholder" med tut (ikke fare for å få snørr i munnen, er et filter som hindrer at det kommer i munnen din). Til mine to eldste brukte vi en nesesuger hvor man klemmer ut luft fra "beholderen" for så å suge ut snørr fra nesa, men synes denne vi har nå fungerer mye bedre. Føler den vi har nå tar bedre, og har mer kontroll.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Enig med at otribaby med sånn slange fungerer best, jeg har også prøvd en del. Drypp med saltvann først og sug ut etterpå.
cent Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Gå for otribaby nesesuger! Og spray først med saltvann og la det virke litt før du suger. Jeg kjøpte først en billigere en de hadde på apoteket, den var ikke verdt ei krone, bare søppel, men otribaby virket supert!
Moa Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Sverger til Otribaby nesesuger og saltvannsspray som de fleste andre her. Hadde litt problemer med at nesesugeren ikke ble helt tett når vi satte sammen de ulike delene, slik at den sugde veldig dårlig. Men det løste seg med litt teip, så det ble tett ;-)
PetitAnge Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Otribaby ja! Har (dessverre) fått testet denne til gangs de siste ukene. Funker veldig bra. Et tips er å holde for det andre neseboret - enda mer effektivt!
Studentmamma88 Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Jeg er litt skeptisk til å rote inn i slimhinnene på babyer, så vi bruker kun otribaby nesespray. Vi sprayer en dose i hvert nesebor slik at det løsner fra slimhinnene, og deretter nyser hun det ut av seg selv. Om du sprayer på riktig måte tar det ikke mer enn 1 minutt før det meste er ute. Jeg hørt med legen sist hun var forkjølet og vi ble frarådet bruk av nesesuger, og heller bruke saltvannsoppløsning. Han begrunnet dette med at nesesuger kan lage sårdannelser i slimhinnene i nesen, da nesen deres er så liten, og dermed kan det det gjøre det vondt verre med svie, kløe og ubehag inni nesen. Vi ble heller rådet å heve opp sengen, ha god ventliasjon på soverommet og bruke saltvanssoppløsning/otribaby. De sa for øvrig det samme på apoteket, men syntes alle fagpersoner innen helsevesenet har så ulke oppfatninger og meninger om ting, så jeg vet ikke hva man skal høre på jeg... Prøv deg frem du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå