Gå til innhold

Når skal man kontakte føden, ang rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada dette er min nr 3 men føler fortsatt at jeg aldri blir kloke på dette. Så når er det egentlig man skal kontakte føden?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det ikke når det er omtrent 5 minutter imellom? Lurer nå også på om man skal gjøre det uansett hvor vondt det er? Forventer liksom at det skal gjøre skikkelig vondt før man drar, men det er kanskje ikke slik? Ble igangsatt etter maserier forrige gang, så vet ikke helt hvordan dette er jeg heller ;-)

Skrevet

Jo jeg trodde det, men mine varier fra 3 min mellom til ca 8 min mellom så blir liksom litt usikker, vil jo ikke enda opp med å føde hjemme heller.. Sist var mine plutselig bare 4 min mellom så da var det ikke så vanskelig å vite, nå går det så opp og ned at jeg blir veldig usikker. Får vel ta en telefon til føden å høre hva de sier. De er såpass vond at jeg må puste meg igjennom de

Skrevet

Først av alt kommer det vel litt an på reisevei til sykehuset og hvordan dine to forrige fødsler var. Mine fødsler varierte fra 3,5 døgn med førstemann, og 2 timer fra første rie med nr 2... Er også gravid med nr 3 nå, og mange sier at den tredje ofte er litt tricky... Er 31 uker i dag, og har allerede hatt 2 runder med premature rier som roet seg. Men tar ingen sjanser, så ringer så fort jeg er sikker på at det ikke er kynnere! Jeg har bare 4-5 minutter til sykehuset, hadde jeg bodd langt unna hadde jeg definitivt ringt med det samme det virker som at fødselen er i gang, altså litt stabile rier eller vannavgang.

Skrevet

Hei. Jordmord sa følgende for meg: med førstemann sier vi at det skal gå 5 min mellom riene og de skal vare 1 min. Med andre mann er det litt annerledes, riene kan nå være helt annerledes, ting kan gå fortere osv, så kjenn godt etter og kontakt føden med en gang magefølelsen tilsier det, selv om de ikke varer så lenge og det er lengre mellomrom mellom de.

Skrevet

I brosjyren jeg fikk på UL, står det at det skal være 5-10 min mellomrom og de skal vare min. 40-60 sek, da skal man ringe... Men det kan vel variere fra sykehus til sykehus, og reisetid...

Annonse

Skrevet

Hei. Jordmord sa følgende for meg: med førstemann sier vi at det skal gå 5 min mellom riene og de skal vare 1 min. Med andre mann er det litt annerledes, riene kan nå være helt annerledes, ting kan gå fortere osv, så kjenn godt etter og kontakt føden med en gang magefølelsen tilsier det, selv om de ikke varer så lenge og det er lengre mellomrom mellom de.

Svigermor sier hun var overbevist om at hun hadde falske rier med nr. 2 det endte med hjemmefødsel!

Skrevet

huff, jeg kjenner jeg er redd for hjemmefødsel, så jeg kommer til å ha lav terskel for å ringe om rier...

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) De 2 andre har forhåldsvis vært ok tid på, fra første tegn(slimproppen gikk) med nr 1 tok det ca 10 timer fra hun var ute og med nr 2 tok det ca 8 timer fra første skikkelige tegn. Er også redd for hjemmefødsel. Jeg snakket med føden, de ville ha meg inn til sjekk, hadde ca 1 cm åpning men livmorhalsen hadde ikke flatet seg helt ut enda så selv om jeg har hatt rier i hele natt og frem til nå har de ikke vært effektive nok. Har bare 20-25 min til sykehuset så fikk velge om jeg ville dra hjem, noe jeg gjorde. Så nå sitter jeg no bare her å venter.....

Skrevet

Men da skjer det i alle fall noe! Lykke til! Snart i mål!

Skrevet

Tusen takk for det :) Jada det er nok ikke lenge igjen, selv om jordmoren sa at det fortsatt kan ta mange dager for det kan jo stoppe opp...

Har bestilt fødsel i bhg tiden så da får vi håpe hun venter med å komme til ungene er levert i bhg imorgen ;)

Skrevet

Hei:) jeg hadde rier hvert 10.min som varte i 1-1.30 min. Dette begynte i 12 tida på natta. Har hatt slike to ganger i løpet av de to siste ukene. Visste ikke at det var rier, det var vondt, vondere enn kynnere, men liksom ikke vondt nok?! I 6tida på morgenen var de hyppigere, ca5 min mellom hver og de varte kortere, men synes ikke de var så sterke. Ringte til føden kl.6 og de sa jeg bare kunne komme inn for en sjekk. Kl.08.00 hadde jeg 4-5 cm åpning!! Ble virkelig overraska. Så jeg synes ikke det var helt enkelt å vite at jeg var i gang-på ordentlig:) Lykkelykke til!!!!!!

Skrevet

Så deilig da :) Mine er vonde, like vonde som de jeg hadde med nr 2, men varer alt fr 40 sekunder til 1 min så de er nok for korte, derfor de ikke har effekt. Håper det roer seg litt så jeg hvertfall får litt søvn på øynene inatt, ellers kommer jeg til å være utslitt når det starter på ordentlig...

Tusen takk for det :)

Annonse

Skrevet

Masse lykke til, håper de ikke stopper opp men øker!! Hold oss oppdatert :)

Skrevet

Fortsatt det samme :/ Litt vondere rier men det er alt. Føler dette vil ta laaaaang tid, desverre :(

Skrevet

Æsj :-( Føler med deg, det skal du vite! Prøv å slappe av så godt det går og få i deg god mat og drikke. Pussig det der at det liksom ikke bare slår inn når du åpenbart er flergangsfødende. Dårlig gjort!

Skrevet

Ja det syntes jeg også :/ Nå er det alt fra 3 min til 6 min mellom å de varer alt fra nesten 1 min til nesten 2 min så tror nok vi snart drar ned igjen, bedre med en skjekk for mye enn at jeg plutselig føder her hjemme...

Skrevet

De sier jo at nr 3 ofte er en luring å det er tydeligvis hun her!

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Ja det syntes jeg også :/ Nå er det alt fra 3 min til 6 min mellom å de varer alt fra nesten 1 min til nesten 2 min så tror nok vi snart drar ned igjen, bedre med en skjekk for mye enn at jeg plutselig føder her hjemme...

Lykke til, krysser fingrene for deg:)

Skrevet

Tusen takk :) Håper på fødsel iløpet av natten

Skrevet

Masse lykke til!!! Håper du har født imåro:)

Er du over termin??

Venter og nr 3,og har ikkje lyst på ein luring;)

Skrevet

Litt frustrerende da, men spennende for det? Du har kanskje født i løpet av natta? :) Din tredjemann er visstnok en luring :) Lykke til, håper det er overtsått og at babyen er kommet!

Skrevet

Da var Lille Ea Isabella kommet til verden. Hun kom til verden kl 02.29 inatt :) Alt står kjempe bra til

Skrevet

Hun ble foresten født på termine. 7 februar ;)

Skrevet

Nydelig! Gratulerer med jenta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...