Gå til innhold

Når tenker dere å slutte med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nå 14mnd og mannen i huset mener vi bare kan slutte med en gang, mens jeg ser ikke noe galt i at hun har smukken en stund til.

Hun bruker den bare til soving og innimellom når hun er syk/trøtt.. At hun tar seg en kosestund.. Ellers har hun ikke tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns at hun bør få ha sutten til ho er 2 i alle fall.min sønn er 1.5 år.til sommeren skal han bare få den til natta.og når han er 2.5 eller 3 så tar vi den.

mener at barna må få kose seg litt.

Skrevet

Tradisjon i både min og min samboers familie er at man får ha sutten til man er 3 år. Nå er veslegutt 16 mnd, og han får kun ha den når han skal sove, kjøre bil, er syk, eller har slått seg og trenger trøst. Sommeren de blir 3 år gir vi suttene til kaptein sabeltann ;)

Skrevet

På dagen 6 måneder gammel, samme dag som han fikk de første to tenner, nektet han å ta smokken sin. Og siden han ikke viste noe behov for å få den i løpet av de neste dagene, ble de pakket vekk. Senere kastet. Han bestemte det visst selv. Jeg hadde ellers tenkt at ca et år måtte være bra, men det er aldri godt å si hvordan teori blir når det skal omgjøres til praksis. :)

Jeg synes at så lenge sutten ikke er i munnen hele tiden, og forhindrer snakking, så er det neppe så farlig. Spesielt om den gir trøst og bedre søvn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...