Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Handle alt billig fordi han (gubben) vil bruke "min" engangs stønad til å kjøpe seg brukt bil.. What the f.... :-O han er overbevist om at jeg kommer til å bruke barnets penger til bil til han, hva hadde dere sagt\gjort?? Har kjøpt det meste, emn mangler fortsatt en del, som det dyreste som er vogna...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Hadde jeg kun fått engangsstønad, og ikke hatt bil, hadde jeg ikke kjøpt dyr vogn ihvertfall! Masse fint på Finn:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Bil til 35.000? Hadde jeg vel brukt pengene på noe annet, enn en j** skraphaug!!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Akkurat det jeg tenkte også, kommer til å bli mye utgifter på denne bilen.. Er jo ikke så mye igjen etter at vogn, seng, stellekommode og det som trengs er kjøpt inn.. Det er en av grunnene til at jeg ikke ønsker dette bilkjøpet, trur vi kommer til å tape mye på det... (trådstarter)
Fru.Antonsen Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Si det rett ut, det er faktisk viktigere å ha nødvendige ting til babyen enn en bil sålenge man har kollektiv trafikk... Ja bruk finn.no man kan virkelig gjøre mange bra kjøp der men jeg ville likevel ikke brukt penger på bil. Hadde jeg mot formodning fått noen skrave kroner til overs hadde jeg satt de til side såfremt det lot seg gjøre og hatt de til jeg brått trengte noe annet til babyen. de vokser jo fort så klær for eks....
lille-my-april Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Viss du kun får engangsstønad rekner jeg med at du ikke har særlig med penger å rutte med. Disse pengene bør du da spare på av de du ikke bruker med en gang, og bruke de når du trenger de. Kjøp av bil høres helt blåst ut spør du meg. Så her bør du stå på ditt!
3 gleder Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Handle alt billig fordi han (gubben) vil bruke "min" engangs stønad til å kjøpe seg brukt bil.. What the f.... :-O han er overbevist om at jeg kommer til å bruke barnets penger til bil til han, hva hadde dere sagt\gjort?? Har kjøpt det meste, emn mangler fortsatt en del, som det dyreste som er vogna... Hvor mye er stødnaden på? Ca 35? Han ber deg jo handle billig, så han er inneforstått med at de 35 ikke forblir 35 lenge. Som førstegangs må man handle en del saker, ja, man kan kjøpe brukt og rimelig, men allikevel. Jeg anbefaler deg også å sette av litt penger dersom du ikke har månedlig inntekt fremover. Det dukker stadig opp litt behov etterhvert som barnet vokser til. Det er ikke mye til bil han ender opp med med 15-20 tusen kr. Spesielt i forhold til om det er verdt det når pengene kan spares og brukes til andre familiære behov etterhvert. Disse pengene synes jeg derfor du kan kreve at er forbeholdt barnet på andre områder enn en bil, med mindre dere har stort behov for den. Kan han ikke skaffe seg disse pengene på annet vis? Sparing? Hva med billån? Hvis det kniper så om pengene og han ikke kan finansiere en så rimelig bil på en annen måte enn å bruke engangsstønaden, høres det svært rimelig ut at du krever at pengene brukes på utstyr og sparing! Lykke til:)
Drømmeprinsen<3 Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Kjenner blodet boble... Det kan du bare ikke finne deg i, det er ikke en god invistering i så fall, da kan du like godt finne frem fyrstikker og tenne på pengene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå