Stolt mamma for første gang Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har en nesten 1 år gammel liten pode her som ikke er spesielt flink til å drikke hverken melk eller vann. Hun ammes morgen og kveld, og nekter å drikker melk eller morsmelkerstatning. Hun smådrikker vann i løpet av dagen men ikke nok. Resultatet er at hun må ha myyyye frukt hele dagen, og til og med da er det ikke nok. Så magen stopper ganske opp, og på natten plages hun endel av det. Er det noen som kjenner seg igjen som har "knekt koden". Flasker eller andre ting som gjorde at de begynte å drikke mer.
FrkChihiro Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Hatt samme problem med frøkna her, slet veldig i perioden etter at hun slutta med tåteflaske. Vann utblandet med eplejuice ble løsningen her (ca 30 - 40 ml juice på 100 ml vann) Frøkna har fått vann helt fra hun var tre måneder gammel, så har virkelig prøvd å få henne til å like vann. Gremmes virkelig over å gi ungen juice hver dag, men hun drikker ikke ellers. Forøvrig er det tutekoppen fra NUK som definitivt funker best, har prøvd maaange varianter.
kinaputten Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Druer setter fart på sakene her og inneholder jo mye juice.+rosiner Vannmelon er også godt for å lure i dem veske. Finnes kanskje ikke i butikkene nå da. Smoothie laget av litt fersk juice og blandet med bær/frukt/yoghurt Drikke med sugerør er stor stas her og er vi feks på cafe, så får han et gigantisk sugerør og en kopp vann og da bøtter han innpå. Vannflaske fra imsdal er spennende å drikke fra. Han begynte tidlig å drikke selv fra vanlig kopp, alle de her med tut fungerte ikke for oss og han drikker mer, når han holder koppen sin selv.
tusseladda Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Hei, jeg kan anbefale deg å prøve vanlig kopp, om du ikke allerde har gjort det. Sønnen min på rundt året, drikker mye mer når han får vann fra vanlig kopp fremfor tutkopp. Mer stas, virker det som:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Nuk koppen fungerer veldig fint her og. Eller å drikke av imsdalflaske, glass, aventflaske (mme flaske). Det er veldig stas å drikke av vårt glass. Jeg har prøvd å blande med juice og det funker ikke her. Min drikker også veldig lite. Vi prøver å ha vann tilgjengelig, men ikke ofte hun vil ha. Men vi har sett at hun drikker mer av nuk koppen og avent flaske enn av tutekopp. Vi har vært litt bekymret for tørre bleier. Men heldigvis går avføringen fint.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Jeg trudde frukt kunne gi treg mage, kanskje bare gi frukt med mye vann i, type apelsin og melon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå