Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Bruker Blenda vaskemiddel og tøymykner, da jeg har fått med meg at man ikke skal vaske klærne til de små med midler som inneholder parfyme. Men jeg synes tøyet lukter ekkelt, det lukter jo rett og slett ikke rent uten parfymen. Når tåler barna å få litt parfyme på kroppen?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Har aldri vært hysterisk på dette med parfyme jeg, du merker jo fort om ungen er ømfintlig for det eller ikke da. Jeg bruker blenda sensitiv flytende vaskemiddel og vanlig skyllemiddel med parfyme (men liker ikke de typene med mest parfyme da, bruker en ganske moderat en).
LuksusLiv Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Jeg bruker kun vaskemiddel for sensitiv hud, aldri skyllemiddel. Har selv sensitiv hud, og vil ikke utsette hverken meg selv eller ungene for parfymert vaskemiddel.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Jeg vasker stort sett bare med neutral vaskemiddel og skyllemiddel fra blenda.. Jeg er ikke så veldig glad i lukter, så for min del er det ikke hysteri, jeg foretrekker det slik
Ooops I did it AGAIN Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Prøv deg fram. Ingen av mine små har reagert på vaskemidlet eller tøymyknere, så jeg bruker det jeg har for hånden:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har aldri brukt parfymefritt....
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Her går det i Blenda Sensitiv vaskemiddel, og Comfort Sensitiv tøymykner. Den syns jeg dufter akkurat passe mye;) Ikke så veldig glad i klær som lukter mye, så jeg syns det er kjempeflott med Sensitiv-alternativene:)
It's all about me Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Har bare vasket med vanlig Omo fra dag en på alle tre ungene. Parfymefritt hadde jeg gått over til hvis jeg så noen reagerte, noe ingen har gjort.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har aldri vasket med noe annet enn vanlig vaskemiddel og skyllemiddel.
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Vi brukte Blenda i starten. Nå er jenta 3,5 mnd. og bruker vanlig vaskepulver med parfyme og tøymykner med parfyme. Har gjort det noen uker nå og ser ikke noe problem i det. Deilig at tøyet lukter rent igjen
Kliko Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har aldri brukt parfymefritt på barnet. Har tenkt som så at man merker om han er allergisk /har sensitiv hud. Gått veldig fint det. Er nå tre år og har ingen allergier eller sensitiv hud på noen som helst måte =)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Da barnet var noen mnd begynte jeg å vaske hans klær med mine klær... og med OMO og comfort. Elsker lukten av nyvasket tøy :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 Det bør du aldri slutte med. Parfymen er ikke bra for hverken barn eller voksne. Du bør også fortsette med å vaske alle klær før de blir brukt for å skåne både barn og voksne for kjemikaliene nye klær kan være innsatt med.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #14 Skrevet 5. februar 2012 Det har jeg aldri sluttet med, men så synes jeg det er forferdelig med klær som stinker tøymykner eller vaskemiddel, som mange klær gjør. Jeg er glad i parfyme, altså, men synes fortsatt at det kan bli litt for mye av det gode... Dessuten tenker jeg at veldig mye vaskemiddel er tilsatt enorme mengder parfyme, noe som ikke er bra selv om barnet ikke reagerer med utslett. Rene og luktfrie klær, ja takk! Og så dufter vi godt uten vaskeparfyme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå