Gå til innhold

Kaller dere den lille ved navn?

Anbefalte innlegg

Jeg tar meg i å allerede ha bestemt navn, går å snakker og kaller nurket Miriam eller bare Mirami hehe

Men er kanskje litt tidlig, kjenner jo ikke så mye spark at jeg føler jeg kjenner henne. Men føles liksom mer virkelig når det er et navn til en person inni der, istedenfor bare lille du eller snuppa liksom

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143906974-kaller-dere-den-lille-ved-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vet ikke kjønnet ennå, men "leker" litt med ulike navn vi har snakket om når det er snakk om den lille. Det er bare mannen og meg imellom for vi vil holde navnevalg litt hemmelig til vi har bestemt oss mer. Derfor prøver vi de litt i praksis. Mannen spør f.eks " Har ............ det bra i dag?" Når vi får vite kjønn halveres jo alternativene, og vi vil nok fortsette med "lekingen" frem til den lille er født. Tror ikke vi klarer å bestemme oss 100 % før han/hun har kommet til verden :)

Annonse

Vi kaller den for "babyen". Jordmor var ganske sikker på at det er ei lita jente vi venter (vi så mellom beina, og jeg så det egentlig selv). Men jeg klarer ikke, eller tørr ikke helt å tro på det likevel, kanskje fordi jeg har tre gutter fra før. Jordmor sa også at man ALDRI kan være helt sikker. Har hørt om en del ganger der det kommer ut motsatt kjønn av det som ble sagt, selv om jordmora var "HELT sikker". Så jeg prøver også å ha et guttenavn klart til juni!

har bestemt meg for navn til jenta, men klarer ikke å kalle henne det enda så det blir bare "baby'n". Kjæresten, kommende mormor og oldemor bruker navnet jeg har bestemt meg for rett som det er da:) Litt koslig, men blir litt rart alikevel..

Annonse

Nei, bruker ikke navn. For meg føles det ikke riktig, så derfor går han foreløpig under Tinky Winky eller Olle Bolle, i og med at det er det storebror har bestemt at han skal hete ;)

Men navnet er rimelig bestemt. Men man vet jo aldri når han kommer om det plutselig ikke passer :)

Når jeg snakker med andre om babyene sier jeg foreløpig bare gutten og jenta. Men når jeg snakker til babyene(når de sparker i magen) så nevner jeg dem med navn. Navnet til gutten er helt klart, men har hatt 2 navn det står mellom på jenta, så er nok mest derfor. Tror det nå er avgjort hva det blir :)

Ja vi bruker navnet ja , inni magen er det en liten Trym :) Vi brukte bare gabriel til vi fikk vite kjønnet på UL --- selv om jeg har vist at d ble gutt hele tiden, har ikke vært i tvil.

Har veldig forskjellig svangerskap fra gutt tul jente , har to jenter og en gutt fra før.

Er nå i uke 31 forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...