Gå til innhold

Hvor mange barn har dere, og hvor mange ønsker dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har to gutter, og venter 3 gutten i juni.

3 barn er det jeg alltid har ønsket meg, så hvis ikke plutselig noe uventet skjer, så blir det med disse 3.

Og jeg er så utrolig fornøyd med at jeg nå venter tredjemann, for det har jammen ikke vært gitt at det skulle skje :)

Så nå pleier jeg dette svangerskapet som det siste svangerskapet, jeg føler meg ferdig nå, rart egentlig.

Og jeg gleder meg til fødselen, det blir jo mest sannsynlig den siste.

Men man skal aldri si aldri.

Men jeg blir 33 år i år, og har skole å konsentrere meg om, videreutdaning, og pengene skal strekke til de også.

Pluss jeg har barn med spesielle behov, og da er det ikke bare bare å få barn etter dette heller.

Og så må jeg ikke gå utennom det at det er ytterst tvilsomt at samboer og jeg får flere barn sammen,av diverse personlige grunner.

Så 3 barn er den ultimate lykke her i gården :)

Fortsetter under...

Har to store barn (12 og 16) fra før med min eks, og tredjemann kommer til sommeren. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å få flere barn, men min samboer har ingen barn og vi ønsket et sammen :) Men etter denne er det slutt!

Annonse

Har egentlig alltid tenkt at 3 er det magiske tallet for oss.

Men nå som nummer 3 er underveis, så er jeg litt overrasket over at jeg ikke føler meg mer ferdig :o

Vi har i utgangspunktet ikke tenkt oss flere barn etter denne, men aldri si aldri ;)

Vi venter vår første nå. Har alltid ønsket meg en stor familie, så kunne godt tenke meg både 3 og 4 barn. Tenker på to tette nå, og så eventuelt flere senere. Men vi får ta det litt som det kommer :)

Dette blir også vår tredje og siste. Har hele tiden holdt på at tre er nok, da har vi framdeles plass i bilen og nok soverom osv. Kjenner også på kroppen at den ikke orker flere svangerskap, selv om jeg ikke fyller 30 før om ett par år. Bekkenet og ryggen har tydeligvis bestemt seg for at nok er nok.

Men må si meg enig leirha med nr3, at jeg også GLEDER meg til fødselen. skulle tro at man skal grue seg siden man vet hva som kommer. Men gleder meg virkelig, og hvis alt ligger til rette og JM gir klarsignal, blir mitt siste barn født hjemme i min egen stue. Det kan ikke bli bedre enn det :-D

Har to barn, en gutt som blir 9 og en jente som blir 5, nå venter vi 3. og siste tilskudde til familien som blir en liten gutt ;). Da er familien komplett og pga da 3 keisersnitt gir jeg meg mens leken er god ;).

Venter gutt nr 2 nå. Blir da 33 år, og har egentlig lyst på 1 til.. Kanskje 2 også.. Alderen min og diverse blir avgjørende. Står ikke på lysten til flere ihvertfall. Men får vi 3, så er vi vel egentlig fornøyd :)

Annonse

Dette blir min tredje, men min kjære sin første. Jeg skulle i utgangspunktet ikke ha flere enn to, men har lekt med tanken ,nå som jeg skal ha en til, at jeg like godt kan få to, slik at hun ikke blir enebarn hun som kommer nå. Vi far se.... De jeg har fra før er 11 og 14, når vesla kommer og er jeg blitt 36....

Dette blir min tredje, men min kjære sin første. Jeg skulle i utgangspunktet ikke ha flere enn to, men har lekt med tanken ,nå som jeg skal ha en til, at jeg like godt kan få to, slik at hun ikke blir enebarn hun som kommer nå. Vi far se.... De jeg har fra før er 11 og 14, når vesla kommer og er jeg blitt 36....

Kanskje dere får to tette?

Det hadde vært koselig, med to såpass store barn, og to små :)

Kanskje dere får to tette?

Det hadde vært koselig, med to såpass store barn, og to små :)

Det er det jeg har lekt litt med tanken på :) Vi får se hvor "sliten" jeg er etter de første mndene.... :)

Jeg har tre gutter på 8, 10 og 13 år. Mannen min var egentlig fornøyd med det. Jeg har alltid drømt om fire barn. Og nå kommer det en ny baby i juni og jeg er såååå LYKKELIG!! Ser ut som det blir jente, og det blir jo spennende etter tre gutter. Men en liten prins er selvfølgelig like stas, om jordmor har tatt feil.

Vi venter nr. 2 nå - og har ikke bestemt oss for om det blir 2 eller 3 på oss.

Jeg har alltid ønsket meg 3, men etter nr. 1 har jeg tenkt at 2 holder ;-) Nå som jeg er gravid synes jeg det er veldig vemodig at dette skal være siste gangen jeg går gravid... og selv om jeg må innrømme at jeg ikke synes babytiden forrige gang var sååå stas, så gleder jeg meg enormt til å få en baby i hus igjen ;-)

Luftet tankene med min kjære, og han tenkte akkurat det samme. Han synes i utg.pkt. at 2 holder, men at det kanskje blir en til likevel ;-) Vi får se - det blir iallefall ikke på noen år enda.

Jeg har heldigvis mange år igjen før jeg blir for gammel - så vi får se :-)

Venter nr. 3 - og tror det blir med det - tunge svangerskap, og dessuten skal de jo ha mat, tak over hodet, kjærlighet og oppmerksomhet :-)

Men klarer ikke se bortifra en liten nr 4 sånn plutselig som en attpåklatt om mange år heller.....

vi har to gutter på 3 1/2 og 6 år. Venter et lite nurk i juni:-) jeg har alltid sett for meg 3-4 barn, men sambo syntes i ugangspunktet 2 holdt den gang. Tviler på at han brenner for et 4 barn med det første hihi:-) men når det er sagt gleder vi oss veldig til nr 3 begge to! vi har jo forholdsvis tette barn så det kan jo hende at etter noen år ønsker vi oss en attpåklatt:-) men tre er foreløpig perfekt:-) jeg er veldig takknemlig og glad som er så heldig å får oppleve dette igjen;-) jeg fyller 30y år iår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...