Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

Har 6 mnd igjen av arbeidskontrakten min (ikke mulighet for noe mer videre), og enda ingen kul på magen. Vi har prøvd en god stund nå, og savnet etter en liten baby er stort for oss begge ;)

Hva ville dere ha gjort??? Her ser jeg det eneste alternativ å begynne med prevansjon igjen, noe som vi ikke har lyst til, men for å kunne få foreldrepenger er det vel ikke stort annet vi kan gjøre enn å "knipe igjen" å vente til jeg får ny jobb og starte derfra.. Penger er vi HELT avhengig av selv om det ikke er alt her i verden. Engangsstønaden hjelper kun noen måneder med våre utgifter.

Blir veldig takknemlig for noen svar...:)

Hilsen frustrerte meg som skulle ønske det klaffet med en gang :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143906919-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du får foreldrepenger hvis du har vært i arbeid 6 av siste 10mnd. så om spiren sitter i dag, eller om 6mnd får du det samme:) så har jo fortsatt god tid på å få det til å klaffe, uten att det går utover inntekten:)

stå på! lykke til;)

Endret av gutt2010-nybaby2012?
du får foreldrepenger hvis du har vært i arbeid 6 av siste 10mnd. så om spiren sitter i dag, eller om 6mnd får du det samme:) så har jo fortsatt god tid på å få det til å klaffe, uten att det går utover inntekten:) stå på! lykke til;)

Det stemmer jo ikke da.. Det er 6 av de 10 siste mnd før permisjonen som gjelder (og den begynner 3 uker før termin), ikke før graviditeten... Så nei, HI har slettes ikke god tid på seg og bør egentlig være gravid Nå om hun skal ha ha mulighet til å få permisjon..... HI - vanskelig valg dere har .. Er det ingen mulighet til å finne annen jobb da? Du har jo 6 mnd på deg... Dere må nesten velge det som er sikrest og best økonomisk for dere og skjønner godt at dere ikke vil ta sjansen på å sitte kun med engangsstønaden..

Men hvordan kan det det uten at jeg kansje har jobb? Hvis jeg blir gravid om feks. 2 mnd. så vil det si at jeg har kun 4 snaue måneder igjen før jeg går over på arb.ledighetstrygd, og da har jeg jo ikke jobbet i 6 mnd...? I hvertfall er det sånn jeg oppfatter det at man må ha vært i jobb 6 mnd. av selve svangerskapet?, eller?

Man får foreldrepenger av arbeidsledighetstrygd også, men i og med at de regner ett gjennomsnitt av hva du har tjent, så vil jo så klart dette dra ned det du vil få utbetalt på foreldrepengene.

Det er jo også godt mulig at du får deg en ny jobb når kontrakten din har gått ut også:)

Annonse

du får foreldrepenger hvis du har vært i arbeid 6 av siste 10mnd. så om spiren sitter i dag, eller om 6mnd får du det samme:) så har jo fortsatt god tid på å få det til å klaffe, uten att det går utover inntekten:) stå på! lykke til;)

Det stemmer jo ikke da.. Det er 6 av de 10 siste mnd før permisjonen som gjelder (og den begynner 3 uker før termin), ikke før graviditeten... Så nei, HI har slettes ikke god tid på seg og bør egentlig være gravid Nå om hun skal ha ha mulighet til å få permisjon..... HI - vanskelig valg dere har .. Er det ingen mulighet til å finne annen jobb da? Du har jo 6 mnd på deg... Dere må nesten velge det som er sikrest og best økonomisk for dere og skjønner godt at dere ikke vil ta sjansen på å sitte kun med engangsstønaden..

Ja det er liksom det samme jeg tenker som deg da..:) Føler som så at jobber vokser ikke på trær, i hvertfall ikke full stilling, og hvem vil vel ansette ei gravid dame som snart skal bort? Jeg kan selvfølgelig lete etter ny jobb, men det er veldig tvilsomt på denne tiden... åRH! At det skalvære så vanskelig hehe...:) Vet ikke hvorfor jeg ble anonym i stad hehe...

ja såklart! jeg som tenkte litt feil;) sånn er det når man har hormonhue:P

men som flere sier her, er jo 6mnd god tid til å prøve å skaffe ny jobb..

men unger koster penger, så skjønner godt det er ett vanskelig valg da!

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...