Gå til innhold

Har begynt å våkne om kvelden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen her er ikke den enkleste å legge, han trenger mye kos og vugging før han sovner, og har som regel sovet natta gjennom.

Men nå de siste ukene så har han begynt å våkne om kveldene, ett par timer etter han er lagt.

Da kan det ta opptil 2 timer før han sovner igjen, og det har ofte hendt at jeg bare legger meg og tar han med i senga vår. Så flytter jeg han over i egen seng utpå natta.

Han ligger bare å hyler og knirker og vrir seg, skal gjerne opp, kaster smokken, kaster kluten, er tørst, får tilbake smokken, kluten osv.

Slitsom å sitte inne på rommet å gynge han i 2 timer før han sovner igjen.

Noen som har vært borti lignende? Hvor lenge holdt det på og hva hjalp?

Han er forresten 13 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover han for mye på dagen kanskje?

Skrevet

Vi har hatt noen runder med dette og plutselig så går det over av seg selv. Vær konsekvent hver kveld og vi holdt oss på soverommet. Hun liker imidlertid ikke vår seng, så det har vært greit sånn sett. Samtidig som vi har vært misunnelig på de som bare kan legge barnet mellom seg og få nattefred.

Har og sittet å bysset og kost i flere timer på kveld og natt, men har gått over av seg selv og har vært veldig klar på rutiner ved leggetid og når dette har skjedd på kvelden. Har ikke vært så himla mye dill og dull.

Skrevet

Han sover bare en dupp på dagtid, ca 1 timestid etter lunsj.

Han var jo så flink å sove før, kunne våkne en gang å skrike etter smokken også sov han videre. Men nå kan vi bare glemme å bare gå inn å gi han smokken.

I dag feks sovnet han kl 19.15, så våknet han igjen kl 21. Så sovnet han ikke før kl 22.15 igjen.

Det skjer aldri på natta, kun på kvelden, og etter denne runden sover han fint igjen frem til kl 08-09.

Skrevet

Ja, det skjer her og. Har helt siden 7 mnd våknet flere ganger etter legging, og jeg har aldri fått roet ham i egen seng, så har fått komme inn i vår seng når vi skal legge oss. Han vil da gjerne prøve å holde seg våken til vi legger oss sammen. Så noen kvelder, spesielt hvis han har lagt seg i fornuftig tid kl 19, er han lys våken igjen kl 21... Har dessverre ikke løsningen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...