Gå til innhold

Gravide damer gløder... vel, ikke jeg!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Det sies jo at gravide damer gløder så flott pga graviditeten,... ja, særlig!!!

Tittet meg i speilet i dag, og kjente ikke igjen den slitne dama som stod på andre siden. Gusten og blek i huden, blå ringer og poser under øynene, hår som virkelig ikke ville ligge der det skulle og pupper som hviler på magen.

Jaja, jeg får ta meg en dusj, sminke meg, fikse håret og ta på meg noen ordentlige klær. Omkring 30 minutter senere tittet jeg meg ordentlig i speilet igjen, og så like ille ut.

Flotte og glødende gravide, my ass!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, takk, godt å høre. Gløding my ass! Ikke her i huset, har ikke vært så sliten og gusten siden etter forrige fødsel... Blææææ....

Skrevet

Hehe..kjenner meg igjen;)har vært dårlig hele svangerskapet,og den gløden alle snakker om har ikke vist seg her heller;)

Skrevet

No glow her heller! Nekter å vise meg i offentligheten uten sminke. Og det kommer fra meg som bare har brukt sminke regelmessig det siste drøye året! Har faktisk en plan om å freshe meg opp med foundation og maskara før vi drar på føden i tilfelle bilder blir tatt før jeg rekker å stelle meg igjen. Jeg mener hvor DESPERAT går det an å bli? Ler av meg selv!

Skrevet

Ikke noe glød her heller! Missuner de som gløder i svangerskapet. Føler meg rett å slett helt forferdelig jeg :/ Jeg har også fått slike "lekre" blåe ringer rundt øynene, skikkelig nice! Vi får satse på at vi slår sterkt tilbake etter fødselen :)

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Så godt å høre at det ikke bare er jeg som skvetter når jeg ser meg selv i speilet...., selv om jeg selvsagt unner dere andre å gløde (noen ganger ihvertfall*s*).

Skrevet

Samme her.... Ble knipset ett bilde av meg i ett familie selvskap... Skvatt når jeg så hvor ille jeg ser ut... Som om jeg hadde vært hardt påkjøret......

Skrevet

No glow her heller! Nekter å vise meg i offentligheten uten sminke. Og det kommer fra meg som bare har brukt sminke regelmessig det siste drøye året! Har faktisk en plan om å freshe meg opp med foundation og maskara før vi drar på føden i tilfelle bilder blir tatt før jeg rekker å stelle meg igjen. Jeg mener hvor DESPERAT går det an å bli? Ler av meg selv!

Jeg SKAL freshe meg opp før vi reiser på føden! :P

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Heldige deg...., jeg skal ha ks og får dermed ikke lov til å ha på meg noe som helst av sminke eller annet stæsj. Så vurderer finlandshette på vei til sykehuset:)

Skrevet

Heldige deg...., jeg skal ha ks og får dermed ikke lov til å ha på meg noe som helst av sminke eller annet stæsj. Så vurderer finlandshette på vei til sykehuset:)

Hahahahaha!!! Liker! :) :)

Skrevet

haha, ikke bare jeg som sliter med blå ringer under øynene, har faktisk vært så ille at bestefaren min trodde noen hadde fika til meg! Fikk vel den pene blåfargen omtrent samtidig med at det dukket opp en BLå pluss på graviditetstesten :)

Så min "glød" takker jeg bare minerals for:)

Skrevet

Jeg påførte vannfast mascara før jeg dro inn til føden.

Må le av meg selv. :)

Det var nok den mest vannfaste mascaraen du får, den satt bom fast alle de gangene jeg ekstremtestet den, men på bildene tatt av meg rett etter fødselen satt jeg som en potetsekk i fødesengen, med pandaøyne som lyste lang vei og et slitent smil om munnen.

Denne gangen tror jeg heller jeg bare tyr til en någenlunde solid concealer hvis jeg har noen kviser eller pigmentflekker.

INGEN ser bra ut når de føder, jeg tror vi bare skal konstantere det en gang for alle. Men i mellomtiden forsøker jeg å kjøpe meg litt freshe mammaklær og holder meg selv litt vedlike til tross for graviditeten (eller kanskje på grunn av graviditeten, vi skal være stolte av oss selv og kroppene våre!!!), og så får det bare bli som det blir når jeg en gang skal nedkomme... :-D

Skrevet

Og btw, jeg ser også ut som et sjølik når jeg er gravid.

Et tips kan være å ta solarium om man orker/tør det... Det gir "glød", om enn en falsk en.

Skrevet

Den falske solarium gløden gjør underverker for en sliten mammakropp, og for humøret :)

Tok ein tur t frisøren å fresha opp håret og følte meg ti ganger bedre!

Har verdens skjønneste onkel som skrøt uhemmet i helgo, så eg svever på ei rosa sky.. Sjøl om eg vralter rundt som ein overvektig gås pga trøblete bekken ;)

Veldi ofte synes folk at vi er vakrere og gløder meir enn vi syns sjøl!

Skrevet

Jeg tør ikke ta solarium fordi en så lett får pigmentflekker når en er gravid. Ikke pent i fjeset.

Før jul hadde jeg nok litt glød da flere kommenterte det. Nå har jeg brukt en farget foundation som er litt mørkere og brunere enn hudfargen min så det ser ut som jeg har fått litt sol. Litt rouge eller solpudder i kinnene hjelper også. Men redningen har vært en dekkende krem under øynene fra lancome som dekker mørke ringer - det gjør nemlig ikke concealeren min når ringene er ekstra mørke.

Skrevet

Men er det ikke farlig å ta sol?? Har ikke turt det i det heletatt jeg, tenkte så varmt det måtte bli for bebis...? Og stråling :S

Skrevet

Min lege sa d va helt ok.. M måte så klart!

Men obs for levre flekker i ansiktet!

Skrevet (endret)

Men er det ikke farlig å ta sol?? Har ikke turt det i det heletatt jeg, tenkte så varmt det måtte bli for bebis...? Og stråling :S

Ikke direkte farlig, men som flere sier, du kan få pigmentflekker.

Jeg har ikke fått det enda, men med en gang jeg får det skal jeg ikke ta mere sol.

Man må ha på vifta så det ikke blir for varmt, og så klart, babyen får mye lys på seg gjennom magen, det er kanskje ikke så behagelig (spesielt når den begynner å få bedre syn), men det er ihvertfall ikke farlig.

Men tør du ikke allikevel, så hold deg unna :)

Det finnes gode selvbruningskremer også, hvis du vil ha mere glød i huden. Der sliter jeg litt, jeg har prøvd 5 forskjellige merker (også fra GREENPEOPLE), og alle gir meg nupper og kløe.

Endret av BABY-JENTE
Skrevet

Ja jeg holder meg unna... Tror babyen hadde fått sjokk, jeg som har ligget så mye i mørket og sovet pga plageer, så nå to uker før termin skulle fått flombelysning! Hahah! Hadde nok blitt stressa der inne ja... Da kan jeg heller belønne meg etter ni mnds hardt arbeid er utført og ta litt sol :D selvbruningskremer er så slitsomt! Skjolder å folder i alle rettninger .... :(

Skrevet

Hihihi BABY-JENTE, ett sjølik fra før og nuppene gjør vel underverker! :D

Fælt å si det men godt å høre at det er flere der ute som sliter med å se freshe ut!

Skrevet

Hihihi BABY-JENTE, ett sjølik fra før og nuppene gjør vel underverker! :D

Fælt å si det men godt å høre at det er flere der ute som sliter med å se freshe ut!

... ha ha, derfor holder jeg meg unna selvbruning. Nok å være et vandrende sjølik, trenger ikke den kløingen i tillegg ;-)

Jeg er forresten ikke det nå, har grillet meg 15 minutter 1 gang i uken i tre uker nå, og har ihvertfall i følge samboer fått en normal farge :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...