Gå til innhold

jeg har en pakke kylling fileer, jeg vil lage noe nytt og spennede.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg deres beste oppskrift med kyllingfileer. ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi skal også ha kylligfileter i dag :)

Jeg strimler og steker dem før jeg legger dem tilside.

Så strimler og steker jeg grønnsaker jeg liker (f.eks løk, paprika, sopp og sqash).

Blander kylling og grønnsaker i en gryte og heller på matfløte, koker opp litt vann i vannkokeren og rører inn to buljongterninger, har buljongvannet i gryten. Jevn enten med maizena eller meljevning.

Smak til med salt, pepper, en god slump soyasaus og ingefær.

Kan serveres med ris, men vi er glad i båndspagetti til. Gjerne litt godt brød på siden.

Skrevet

Denne får jeg aldri nok av :

Del opp kyllingfiletene i passe store biter og brun dem i panna før du har over mango chutney SPICY eller HOT finnes flere forskjellige merker, jeg liker Sharwood bengal spice best. Det er viktig at det er en stek en og ikke den orginale.

Ha minst 3 - 4 store spiseskjeer med dette over samtidig med en liten kartong kremfløte (ikke matfløte) og la det småkoke til det er gjennomkokt i panna. (Smak den frem og ha gjerne enda mer mango chutney i om det blir lite smak, kan nesten ikke ta for mye av det)

Veldig godt og enkelt! Bruker å lage enten røstipoteter eller fløtegratinerte (med lite fløte siden det er så mye i sausen) til og en wokblanding ved siden av!

Skrevet

skulle stå sterk og ikke stek :)

Skrevet

Del opp kyllingfiletene i passe store biter og brun dem i panna før du har over mango chutney SPICY eller HOT finnes flere forskjellige merker, jeg liker Sharwood bengal spice best. Det er viktig at det er en stek en og ikke den orginale.

Ha minst 3 - 4 store spiseskjeer med dette over samtidig med en liten kartong kremfløte (ikke matfløte) og la det småkoke til det er gjennomkokt i panna. (Smak den frem og ha gjerne enda mer mango chutney i om det blir lite smak, kan nesten ikke ta for mye av det)

Veldig godt og enkelt! Bruker å lage enten røstipoteter eller fløtegratinerte (med lite fløte siden det er så mye i sausen) til og en wokblanding ved siden av!

Ja den hørtes spennede ut ;o) Kanskje kanskje......;)

Skrevet

Denne gryta er kjempegod, og ein poppis i kvardagen vår. Gryta blir like så god med mager creme fraiche, og visst ein har heimalaga kyllingkraft på lur bør ein absolutt bruka det. Uansett så blir den godwlEmoticon-smile2.png Super enkel er den og!

(2 porsj)

• 350-400 gr kylling
  • 1/2 lauk
  • 2 dl creme fraiche
  • 2 dl vatn
  • 1 ts buljong (kylling)
  • 1/2 chili
  • 1 ss soyasaus
  • 2 ts knust rosèpepper
  • 1/2 beger cherrytomat

Skjær kyllingen i strimlar og brun den i panna, krydre med salt og pepper. Tilset hakka lauk og chili.

Når lauken har begynt å få litt farge tilsett du creme fraiche, vatn, soyasaus, buljong og rosèpepper og lar det koke i ca 10 min eller til sausen er tjukk nok.

Del tomatane i to og legg sei i gryta rett før servering.

Server med potet, ris eller pasta.

Annonse

Skrevet

Flere med oppskrifter??

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Gi meg deres beste oppskrift med kyllingfileer. ;)

Chicken tikka masala :) Det er litt sterkt, men gud, så godt! Lett å lage, men krever kanskje litt planlegging i forhold til ingredienser... Men bor du i by så har du lett tilgang på krydder :)

Anbefales å prøve! Dette er min absolutte favoritt av kyllingretter :)

Oppskrift og fremgangsmåte: http://www.nrk.no/mat/1.7314334

Skrevet

Ja den hørtes spennede ut ;o) Kanskje kanskje...... ;)

Ja, den er supergod og om du ikke lager den i dag så måå du prøve den en gang. Helt fantastisk smak som ikke kan sammenlignes med noe annet :P

Skrevet

Denne retten er vi glad i - kan også lages med svin indrefilet:

Del kyllingfileten nesten i to, brett den ut og fyll den med tine kremost med urter + en teskje eller to med pesto. Lukk igjen fileten og ta så serranoskinke og brett rundt så det blir en "pakke". Inn i ovnen i ildfast form i 30 min på 200 grader.. Kjempegodt! Bruker å ha fløtegratinerte poteter og wokede grønnsaker til!

Gjest irismor
Skrevet

Legg skivede champignoner og små brokkolie buketter i en ildfastform. Skjær kyllingfileene i biter, ha på noe godt krydder og stek de. Legg de så oppi formen med grønnsakene. Ikke vask stekepannen, ha oppi 1-2 begere med creme fraiche og la det koke ha så i 1-2 ss med flytende kyllingbuljong (eller 1 av knorr sine "geleterninger") og blue castello (blåmuggost) og litt krydder etter ønske. La blandingen koke inn litt, hell den så over i den ildfasteformen. Stekes på 225 grader i ca 30-45 min.

Server med ris og gjerne hvitløksbaguetter.

Fikk oppskriften av kjipeLaila her inne for mange år siden.

Har tilpasset den oss og den er flittig i bruk.

Skrevet

Woro wot

http://www.ultra.no/Slaktern/Fugl/Oppskrifter-fugl/Doro-Wat/

Dette er knall godt. Minner litt om Tikka Masala, bare myyyye bedre. Eggene kan sløyfes. Serveres med Nanbrød eller Chapati eller om du gidder, injera. Lages som pannekake med teff.

Kyllingen blir så god fordi den er kokt bortimot "hel" i denne deilige sausen av masse krydder og tomatpure.

Skrevet

Så tok jeg litt her og litt der og laget en helt egen vri på altsammen, så dette blir spennede. Lukter ihvertfall himmelskt. takk for ideer og inspirasjon :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...