Gå til innhold

Lite bevegelser i magen idag...ringe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjente barnet bevege seg kl 9 idag tidlig, og har ikke kjent flere bevegelser før akkurat nå, og klokka er jo halv to.

Jeg er forresten 39+3. Har mye kynnere idag.

Vurderer å ringe for å høre om dette er noe å bekymre seg for, men er usikker. Vil absolutt ikke være en sånn hypokonder- gravid!

Er dette lite liv i forhold til hva dere er vant til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bry deg om folk opplever deg som hypokonder-gravid. Er du i tvil, ring føden. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Alle barn er forskjellige, så ikke sammenlign med hva andre føler/har hatt det.

Hvis du selv føler at det er ubehaglig lite liv, så ring til føden -heller en gang for mye. De er der for oss, og forventer at vi bruker de ;)

Du får sikkert noen gode råd du kan prøve ut, og evt en liten tur nedom for å sjekke hjertelyd og bevegelser...

Bedre at du får tatt den tlf og kan slappe av etterpå, en at du skal gå å være bekymret og anspendt imellom sparkene hjemme! :)

Lykke til!

Skrevet

Du kan også drikke ett stort glass med isvann eller iskald saft og så legge deg på sofaen og kjenne etter. Tips jeg fikk av en jordmor på fødselsforberedende kurs. Jeg er i uke 36 og noen ganger går det like lang tid før jeg kjenner liv som deg , da ingen dager er like for meg.

Skrevet

Hi her.

Nå har jeg smerter i mage og rygg, men ikke takvis.

Tror jeg skal ringe for å høre nå. Er såpass vondt at jeg hadde problemer med å konsentrere meg på butikken nettopp, og kun ville hjem.

Skrevet

Ja, da er det iallefall lurt å ringe... selv om alt kan være i orden, så er det greit å være sikker!

God bedring! :)

Skrevet

merka lite liv igår og tok en sjekk først hos lege, og ble deretter videresendt til sykehuset. Heldigvis var alt bra med fosteret. Er i uke 27 og fikk ingen følelse av at jeg var hysterisk selv om alt var i skjønneste orden.

Skrevet

Akkurat dette synes jeg er det værste med å være gravid!!! Jeg har flere ganger vært veldig bekymret for lite liv i magen, og har vært innom sykehuset to ganger og fått god oppfølging derfra, med ultralyd og hele pakken.

Rådet legen gav meg var at jeg skulle drikke en halv liter iskald cola, legge meg på et mørkt og stille rom. Hvis jeg kjente tre bevegelser i løpet av en halvtime, så var alt greit. Hvis jeg ikke kjente noe, skulle jeg drikke en kopp varm te med masse sukker, og hvis jeg da ikke kjente tre bevegelser i løpet av en halvtime, skulle jeg ringe sykehuset og komme innom til en sjekk.

Min erfaring er at man blir tatt veldig godt imot med sine bekymringer på fødeavdelingen, og at alle er tydelig på at man heller skal ringe en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...