Fru.Vestavind Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Begynte å lekke frå brysta i november, termin 25.mars, ganske normalt til meg å vere(skjedde same forrige svangerskap). Eg har forsåvidt ingen problem med det, er jo berre å bruke ammeinnlegg og ellers la ting vere som dei er (dvs ikkje klemme ut noko o.l.) MEN! No er det fortsatt 50dagar(!!) igjen til termin, og eg har fått mjølkespreng, serleg på eine sida. Er ikkje uuthaldeleg, endå, men blir meir og meir spreng. Mitt spørsmål er som følger: kva gjer eg med det? -Er det trygt å mjølke ut litt, for å lette på trykket? Er redd for prematurrier (stimulering av brystvorter) -Eller bør ting berre vere som dei er? Redd for brystbetennelse... Lindra med varmeflaske i natt, men kan ikkje gå rundt med varmeflaske på puppen i 2mnd...*sukk* Kjendte begynnande spreng i gårkkveld/natt, og trudde det skulle gå seg til med varmeflaska, men ut over dagen i dag har det berre blitt verre. Noken med erfaring? Tips? Råd? *frustrert*
Underveis --> Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Ingen erfaring, men jeg ville melket ut sprengen, ellers risikerer du brystbetennelse. Og så ville jeg forsøkt å binde et skjerf eller noe stramt over brystene for å motvirke produksjonen. Men først ville jeg kanskje ringt helsestasjonen og bedt om råd.
Underveis --> Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Ser du fikk et helt annet svar av jordmødrene her inne. Ingen trøst å få der, altså. Jeg har hatt brystbetennelse, og det er ikke godt, så jeg hadde sikkert forsøkt meg på å melke ut sprengen alikevel :-S Usj, lykke til og håper du slipper unna spreng og betennelse!!!
Fru.Vestavind Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2012 Ser du fikk et helt annet svar av jordmødrene her inne. Ingen trøst å få der, altså. Jeg har hatt brystbetennelse, og det er ikke godt, så jeg hadde sikkert forsøkt meg på å melke ut sprengen alikevel :-S Usj, lykke til og håper du slipper unna spreng og betennelse!!! Ja.. Har testa ut litt diverse i dag, og heldigvis ser det ut til å vere litt bedring:) *kryssar fingrane* Så no får eg håpe varmeflaska fjernar resten av ubehaget i løpet av natta;)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Hvis du begynner å håndmelke så starter du jo produksjonen for fullt! Ville ikke gjort det altså...Dessuten er det jo råmelk som barnet skal ha du har i brystene nå. Du kan "peke" brystvorten innover med pekefingrene f.eks. Press dem hardt inn og sitt slik en stund, men ikke stimuler...Jeg gjorde det og syns det funka med nr. 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå