Gå til innhold

Lange/manglende syklus etter pille slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en stund med lesing i forskjellige emner har jeg opprettet brukernavn her inne jeg også :)

Slutta på pillene i juli i fjor, fikk pille mens etter noen dager, neste syklus var på 45 dager. Så stoppa det opp, litt spotting innimellom, men ellers ingen ting. ARG... :(

Veldig irriterende å vente på mens, eller positiv graviditets test. Tester 2-3 ganger i måneden.

Temping har jeg drevet med siden slutten på september, men den har vært litt høyt og lavt om en annen så vanskelig å lese. Nå prøver jeg med eggløsningstester en liten periode for å se om jeg får noe utslag.

Satser på syklus stabiliserer seg etter hvert - eller allerhelst at graviditetstesten plutselig er positiv.

Etter å lest her og andre steder på nettet, kan det se ut som jeg kanskje ikke får eggløsning av meg selv lenger, og må ha medisinsk hjelp. Men det er vel ikke noe vits å forsøke å få dette før det har gått et år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd lignende selv, dog at jeg hadde mens og eggløsning. Men syklusen ble bare lengre og lengre... startet med 28 dager, neste 35, så 45, så 91 og siste 130. Ble gravid på den siste. Forferdelig å prøve når man har så uregelmessig syklus.

Siden du har mistet mens og da eggløsning helt så anbefaler jeg å ta en prat med legen din. Bedre å få hjelp tidlig om det trengs. Og bedre at du nevner det nå.. enn om 1 år.

ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for en stund siden.. Sluttet på pilla juli2010 og fikk ikke tr før 70 dager etterpå.. Var hos legen etter 2mnd, men fikk beskjed om å vente.. Etter at jeg fikk tr den ene gangen fikk jeg den "aldri" igjen..

Byttet lege på nyåret og var hos legen på nytt i februar og ble henvist til gyn. Fikk time hos gyn i mars og fikk påvisst PCO. Han satte meg igang på hormontabletter, men da jeg ikke hadde fått el etter to runder så henviste han meg til fertilitetsklinikk og der fikk jeg time 29.sept 2011. Fikk faktisk tr av meg selv 14dager før denne timen, ett helt år siden sist. Av fertilitetsklinikken fikk jeg resept på hotmonsprøyter + tett oppfølging og spira satt på første sprøyteforsøk:) er idag 15+5

Det jeg vil frem til er at det hjelper å mase på legen hvis man er bekymret.. Etter Å ha lest på nett om mine symptomer var jeg overbevist om at jeg hadde PCO, noe som viste seg å stemme.. Gyn sa at man fint kan bli gravid på laaaange, ustabile sykluser, men det kan ta lang tid.. Så jeg fikk valget mellom å prøve selv eller få hjelp.. Uansett så var det deilig å få vite hva som var "galt" med meg og ha en diagnose å få behandling etter.. Bestill legetime og mas om å få utredning.. Så får du iallefall bekreftet/utelukket eventuelt PCO. Masse lykke til!

Skrevet

Dette skjedde med meg også... Fikk påvist PCO etter ca et halvt år uten menstruasjon. Fikk pergotime og EL, ble gravid på 3. kuren, men mistet...:( Anbefaler deg å få henvisning til gynekolog hos fastlegen din, så får de sjekket det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...