Gå til innhold

Ordinær UL uke 20+4...? Sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fått innkalling til ordninær UL når jeg er 20 fullgåtte uker og fire dager, altså i mn 21 uke. Er ikke dette lovlig sent? Når jeg googler dette står det at det er uke 17 - 18 foster er mest like mht utvikling, og at dette derfor er det korrekte tidspunktet mht å fastsette termin. Jeg vet jo bankers når jeg ble gravid +/- et par dager ift når egget festet seg, og det stemte også med tidlig UL uke 8 og der det som står i henvisningen legen sendte sykehuset. Det står i brevet at "du skal helst ikke bytte timen", men jeg vil jo gjerne ha UL i den mest optimale perioden. Andre som har fått sen innkalling, kan de rett og slett ha regnet feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk inkalling til Ahus uke 18, og det står i brevet at det er det som er normalt. Tok også en privat UL uke 12.

Skrevet

Ja, med de to andre har jeg vært i uke 17 og 18, så jeg synes dette er snålt. Får anta de rett og slett har regnet feil. Ringer mandag.

Skrevet

Jeg var 21+1 på ordinær UL med førstemann.. å ja, jeg vet det va litt sent, men dem fikk gjort alt dem skulle... Vi fikk vite kjønn, fikk en eksakt termin dato og dem klarte da å få tatt alle mål dem skulle... Så tror ikke dette er noe å bekymre seg for ;)

Skrevet

Jeg var i uke 20 på ordinær ultralyd i alle mine 3 svangerskap ;)

Skrevet

Hei!

Eg har fått ultralyd i uke 18+3 ( presis regning då eg har hatt fleire ultralyder alt og også brukte eggl tester)

Eg ringte til sjukehuset og spurte om å bytta fordi mannen min er offshore då. Dei var veldi gimøtekommande, men sa eg ikkej kunne, fordi eg ville vera 17+5 som siste mulighet før han reiste, og 20/ 20+1 som første mulighet etter han kom tilbake. Dei sa det første var for tidleg til å sjå det dei skulle, og den neste for sein. 18+3 var visst de theilt optimale, så eg hadde vore heldig forsto eg. Eg trur nok eg ville forsøkt å bytta var eg deg. Lykke til!

Skrevet

( eg og syns dette var rart sia eg alltid har hørt 17-19)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...