Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vedrørende tidspunkt for å teste EL, så lurer jeg på om dere pleier å teste om morgenen eller om ettermiddagen?

Er det "tidsnok" hvis man tester om ettermiddagen, og hvis man da har EL, drar nedover til Danmark sånn at man er der neste morgen for å bli insaminert?

Hvor lang tid etter positiv EL test har dere blitt insaminert, og hva har vist seg å være mest vellykket?

Håper noen har noen erfaringer ang. dette!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143906713-tidspunkt-for-%C3%A5-teste-el/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har testet om morgenen og reiste ned dagen etter til inseminasjon time kl 1120.

Det var mitt første forsøk så jeg vet ikke ennå om det var vellykket, (det var på tirsdag..) Men legen tok ultralys før inseminasjon og sa at jeg hadde eggløsning og at alt så bra ut ifht sjase..

Krysser fingre :-)

Kanskje jeg bør teste om morgenen, og ringe ned og si jeg kommer neste morgen da? Første gang jeg skal teste dette, så blir morro å se når EL kommer.. om det er når jeg TROR det er, eller før eller etter..:P

Spennende, krysser fingrene for deg!!:)

Du kan jo ringe klinikken og høre hva de vil du skal gjøre. Men jeg synes det var ganske praktisk. Nå hadde jeg dagen på å bestille flybilletter og avtale time og organisere meg til å reise til gardermoen.

Jeg fløy opp og ned på samme dag. Gikk supergreit, men jeg var rimlig sliten når jeg kom hjem. Hadde jo lagt inn litt marginer i tilfelle forsinkelser på flyet. Derfor dro jeg kl 04 ca hjemmefra.

Det er veldig spennende :-) prøver å ikke tenke for mye på det før jeg skal teste den 15 februar.. men det er ikke så lett.

Min EL kom forsåvidt som forventet. Jeg har syklus som varierer fra 27-36 dager, men i snitt 31 dager. Sist hadde jeg 28 og da begynte jeg å teste for sein. Denne gangen kom eggløsning akkurat på 31 dager (positiv test på dag 30).

Akkurat eggløsningstesting synes jeg er litt slit.Man vet jo aldri om man har fri eller ikke vis man får en positiv test.. og jeg får såååå dårlig samvittighet av egenmeldinger.. :-)

Lykke til på deg :-D

Kjenner igjen det der, kommer til å få såå dårlig samvittighet for egenmeldinger jeg å.. Men, er jo forhåpentligvis "bare" en dag, noen få mnd..hvis man er heldig og det klaffer ganske fort.. men, blir ganske rart, siden jeg "aldri" pleier å være borte fra jobb ellers.. Men men, er verdt det;)

Har litt varierende syklus jeg å, fra 32-39 dager, så får vel begynne å teste relativt tidlig.. Jeg pleier å kjenne på kroppen når eggløsningen er i gjære, men jeg vet jo ikke om kroppen sier ifra når det SNART er eggløsning, eller når eggløsningen faktisk ER, eller om den sier ifra etter.. hvis du skjønner hva jeg mener..:)

Hadde også syklus omtrent som dere. Syntes det var mye greiere å bli fulgt opp av gynekolog. Ringte inn resultatene etter UL til klinikken og fikk beskjed der når man kunne sette eggløsningssprøyte. Da kunne man planlegge litt bedre. Da slipper man all testingen i flere dager samt tolkingen av testene.

Annonse

Vil anbefale deg å teste både morgen og kveld :)

Hos noen kommer ikke LHstigning før utover dagen.

Meg selv inkludert. Eltestene mine blir ikke positive før i 17tiden.

Da jeg var til inseminering sist søndag, testet jeg positivt lørdag kl 19 og kl 23. Lørdag morgen var negativ.

Allerede søndag morgen var testen negativ igjen. hadde jeg ikke testet kvelden før kunne jeg kanskje gått glipp av el. Jeg kjente Egget slapp i 07-tiden på morgenen

Komplisert dette her.. :P Blir veldig mange EL tester per periode da.. :P Men, er jo verdt det.. Men etter noen sykluser har man kanskje sett om det er mest sannsynlig om EL testen er positiv om morgenen eller kvelden?

Ja det er mange som bruker de billige strimlene, men jeg valgte clearblue sine fordi da skal man ikke tolke streken. da får man et smil i det lille vinduet :)

Jeg testet først bare en gang pr dag på kvelden, og så når jeg mente jeg nærmet meg EL testet jeg om morgenen også.

Men morgentesting er visst ikke for meg da..

Jeg hadde også en "testesyklus" før den jeg ble inseminert i for å bli litt bedre kjent med syklusen og testene :)

Komplisert dette her.. :P Blir veldig mange EL tester per periode da.. :P Men, er jo verdt det.. Men etter noen sykluser har man kanskje sett om det er mest sannsynlig om EL testen er positiv om morgenen eller kvelden?

Ja det er mange som bruker de billige strimlene, men jeg valgte clearblue sine fordi da skal man ikke tolke streken. da får man et smil i det lille vinduet :)

Jeg testet først bare en gang pr dag på kvelden, og så når jeg mente jeg nærmet meg EL testet jeg om morgenen også.

Men morgentesting er visst ikke for meg da..

Jeg hadde også en "testesyklus" før den jeg ble inseminert i for å bli litt bedre kjent med syklusen og testene :)

Ja, jeg har tenkt til å ha en "testesyklus" nå, for å bli litt bedre kjent med syklusen min osv som du sier, er nok lurt det før man kaster seg ut i det;) Blir første gang jeg tester EL, så blir ganske morro å se om den kommer når jeg tror..:P

Og, når jeg skal teste EL på "alvor", så håper jeg at jeg kommer meg til danmark tidsnok:P

Jeg tester minst 2 ganger om dagen, men det blir fort 4-5 når det begynner å skje noe. Det ser ut som jeg får en liten topp først, så går nivået ned, før det kommer for fullt igjen. Bruker for det meste stimmel og stav, da har jeg bedre tid på meg til å planlegge (har barn fra før). Dessuten er det fysisk umulig for meg å ikke tisse på 4 timer i våken tilstand, noe bruksanvisningen til CB sier, har ikke noe i nærheten av selskapsblære!

Har gått fra negativ til positiv test på to timer, så er redd bruk av bare CB en gang i døgnet kan føre til at det blir for sent eller at el ikke "oppdages".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...