Gå til innhold

Hvor ofte er mennene deres ute og drikker etter jobb o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har fint mulighet til å gå ut selv om mannen kommer hjem kl 19!

Ja, jeg synes jo det var i overkant tidlig- jeg har vel aldri kommet hjem kl 19, etter å ha vært ute med venner/kollegaer. Da blir det myyye senere, gitt! ;)

Skrevet

Min mann har ikke hatt for vane å gjøre dette, men nå har han vært ute etter jobb begge de siste fredagene. Først var det "lønningspils" etter jobb forrige fredag. Så var han på et kurs i går og gikk ut sammen med noen andre kursdeltakere da de var ferdig.

Det er ikke noe stort problem. Han har ikke drukket mye, og han har vært hjemme i sjutida, så det går greit med legging osv. Men jeg ønsker likevel ikke at det blir en vane eller at det skal utarte. Jeg er heller ikke så glad for å måtte ta alt av henting, middagslaging osv alene. Kanskje jeg selv kunne ha lyst til å gjøre noe sånt en gang også?

Jeg misunner deg.. faktisk... Min mann går aldri ut, untatt når han er på jobb. Jeg kunne faktisk ønske at han til tider ville gå ut med kompiser, ta en øl e.l. men han vil ikke det.. han var en skikkelig party løve når vi ble sammen, men nå har han blitt som en klengete liten valp ;)

Jeg misunner dere med menn som vil gå ut en kveld i blandt.

Skrevet

Det er da helt normalt at man går ut med venner og kollegaer en gang i blant! At det tilfeldigvis var 2 helger på rad er da ikke noe stort problem og at han var hjemme kl 19 kan nesten ikke regnes som og gå ut en gang!

Og du som mener at det er en barneverns sak at mor går ut hver helg, for noe TULL!

Tror du misforstår. Poenget er ikke at jeg mener det er en barnevernsak, jeg harselerer med måten den jevne DiB-er ser på slike ting.

Her inne er det fy-fy hvis en dame tar seg den minste frihet, mens en mann selvfølgelig skal kunne stikke ut og feste akkurat når det passer ham. Det er liksom "stakkars mann" med en gang en dame lurer på om hun kan forvente at mannen en gang i blant prioriterer familien foran fyll og moro med kompisene.

Skrevet

Ok 28 :)

Skrevet

Det er da helt normalt at man går ut med venner og kollegaer en gang i blant! At det tilfeldigvis var 2 helger på rad er da ikke noe stort problem og at han var hjemme kl 19 kan nesten ikke regnes som og gå ut en gang!

"Sjutida" betyr vel gjerne 07.00 morgenen etter? Hva slags fest er ferdig i barne-tv-tid?

Skrevet

"Sjutida" betyr vel gjerne 07.00 morgenen etter? Hva slags fest er ferdig i barne-tv-tid?

Denne tydligvis, da hi skriver at han ikke hadde drukket så mye så legging går bra, og man legger vel ikke ungene sine kl 7 på morningen...? Eller var det legging av mannen hun mente? "Knis"

Skrevet

Har da vært ute og tatt noen pils med kollegaer og vært hjemme til kl 19 mange ganger.

Kjempehyggelig det. Liker bedre å gjøre det sånn relativt ofte, enn å havne på flatfylla en sjelden gang.

Skrevet

Har da vært ute og tatt noen pils med kollegaer og vært hjemme til kl 19 mange ganger.

Kjempehyggelig det. Liker bedre å gjøre det sånn relativt ofte, enn å havne på flatfylla en sjelden gang.

Jeg greier å la være å havne på flatfylla selv om jeg er ute til både kl 21 og kl 03, jeg.

Skrevet

Mannen er ute med venner et en, noen ganger to ganger i månten. Jeg er på sene møter (ikke jobb, frivillig organisasjon) vell så ofte og trener i tillegg 4 ganger i uka. Det betyr blant annet at han bestandig har ungene søndag morgen og formidag. På den andre siden jobber han til minst 19.00 4 dager i uka.

Jeg nyter de kveldene mannen er borte g jeg har noen timer hjemme for meg selv etter at ungene er i seng.

Skrevet

Kommer an på, synes jeg. His det er en øl etter jobb, og så hjem, gjør det ikke så mye hvis det ikke er hver uke. Hvis det lett baller på seg å blir fyllafester, bør du si stopp.

Skrevet

Mannen min er nesten aldri ute på noe. Oppmuntrer og maser litt på han om at han må komme seg ut litt, og han har planer av og til, men det blir aldri noe av det når det kommer til stykke. Er redd han skal bli en avsosial enstøing! Jeg er veldig sosial og er ofte ute både på trening og fest og kafe. Og jeg synes det er stusselig at bare jeg har et sosialt liv. Jeg hadde blitt veldig glad om mannen kom seg ut litt. Jeg tror han fort kan bli sær og usunn av å bare være sammen med meg og ungene på fritiden sin..

Skrevet

Jeg greier å la være å havne på flatfylla selv om jeg er ute til både kl 21 og kl 03, jeg.

Så flott. Og ettersom du siterer meg: hvilken relevans har ditt svar til mitt innlegg?

Enkelteher inne nesten virker sjokkerte over at folk kan ta seg noen øl med kollegaer og fremdeles komme hjem tidlig på kvelden. Der jeg jobber er dette helt vanlig, da de aller fleste av oss er småbarnsforeldre.

Kan jo hende det er sånn på jobben til His mann også.

Skrevet

Sjelden. Han drar ut kanskje 1 gang hver 4 måned. Men han er ute av huset oftere for og gjøre andre ting.. :P

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville vært redd for at det "skulle bli en vane" etter det du skriver :P

Noen skriver at det er så typisk dib at far kan, men ikke mor: kjære vene, jeg er da ute av huset både titt og ofte. Med venninner, uten venninner, noen ganger rett etter jobb og andre ganger har jeg vært hjemme og spist før jeg drar videre. Jeg tror man får finne sin egen balansegang, men for en person (være seg far eller mor) som skjelden er ute på dill, kan det være godt å få litt luft til hodet - og for den som ikke får seg luft til hodet kan det være nødvendig å påpeke at det er dobbelt så mye arbeid å være alene med ungene rett etter jobb ;)

Vi bor og jobber forresten så langt fra byen at det er uaktuelt for min mann å gå noensteder like etter jobb.

Gjest sug lut
Skrevet (endret)

Wow - mannen er ute to fredager (kaller du det virkelig å være ute når han er hjemme til SJU?) og det er allerede et problem for deg, uansett hvor mye du påstår noe annet - elles ville du jo ikke skrevet om det. Og du er redd det skal "utarte"? Til hva? Ei pølse på Esso'n på veien hjem også? Jeg synes du er smålig og mer enn litt latterlig.

Endret av sug lut
Skrevet

Må si meg enig med siste taler. Dette regner jeg faktisk ikke som å "gå ut". Han er hjemme kl. 19!

Skrevet

Tror det aldri har skjedd at han har vært ute med jobben. Noen få ganger med venner. Han kan være borte et par timer på kveldstid etter at ungene er lagt en til to ganger i uka. Når det kommer til å ta seg en drink, gjør jeg det oftere enn han. ;-)

Skrevet

Hadde mannen min kommet hjem 19.00 etter jobbpils hadde jeg lurt på hva som var galt. Det er jo alt for tidlig.

Skrevet

I snitt en gang pr. mnd. Var en periode det ble litt mye (1-2 ganger pr uke), men da ga jeg tydelig beskjed om at det ikke var greit. Nå avtaler vi sånt noen dager i forveien, og da er det ikke noe problem. Eneste som har skjedd en gang eller to er at jeg ber han komme litt tidlig hjem fordi jeg har planer dagen etter (som regel lørdag) og at han må stå opp med ungen. Blir litt dårlig stemning når jeg venter han hjem rundt kl 22, men han ikke kommer før 01...

Selv har jeg vært ute med kolleger 3 ganger siden jeg startet å jobbe i august, en av gangene var julebord.

Skrevet

Et par ganger i året... min mann er ikke akkurat en stordrikker, men så er han heller ikke norsk da :-)

Skrevet

Mannen min er aldri ute.

Selv er jeg ute 2 til 4 ganger i halvåret.

Skrevet

Wow - mannen er ute to fredager (kaller du det virkelig å være ute når han er hjemme til SJU?) og det er allerede et problem for deg, uansett hvor mye du påstår noe annet - elles ville du jo ikke skrevet om det. Og du er redd det skal "utarte"? Til hva? Ei pølse på Esso'n på veien hjem også? Jeg synes du er smålig og mer enn litt latterlig.

Skjønner du virkelig ikke hva hun mener, eller bare later du som? Hun er redd for at det skal utarte til at det blir noe han gjør veldig ofte, og til at det skal bli senere og senere kvelder, mer og mer alkohol.

Foreløpig er det ikke noe som tyder på at HI trenger å bekymre seg. Men det er fryktelig lett for at det blir en vane ut av slike ting.

Skrevet

1, kanskje 2 ganger i året.

Men til gjengjeld reiser han veldig mye, så skulle gjerne hatt han i en vanlig jobb med lønningspils hver mnd.

Gjest sug lut
Skrevet

Skjønner du virkelig ikke hva hun mener, eller bare later du som? Hun er redd for at det skal utarte til at det blir noe han gjør veldig ofte, og til at det skal bli senere og senere kvelder, mer og mer alkohol.

Foreløpig er det ikke noe som tyder på at HI trenger å bekymre seg. Men det er fryktelig lett for at det blir en vane ut av slike ting.

Jepp, som jeg sa, tenk om han utarta til ei pølse i brød. ærlig talt, et ikkeproblem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...