Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Min mann har ikke hatt for vane å gjøre dette, men nå har han vært ute etter jobb begge de siste fredagene. Først var det "lønningspils" etter jobb forrige fredag. Så var han på et kurs i går og gikk ut sammen med noen andre kursdeltakere da de var ferdig. Det er ikke noe stort problem. Han har ikke drukket mye, og han har vært hjemme i sjutida, så det går greit med legging osv. Men jeg ønsker likevel ikke at det blir en vane eller at det skal utarte. Jeg er heller ikke så glad for å måtte ta alt av henting, middagslaging osv alene. Kanskje jeg selv kunne ha lyst til å gjøre noe sånt en gang også?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 De har aldri lønningspils, men det hender de har middager med de han jobber mest med. Er en gjeng som møtes på resturant 1-2ganger i året. Det er jo da på kvelden, som regel fredagen, så det gjør meg ikke noe. Hadde lett blitt med på middag med venninner eller jobbkollegaer selv, så det må han jo bare gjøre. Men hadde selvsagt ikke likt det om det var hver helg, for det hadde blitt mye. Er jo dyrt og.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Han har gjort dette to ganger på rad og du er redd det blir en vane??? Slapp av, det var sikkert tilfeldig det ble to uker på rad. Og det er andre som henter unger og lager middag og som oftest legger barna hver dag så det er ikke så veldig synd i deg! Og rekner med du klarer å si fra hvis du har lyst ut noen ganger!
petite fleur Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Aldri. Da han jobbet i det private næringslivet var det en del middager og turer, men nå som han jobber i det offentlige er det minimalt. Helt greit det :-)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Syns ikke det var ofte fordi om det var to fredager på rad, og så tidlig hjemme som han er, så ville jeg latt han få kose seg med kolleger innimellom, så lenge det er likt for dere begge, at du for eks får gå på kafe/shopping/besøke venninne ol en lørdag eller en ettermiddag. Tror det bare er sunt! Her er mannen aldri ute og drikker etter jobb, men vi bor jo langt fra byen da. Men om han vil ta seg en kjøretur til kompis, gå på kino, handle dingser på biltema +++så får han hjertelig lov til det:) Stns slike ting er viktig å ikke legge bånd på, så lenge han ellers tar ansvar og er en god pappa/kjæreste.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Syns ikke det var ofte fordi om det var to fredager på rad, og så tidlig hjemme som han er, så ville jeg latt han få kose seg med kolleger innimellom, så lenge det er likt for dere begge, at du for eks får gå på kafe/shopping/besøke venninne ol en lørdag eller en ettermiddag. Tror det bare er sunt! Her er mannen aldri ute og drikker etter jobb, men vi bor jo langt fra byen da. Men om han vil ta seg en kjøretur til kompis, gå på kino, handle dingser på biltema +++så får han hjertelig lov til det:) Stns slike ting er viktig å ikke legge bånd på, så lenge han ellers tar ansvar og er en god pappa/kjæreste.
Gjest irismor Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Titt og ofte ettersom han jobber i det private og det følger med en del representasjon i den jobben. Aldri plaget meg så har egentlig ikke tenkt så mye over det
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 Hvis han spør neste fredag også, så kan du jo si at nå er det din tur, så går du ut mens han henter og lager middag. Kan jo ikke være slik at mannen har enerett på å gå ut.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Hvis han må ut å drikke hver uke, høres det ikke bra ut. Det blir fort både dyrt og usundt, pluss at det går utover familien. Så da ville jeg snakke med han om det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. februar 2012 #10 Skrevet 4. februar 2012 Her er det jeg som henter, lager middag og ordner hver eneste dag, så akkurat den biten er ikke noe jeg savner å få hjelp til. Men for å svare på spørsmålet ditt, så er det nei. Han er aldri ute å drikker etter jobb, men kunne nok gjort det om det ikke var for at han jobba 10 mil unna. Blir vanskelig med transport hjem om han skal ta seg en pils.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #12 Skrevet 4. februar 2012 Ville ikke likt det hvis min mann gjorde sånn hver helg
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #13 Skrevet 4. februar 2012 Aldri. Han går ikke ut med venner heller. I begynnelsen oppmuntret jeg han til å gå ut å treffe venner, men nå orker jeg ikke det lengre. Han gjør det jo ikke uansett. Det han gjør er å dra ut ved leggetid annen hver dag og trener. Da er han hjemme ca. 21.30. De andre dagene legger han ungene og jeg står fritt til å gjøre det jeg vil
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #14 Skrevet 4. februar 2012 Typisk DiB at dette med at mannen går ut og drikker med kompiser er helt ok, og til og med noe man må oppmuntre. Hvordan hadde reaksjonene vært hvis det var en dame som lot famile være familie og gikk på fylla en gang i uka? Da hadde det vel vært barnevernsak.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #15 Skrevet 4. februar 2012 Typisk DiB at dette med at mannen går ut og drikker med kompiser er helt ok, og til og med noe man må oppmuntre. Hvordan hadde reaksjonene vært hvis det var en dame som lot famile være familie og gikk på fylla en gang i uka? Da hadde det vel vært barnevernsak. Hver helg?? Når ble to helger etter hverandre hver helg? For å svare på hovedinnlegget så skjer de vel kanskje en han i måneden. Han e student da, og da er det en eller to øl sånn i tolv-tida, så det merker ikke jeg noe til uansett, er jo på jobb da. Og det er selvfølgelig helt greit.
LuksusLiv Skrevet 4. februar 2012 #17 Skrevet 4. februar 2012 Han er aldri ute å drikker etter jobb. Hender han er på forretningsmiddager, men som regel kommer han hjem og er hjemme noen timer før han drar ut igjen. Er veldig sjeldent han er ute å drikker uten meg. Tror han har vokst litt i fra det.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #18 Skrevet 4. februar 2012 Har går ut etter jobben, med en kammerat omtrent en gang pr mnd. De drikker ikke mye, 2-3 øll og en pizza er det vanlige. Som regel kommer han hjem rundt 22.00. Han leverer foresten i barnehagen hver dag, mens jeg leverer på skolen. Skal han rekke det og samtidig få en full dag på jobben er han ikke hjemme før 18.30 om kvelden.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #19 Skrevet 4. februar 2012 Han er aldri ute å drikker etter jobb. Hender han er på forretningsmiddager, men som regel kommer han hjem og er hjemme noen timer før han drar ut igjen. Er veldig sjeldent han er ute å drikker uten meg. Tror han har vokst litt i fra det. Om man er ute og drikker med venner og uten partneren sier ikke noenting om hvor voksen man er!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #20 Skrevet 4. februar 2012 Aldri, men så jobber min mann offshore også og har ingen kontakt med arb.kollegaer i fri perioden:) Men han mannen din har gjort det 2 ganger og er hjemme til legging kl 19.00 og du tenker det har blitt en vane? Han har jo ikke drukket særlig heller om han er hjemme til 19-.00?? Hjelpes, stakkars mann:/
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. februar 2012 #21 Skrevet 4. februar 2012 Det er da helt normalt at man går ut med venner og kollegaer en gang i blant! At det tilfeldigvis var 2 helger på rad er da ikke noe stort problem og at han var hjemme kl 19 kan nesten ikke regnes som og gå ut en gang! Og du som mener at det er en barneverns sak at mor går ut hver helg, for noe TULL!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. februar 2012 #22 Skrevet 4. februar 2012 Med de på jobb? Aldri. Men han er i "gutteklubb" (uten alkohol) annenhver tirsdag, i tillegg går den samme guttegjengen ut sammen et par ganger i året. Selv går jeg ut med kollegaer med ujevne mellomrom, er på lønningspils ca 3.hver mnd eller så, og så drar vi på et par helgeturer i året. Stort sett er vi på fester sammen, men jeg ser ikke noe problem med at man går ut med venner hver for seg en gang iblant, så lenge man ikke finner på allslags tull og likevel er i stand til å ta seg av familien sin dagen derpå.
LuksusLiv Skrevet 4. februar 2012 #23 Skrevet 4. februar 2012 Han er aldri ute å drikker etter jobb. Hender han er på forretningsmiddager, men som regel kommer han hjem og er hjemme noen timer før han drar ut igjen. Er veldig sjeldent han er ute å drikker uten meg. Tror han har vokst litt i fra det. Om man er ute og drikker med venner og uten partneren sier ikke noenting om hvor voksen man er! Siden du svarer på mitt innlegg så må jeg jo bare spørre, hvor i mitt innlegg står det noe om hvor voksen man er? Mannen min har vokst i fra det å gå ut å drikke etter jobben. Han er ferdig med det, lei det, prioriterer annerledes. Skjønte du?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #24 Skrevet 4. februar 2012 Aldri, men så jobber min mann offshore også og har ingen kontakt med arb.kollegaer i fri perioden:) Men han mannen din har gjort det 2 ganger og er hjemme til legging kl 19.00 og du tenker det har blitt en vane? Han har jo ikke drukket særlig heller om han er hjemme til 19-.00?? Hjelpes, stakkars mann:/ Hvorfor "stakkars mann"? Hi sier jo at det IKKE er noe stort problem at mannen har vært ute de siste to fredagene. Men at hun ønsker at det ikke skal bli en vane. Hva i alle dager er problemet med det? Er vel ingen som ønsker at mannen skal dra ut hver fredag og kose seg mens man selv får alt ansvar hjemme, og ikke får anledning til å gå ut selv? Ja, hi er i overkant pessimistisk som frykter dette etter bare to tulfeller, men hvorfor er det synd på mannen hennes? Herregud, dere må roe ned "å daaaaakar mannen som må leve med slemme damen som faktisk stiller KRAV til ham"-retorikken deres.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. februar 2012 #25 Skrevet 4. februar 2012 Hun har fint mulighet til å gå ut selv om mannen kommer hjem kl 19!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå