Gå til innhold

Andre som sliter med å få til nr.2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr. 1 satt etter ca 10 pp, og vi ble gravide i første pp med nr.2, men opplevde en MA i mars 2011.

Nå har det snart gått et år, og alle maser og spør om datteren vår (2 1/2) ikke skal få søsken snart :( Hele prøveprosjektet er i ferd med på en stor psykisk påkjenning, og jeg går rett i kjelleren hver måned når mensen kommer. Vi skal til legen begge to om en uke, og lurer egentlig på om vi kan forvente noen som helst form for hjelp enda? Andre med lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du har søkt hjelp hos lege.

Tror det er mange som får hjelp med nr to. Bare si at dere har prøvd lenge. Uansett er det litt ventetid i veien på ivf, med alle undersøkelser og div før man får starte opp.

Vi fikk hjelp til første mann vi da.

Vet veldig godt den følelsen hver gang mensen kommer. Er redd jeg skal falle i den gropa igjen, selv om min lille bare er 5mnd nå. Men er verpesyk igjen, helt merkelig det der;0)

Skrevet

Takk for svar, Ulykkesfuglen, og godt å høre at det er mulig å få hjelp. Jeg tror at vi hadde senket skuldrene litt også dersom vi visste at vi kunne få hjelp. Har jjo blitt gravid på naturmetoden før, og vet at vi kan. Er redd at det er psyken som ødelegger for oss nå :(

Så herlig med en liten på 5 mnd! Har dere begynt å prøve på nr. 2? Og hvor lenge prøvde dere på nr. 1 før dere fikk hjelp? Hadde jeg visst at dette skulle ta så lang tid, tror jeg at vi hadde prøvd mye tidligere. Startet da snuppa var 1 1/2.

Ha en fin dag :)

Skrevet

Med lille gutt prøvde vi et år. Men hadde lenge en følelse av at dette ikke gikk, sikkert mest pga at vi stresset. Etter et halvt år fikk jeg mannen til å gå til legen og ble henvist til dr.purvis.

Der fikk jeg jammen rett, mannen hadde dårlige svømmere og en infeksjon. Så sendte vei inn en søknad før det var gått ett år, men innen den tid til vi kom til samtale var det gått et år.

Jeg fikk mensen denne mnd og har vel el nå, kanskje. Prøver, men tror ikke vi klarer det, har beg å stresse igjen;0). Har funnet ut at vi ikke gidder gå på pilla.

Jeg har lyst til å starte igjen etter sommern, men han vil vente. Litt pga at vi skal flytte i 2013 og han vil ha litt hjelp med flyttinga, hehe.

Skal dere til en ivf lege eller vanlig fastlegen?

Skrevet

Sliter med nr. 2 her ja! Første barnet satt på første forsøk! Sex tre dager på rad. Før eggløsning, dagen for eggløsning og dagen etter. Har prøvd på nr. 2 i 8 mnd og går nå inn i pp9. Jeg har vært hos gyn og alt var fint med meg! Om det ikke sitter snart må jeg be gubben sjekke seg.

Skrevet

Jepp. Nr. 1 satt vel i løpet av 4 pp, men nr. 2 har vi ikke fått til enda. Nå er eldste 6 år og vi har vel prøvd i 5 år. Ikke søkt hjelp.

Skrevet

Vi skal til fastlegen til samtale først, og håper han tar oss på alvor. Jeg tok blodprøver og var hos gynekolog i september, og da så alt fint ut. Mannen vegrer seg skikkelig for en sjekk. .

Det er jo en trøst at man vet man kan, men likevel fortvilende når man ikke får det til når man vil. Prøver uansett å nyte tilværelsen med et barn i huset- stille før "stormen" forhåpentligvis kommer ;)

Skrevet

Lite tips fra meg:

.

Jeg ble gravid med nr 1 etter fire-fem måneders prøving.

Nr 2 fikk vi ikke til.

Etter lang tids prøving så ble jeg undersøkt og de fant ut at egglederene mine var fullstendig sammenvokst.

Jeg hadde keisersnitt med førstemann, så det var sannsynligvis årsaken. Det er derfor tilnærma umulig for oss å få dette til på egen hånd så vi er igang med ivf.

Dette gjelder jo sikkert ikke dere, men jeg ville bare si det. Kjipt å kaste bort masse tid på å prøve, hvis det uansett ikke er mulig.

Skrevet

Ja må si vi også plages..

Ble gravid med Nr1 etter ca: 8 mnd

Men Nr:2 lar vente på seg..

Har prøvd siden Sep i 09, ble gravid i Jun 10 men mistet Sep 10 og har prøvd siden da uten og lykkes :(

Har tatt kontakt med fastlege og skal diskutere og begynne på hormon kur eller no :)

Skrevet

Vi var hos legen på mandag og har blitt henvist til gynekolog for utredning. I første omgang blir det sædprøve, og hvis den er bra blir det videre sjekk av meg. Siden vi begge er over 30 synes jeg det er greit å få avklart om det eventuelt er noe galt før det har gått flere år. Frustrende at dette skal være så vanskelig!

Skrevet

Vi og sliter litt.. med nr satt den på pp3.Nå har vi prøvd siden juli og hadde en SA i oktober. Nå har jeg ikke hatt mensen på 51 dager...og negativ test. Skjønner ingen ting.Må ihvertfall ha eggløsning og mensen for at det skal funke. Vet jo at vi kan da siden jeg ble gravid.. Begge gangene har jeg brukt slim løsende hostesaft og Damiana fra helsekosten,ser ut som det funket.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...aldri gått så lenge noen gang uten å få mensen:(

Skrevet

Prøvde i 2 år, hadde 3 SA før nr.2 satt... førstemann satt på 1pp (eller det vil si, det var ikke planlagt den gangen)...

Mannen fikk konstantert dårlige svømmere, så jeg kjøpte sink, selen og c-vit til ham, som visstnok skal hjelpe. + at han spiste røde frukter. Selv ble jeg sjekket ut og inn uten at de fant noe, og jeg prøvde alle triks, skiftet kosthold til en slags lavkarbo som jeg leste i en brosjyre for de med sykdom i eggstokkene (husker aldri hva det heter), selv om jeg ikke hadde det, så tenkte jeg det ikke kunne skade... drakk grapefruktjuice, hostesaft, gule og oransje frukter osv. Den mnd vi ikke prøvde så hardt, satt nr.2 endelig... Lykke til :-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Prøver selv på nr 2.

Nr 1 kom uplanlagt i 2007. Har ny partner denne gang og har prøvd i 2 år uten hell.

Vi har ikke stresset med å bli gravid, men når det tar så lang tid blir man jo til slutt mer obs på det.

Mensen kommer på timen hver fjerde tirsdag.

• 2 uker senere...
Skrevet

En liten oppdatering fra meg: Er snart 12 uker på vei nå, og det endte med at vi måtte booke om timen til utredning med tidlig UL:) Tror at stress har ødelagt mye for oss, samtidig som at vi nok ikke har vært det mest fruktbare paret. Ønsker alle andre slitere her inne lykke til, og sender masse babystøv:)

Skrevet

Førstemann satt med en gang i 2007. Nå har jeg ny partner, og har nå prøvd på nr.2 i 1 år. Frustrerende !!

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har nå prøvd i 9 mnd for å få barn nr 2, tok under 3 mnd med første. Hadde jeg visst dette skulle tatt så lang tid hadde jeg startet tidligere:( Har tenkt å be om UL for å sjekke at alt er som det skal. Har nå mest sannsynlig EL og den er kraftig ond, hatt murringer i -4-5 dager og føltes som måtte på do hele tiden i helga.. I natt var det skikkelig ille, da våknet jeg flere ganger av smerter... Kjenner jeg begynner å bli utålmodig og vet jeg bør stresse ned men er lettere sagt en gjort:(

Skrevet

Nr. 1 satt etter ca 10 pp, og vi ble gravide i første pp med nr.2, men opplevde en MA i mars 2011.

Nå har det snart gått et år, og alle maser og spør om datteren vår (2 1/2) ikke skal få søsken snart :( Hele prøveprosjektet er i ferd med på en stor psykisk påkjenning, og jeg går rett i kjelleren hver måned når mensen kommer. Vi skal til legen begge to om en uke, og lurer egentlig på om vi kan forvente noen som helst form for hjelp enda? Andre med lignende erfaring?

Jeg slet veldig med å bli gravid, vi prøvde i 2,5 år før det eeeeeendelig skjedde noe. og det var like før jeg gikk rett i kjelleren... Så fikk jeg tips om et kosttilskudd som de annbefalte på en helsekostbutikk til de som slet med å få barn på den naturlige måten. Det er et produkt fra "nature's sunshine" og heter "Dong Quai" det var helt skummelt hvor effektivt det var, etter tre-fire uker på dette var jeg plutselig gravid. Tilfeldig tenkte jo jeg... heeeelt til vi ville prøve å få nr. 2. Tok tablettene fra mens aluttet og to-tre uker fremmover og vips var jeg jaggu gravid igjen. Må ha blitt gravid på første forsøket denne gangen tongue.png

Du har sikkert prøvd det meste, men jeg annbefaler enne på det sterkeste!

Bare husk at de ikke skal tas når man er gravid (sånn som det er med de fleste helsekost produkter)

Og ja, det står på boksen at det er mot lette mens-smerter, noe det sikkert også hjelper mot tongue.png

Masse masse lykke til! smile.png

Skrevet

Vi sliter med nummer to også. Første kom uten prøving i en veldig nyforelska periode- ble gravid på 6 uker!

Nå er vi til utredning da nr 2 lar vente på seg. Jeg har hatt ujevn menstruasjon/hormonfostyrrelser/småblødninger og vi trodde det var meg som var problemet.

Det viser seg at det er han som er problemet... Skal til videre utredning og er imellomtiden sendt til alternativ behandling (han og meg), så får vi se hvordan det går ;)

Mine sykluser har blitt jevnere, jeg småblør ikke og føler meg litt bedre generelt. Han skal første gang på fredag; har et lite håp om at det skal fungere for han også....

• 4 måneder senere...
Skrevet
Nr. 1 satt etter ca 10 pp, og vi ble gravide i første pp med nr.2, men opplevde en MA i mars 2011. Nå har det snart gått et år, og alle maser og spør om datteren vår (2 1/2) ikke skal få søsken snart :( Hele prøveprosjektet er i ferd med på en stor psykisk påkjenning, og jeg går rett i kjelleren hver måned når mensen kommer. Vi skal til legen begge to om en uke, og lurer egentlig på om vi kan forvente noen som helst form for hjelp enda? Andre med lignende erfaring?
Jeg slet veldig med å bli gravid, vi prøvde i 2,5 år før det eeeeeendelig skjedde noe. og det var like før jeg gikk rett i kjelleren... Så fikk jeg tips om et kosttilskudd som de annbefalte på en helsekostbutikk til de som slet med å få barn på den naturlige måten. Det er et produkt fra "nature's sunshine" og heter "Dong Quai" det var helt skummelt hvor effektivt det var, etter tre-fire uker på dette var jeg plutselig gravid. Tilfeldig tenkte jo jeg... heeeelt til vi ville prøve å få nr. 2. Tok tablettene fra mens aluttet og to-tre uker fremmover og vips var jeg jaggu gravid igjen. Må ha blitt gravid på første forsøket denne gangen tongue.pngDu har sikkert prøvd det meste, men jeg annbefaler enne på det sterkeste! Bare husk at de ikke skal tas når man er gravid (sånn som det er med de fleste helsekost produkter) Og ja, det står på boksen at det er mot lette mens-smerter, noe det sikkert også hjelper mot tongue.png Masse masse lykke til! smile.png

Tusen takk for tipset, det skal herved prøves, hvis man ikke har blitt gravid denne måneden heller:):):)

• 3 uker senere...
Skrevet

Prøvde i nesten ett år med førstemann, og nå har vi prøvd i ett halvt år på nr to, så kan vel si vi sliter. . .får ta en tur på helsekosten ja. . . Har noe motvillig sluttet å amme jenta mi da jeg mistenker at amminga kanskje gjør det ekstra vanskelig. Får håpe det snart sitter.

Skrevet

hei :)

Jeg ble gravid med førstemann etter 1pp.(sønnen vår ble født 2008) Men i forsøk på å skaffe et søsken sliter vi mer. Vi prøvde noen mnd da han var litt under to år, men da det ikke klaffet tok vi en lang pause, og begynte for fult for nesten et år siden.. Er vel i 11 pp eller noe nå. Det begynner å bli ganske slitsomt å gå her med alle tankene... Vi har enda ikke søkt hjelp, men snakket om det.

Lykke til alle sammen!!

Milena

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...