Gå til innhold

Hvordan introduserte dere fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte med grøt, først en teskje så to dagen etter så tre dagen etter, men skal vi fortsette med samme grøt til vi er oppe i ett helt måltid før vi prøver annen grøt, eller grønnsaker og frukt? Eller fortsette opptrappingen med den ene grøten og samtidig begynne med feks grønnsakssmaksprøve til et annet måltid litt og litt? Og så prøve en annen grønnsak? Det må jo ta en evighet før man er oppe i et helt måltid med de ulike smakene?

Hvordan gjorde dere dette? Har dere noen linker som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

under tilvenningen på grøt ga jeg også litt myk pære i fruktnettet også ga jeg litt fruktpure så fort han var oppe i en grei porsjon grøt om dagen :) så kom sviskemosen inn etterhvert som "dessert" til grøt, grunnet litt hard mage. :) det er bare å prøve seg frem. men det anbefales ikke å prøve mange smaker samtidig, også er det nok lurt å la de få nen dager på en smak, før du går over på noe nytt. :)

Skrevet

Jeg brukte først 2 uker med å introdusere avocado og bananmos samt sviskemos. Får en liten porsjon hver dag og ammer etterpå.

Deretter har jeg gitt grønnsaker, men gir ikke en hel porsjon av hver grønnsak. Først fikk hun litt gulrotmos. Noen dager senere fikk hun både gulrotmos og litt blomkålmos. Osv. På den måten utvider jeg grønnsaksmåltidet med flere grønnsaker til det til slutt blir et måltid. (tar lever til slutt og så har jeg middag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...