februarmamma Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Gikk 16 dager over termin sist. Flere som har født flere ganger som har noen erfaring med om det er mest sansynlig å gå over termin også andre gang?
Buzzers Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Jeg gikk 13 dager over med første ,og andre mann kom 3 dager etter terminen.
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Jeg gikk 7 dager over med første og 11 dager over med andre. Blir vel 14 dager over denne gang...
jabk Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 nasjonale retningslinjer sier at en skal overtidsvurderes etter 7 dager, og de aller fleste blir satt igang innen 10 dager. Skal ikke gå så lenge overtid lenger...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Statistisk sett er sjansen større for at du går over termin enn at du skal få før/på termin når du har gått såpass langt over termin første gang... Jeg gikk 12 dager over med førstemann og var kjempeinnstilt på å gå så lenge over med andre mann også, men neida - han kom 3 dager før termin han... Så jeg hørte til den "heldige" (?) prosenten som fikk tidligere påtross av mye over termin første gang..
Venter Bølle nr.2:) Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Gikk 7 dager over sist, og er 3 dager over termin i dag... Begynner å bli klar nå...!!! Overtidskontroll en uke etter ul-termin, men de gjør nok ikke stort hvis lillebabyen ellers har det bra. Disse overtidsdagene tærer på gitt. Lykke til til dere!
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Jeg gikk 8 dager over forgje gang, og er 7 dager over nå:-( hulk! Er helt ferdig nå!
MammaMø med to små Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 Det er nye retningslinjer nå ja:) Alle skal overtids vurderes 7 dager over termin, men ingen svangerskap skal vare lenger enn 294 dager(11 dager over TUL)
Ezmeralda Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Gikk tre dager over sist. Er tre dager over nå. Håper bare fødselen starter av seg selv og at jeg slipper å bli satt igang. Kjenner jeg begynner å bli utålmodig og muggen. Er tung og svullen i kroppen. Alt er uff og æsj i dag. ;-/ Håper at jeg enten føder i natt eller at humøret er bedre i morgen. :-) Har vært så tålmodig og positiv fram til nå. Nå er jeg proppfull av "worst case scenarios" i tankene.
februarmamma Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2012 Gikk som sagt 16 dager over sist og da ble jeg satt i gang etter 15... Håper det starter av seg selv denne gangen. Har tre uker til termin i dag :-)
aftensang Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Jeg gikk 16 dager over med førstemann ble igangsatt. Jeg ble igangsatt med andremann 8 dager over (de hadde nok ventet lenger om formen min hadde vært god..). Har termin i morgen og ingenting skjer nå heller er det ut til... Dårlig statistikk i grunn. Og veldig lange dager nå på slutten. Puuh kjeder meg.. Gikk greit helt til nå i helgen, men så tok tålmodigheten slutt..
SuperMoM <3 Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Jeg gikk 15 dager over med første. Så med nr.2 krevde jeg at jeg ble satt i gang før. Så ble satt igang 2 dager over termin. Skulle settes i gang dagen før termin,men var fullt på føden. Nå sist satte de meg i gang 16 dager før,pga tvillinger og jeg nekta å gå lengre. Så krever nok å slippe å gå over termin denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå