Gå til innhold

Boktips til 2 - åring (bildebøker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på snart 2 år som er klar for mer avanserte bøker en pekebøker, og trenger tips på hvilke bøker som er gode for denne aldersgruppen. Hun elsker "Bukkene bruse på badeland", tenker noen på dette nivået. Altså, IKKE pekebøker, men bildebøker som inneholder en enkel handling.

Vesla er visst en liten lesehest! <3

Skrevet

Tassen er korte historier med mye bilder. Det samme gjelder molly.

Det var det jeg kom på i farta

Ellers så er et godt råd og gå på biblioteket. Lån diverse etter anbefaling fra bibliotekar, så får du litt variert og finner ut hva som faller i smak.

Skrevet

Emma-bøkene var populære her da datteren min var på den alderen.

Skrevet

Bøkene om Lille larven aldri mett. De fenget min rastløse 2 åring som egentlig ikke har tid til å sitte i ro å lese bok.

Skrevet

Min lille på samme alder elsker Emma-bøkene, Tassen og Mummitrollet. Jeg personlig begynner å bli litt lei:)

Skrevet

Jeg sier bare Kari Grossmann )

Skrevet

Siden hun liker Bukkene Bruse på badeland, så er hun nok klar for bøker som:

Bøkene om Johannes Jensen

Mine to oldemødre (Lisa Aisato)

Bøkene om Benny (Barbro Lindgren)

Bøkene om Ingrid (feks "Ingrid og pappa)

Ta henne med på biblioteket og la henne plukke ut noe hun vil låne, og spør de som jobber der om tips (kanskje er mange av de bra bøkene utlånt, men man kan alltids stå på venteliste) Det er mye moro for voksne i gode barnebøker, men det er ikke alltid like lett å finne fram til dem.

Og så kan du se om du finner noen tips på bloggen min ;-) :

http://barnebokblogg.blogspot.com/

Skrevet

Gutten min er 2 år og 2 mnd og den store favoritten her er Pulverheksa!

Skrevet

Bøkene om Emma og Thomas

Bøkene om Ludde

Gruffalo

Bøkene om Lillesøster

Tassen

Dette er de som er mest populære hos 2 og 3 åringen her.

Skrevet

Nå er vår to og ett halvt, men har siden sommeren likt mye disney-bøker (vi kjøper på loppis), ole brumm, former og farger-bøker, tellebøker, tøfferud og hun elsker karsten og petra. Hun er veldig godt utviklet språkmesig og har derfor glede av bøker med mer handling. Men hun liker fortsatt å lese f.eks tassen, emma og dyre- og dinosaur-bøker som vi bruker som pekebøker. Innimellom kan hun finne fram de gamle pekebøkene sine og koser seg med dem.

Skrevet

Takk for mange gode tips! Bokbestilling er lagt inn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...