Dorrimor ♂♂ Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Vi har en sønn på 2år. Ham begynte i bhg da han var 18mnd, i starten av august. Den første mnd var han frisk, m i starten av september ble han syk m ørebetennelse og halsbetennelse. Nå er d starten av februar og vi har de siste 5mnd hatt over 45 sykedager på han. Akutt ørebetennelse m innleggelse en gang, bronkitt en gang, influensa, to ganger m halsbetennelse, og flere av de ukene han har vært "frisk" synes jeg han har hanglet litt ved at d har vært mye sutring. Innimellom er han seg selv igjen og vi får startet opp m å lage rutiner igjen, og ikke minst få igjen hverdagen, m så blir han syk igjen. Synes han er unormalt mye syk. Noen som har liknende erfaringer? Vet jo at barn er mye syke det første året på bhg, m dette synes jeg er ekstremt.. Hilsen sliten og oppgitt mamma.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Oisann! Det var mye sykdom på en liten gutt. Stakkars Her har vi vært heldig og hatt lite sykdom, så langt. Hun har vært 3 ganger hjemme fra barnehagen siden hun begynte i høst. Du får trøste deg med at barn som er mye syke når de er små får visstnok et veldig godt immunforsvar senere i livet. En mager trøst når det står på som verst, men det blir bedre
Kliko Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Her var det også MYE sykdom det første året. Lungebetennelse, ørebetennelse, feber uten helt å skjønner hvorfor, omgangssyken osv. Holdt på å bli gal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men så ble det bedre og mindre og mindre sykdom. Nå har han gått i barnehagen i 1,5 år og har det siste halve året vært borte tre dager ( omgangssyken en gang også diare en dag) =) Du får bare trøste deg med at det blir bedre, selv om det er sinnsykt kjipt der og da!!
Marbella Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Vi hadde mye sykdom i fjor vinter det gikk i ett....tror nesten ikke vi hadde fulle arbeidsuker. Men så langt i vinter har lillebror ikke vært syk en eneste gang:) lykke til
Minilille Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Huff, det var mye. Vi har unger som -heldigvis- har fått påvist astma -slik at vi har fått innvilget ekstra sykedager. Ellers hadde det aldri gått opp med jobb. Vet ikke om dere innfrir til det siden det er så mye forskjellig, men bare vær obs på den rettigheten i tilfelle noe blir kronisk. Vi fikk også innvilget pleiepenger da vi var innlagt, og sparte slik en uke egenmelding (jeg hadde ikke rett på egenmld da jeg nettopp hadde begynt i jobb). Snakk med legen om slike rettigheter om dere ikke får det til å gå rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå