Gå til innhold

God trøst å vite at jeg ikke er alene.......

En baby til?

Anbefalte innlegg

selv om jeg skulle ønske at ingen av oss var i denne situasjonen. Har fulgt dere damer et par måneder på denne siden, etter at jeg gjennomgikk abort nr 4. På et drøyt år har jeg hatt 1SA, 2BO og en SA (mulig Exu som ordnet seg selv). Kan bli sliten av mindre.... Har en datter på 3 år fra før. Holder på med utredning nå, som ikke viser noe unormalt foreløpig (hysteroskopi neste). Vi har tatt en pause i prøvingen nå mens vi holder på med utredning og er begynt i ny jobb. Så får vi se etterhvert. Har hjulpet meg mye i bearbeidelsen av disse opplevelsene å lese hva dere og har vært igjennom og erfart:)

Fortsetter under...

Vil først si at jeg er lei meg på dine vegne for alt du har vært igjennom den siste tiden, vet så godt hvor hardt det er! Godt å høre at du får utredning og oppfølging, går du til gynekolog eller via sykehus? Jeg var også gjennom 4 aborter - alle MA`er, 3 stykk i uke 7-10 og en i uke 15. Utredning både på Ullevål og privat gynekolog viste ingenting. Men på femte forsøk gikk det og idag er jeg mamma til ei lita jente på 9 måneder så drømmen gikk i oppfyllelse tilslutt!

Fint at du har funnet dette forumet, selv om prosessen fortsatt er vond hjelper det å dele tanker og følelser med andre, og jeg klamret meg fast til at alle solskinnshistoriene kunne "smitte" over til meg også, noe det tilslutt gjorde!

ønsker deg lykke til videre, satser på at det er på det femte det skal skje for deg også!

Hei Håpet kom i mai:)

Takk for det:) Jeg har gått til en gynekolog, som nok har liten peiling på habituell abort (det innrømmet han selv). Men fikk ham til å henvise meg til hysteroskopi på en privatklinikk som har god peiling, så får vi se hva de sier der. Ser at det er litt forskjellige opplevelser i forhold utredning offentlig (+ ventetid...), så vi valgte ikke det.

Gjorde du noe annerledes i dette svangerskapet som gikk bra:), i forhold til de forrige svangerskapene?

Hei jenter. Hva er hysteroskop? Jeg har hatt tre SA og for to uker siden min andre MA. Jeg har akkurat fylt 42år og kjenner så absolutt på redselen over å ikke få et barn til. Jeg er så heldig at jeg har en nydelig sønn på 3,5år og ønsker så inderlig et barn til. Jeg gikk på pregnyl og AlbylE da jeg var gravid med han, men dette hjalp ikke denne gangen. Jeg håper på å bli gravid igjen snart, men samtidig er den redselen en får over å kanskje skulle miste så uendelig grusom og utmattende. Håper at 2012 blir et fruktbart år for alle som ønsker seg barn!!!!!!!!

hei barfotjenta

Så vondt åhøre. Håper det går bra for deg i år:)

Jeg er satt opp for hysteroskopi også, venter på innkallelse. Etter det jeg har forstått av min gynekolog, så er det en slags kikhulls "operasjon". Så de kan gå inn og se detaljert på livmoren. Og i mitt tilfelle så skal de se etter skillevegger, for dette har mamma og tante. Tror det er andre ting de kan sjekke også. Men jeg har også inntrykk av at det kan ha en liten risiko, men det har jo de fleste "inngrep".

sitat:

Det vanligste er å anvende narkose, spesielt hvis det skal gjøres noe mer enn å se etter om noe er i veien. Undersøkelsen foregår ved at det føres et tynt optisk instrument gjennom livmorhalsen til livmorhulen. Det er en nyttig undersøkelse som kan avdekke forhold som det ellers kan være vanskelig å finne ut av (polypper, betennelser, sammenvoksninger, muskelknuter, svulster). Ved hysteroskopi kan en også behandle noen av disse tilstandene, og slik slippe større operasjon.

Annonse

hei barfotjenta

Så vondt åhøre. Håper det går bra for deg i år:)

Jeg er satt opp for hysteroskopi også, venter på innkallelse. Etter det jeg har forstått av min gynekolog, så er det en slags kikhulls "operasjon". Så de kan gå inn og se detaljert på livmoren. Og i mitt tilfelle så skal de se etter skillevegger, for dette har mamma og tante. Tror det er andre ting de kan sjekke også. Men jeg har også inntrykk av at det kan ha en liten risiko, men det har jo de fleste "inngrep".

sitat:

Det vanligste er å anvende narkose, spesielt hvis det skal gjøres noe mer enn å se etter om noe er i veien. Undersøkelsen foregår ved at det føres et tynt optisk instrument gjennom livmorhalsen til livmorhulen. Det er en nyttig undersøkelse som kan avdekke forhold som det ellers kan være vanskelig å finne ut av (polypper, betennelser, sammenvoksninger, muskelknuter, svulster). Ved hysteroskopi kan en også behandle noen av disse tilstandene, og slik slippe større operasjon.

Takk for svar. Skal høre med gynekologen om det kan være noe for meg. Lykke til med din! :)

De første tre graviditetene brukte jeg "naturligvis" ingenting, men da jeg var til utredning før graviditet nr 4 fikk jeg resept på albyl-E og crinone selv om blødprøvene ikke viste noe avvik, litt sånn just in case. I den fjerde graviditeten gikk jeg da på crinone frem til uke 11 og sluttet på albyl-E i uke 12 og mistet i uke 14/15.

I den femte graviditeten tok jeg også crinone til uke 11, men fortsatte på albyl-E til uke 34, så det er det eneste jeg gjorde andeledes. Har en teori om at jeg lager blodpropper slik at ikke fosteret får nok blod/ friskt blod, men dette er som sagt ikke påvist. Før graviditeten som gikk fint tok jeg også ultralyd av livmoren - sprøytet inn vann og så en kikk med kamera/innvendig ultralyd. Alt så fint ut og neste eggløsning satt spira etter å ha fått renset vei! :) Lykke til!

Flott at du har funnet frem til forumet vårt! :) Velkommen skal du være, og fint at innleggene her har vært til hjelp for deg.

Veldig bra at du er i gang med utredning for habituell abort. Da får du i hvert fall en status på om noe er galt, eller om du bare er en av oss som har maks uflaks, og mister tre ganger på rad fordi vi er uheldig.

Det er nesten litt herlig å ha en pause i prøvingen, synes du ikke? å starte i ny jobb hørtes veldig riktig ut. Det er lurt å fokusere på noe annet enn graviditetstester og svangerskapssymptomer innimellom. Så får man kommet seg litt til hektene igjen, før det braker løs på ny.

Lykke til med resten av utredningen, pluss fremtidig svangerskapsforsøk. Plutselig kommer det en stang-inn opplevelse, og så sitter man der med et lite mirakel i armkroken... :)

Hei og velkommen. Det er blanda følelsar å ønske noken velkommen hit. Uansett - eg er einig med deg at dette forumet er til hjelp fordi folk her forstår kva ein går gjennom. Når ein forteller det til Andre så kjem man liksom ikkje heilt gjennom og eg trur ikkje folk forstår korleis det er å håpe, bli lykkeleg, planlegge, håpe forsiktig, leite etter blod i trusa og i toalettskålen kontinuerleg, kjenne etter symptom på graviditet eller abort....og deretter å bli skuffa og miste fotfestet og å føle på saknet og tomheita. eg trur nokre av venininnene mine trur eg er gal_ både fordi man prøvar og prøvar men og fordi man dissekerar svangerskapet. Mannen min meinar og at eg er blitt "obsessed", og det er kanskje sant. Men som sagt_ det er godt å lese om Andre som er i same situasjon og lykkast.....og korleis dei lykkast!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...