MammaHåp1 Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Er det noen som har erfaring fra akupunktur? Jeg skal gjøre et fryseforsøk i uke 10. Hva kan akupuntur hjelpe mot? Er det kun for å få gode eller hjelper det også at egget sitter?? clueless....settrr stor pris på svar:)
KLP <3spire<3 Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Jeg har ikke problemer med å sette nåler på meg selv, fins ikke redd nåler i det store og hele. MEN akkupuntur liker jeg overhodet ikke, har prøvd det flere ganger sammen med fotsoneterapi og jeg syns det var helt grusomt, rett og slett vondt! Derfor takket jeg nei til dette ved IVF behandlingen og i dag er jeg 12+3 uten akkupuntur! Tror ikke man skal presse seg selv til å ta det, for min del er det å være rolig og avslappet gull verdt Tror det viktigste er å kjenne på hva som er rett for deg selv Lykke til ;D Endret 3. februar 2012 av KLP <3spire<3
tutti_87 Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har fått akupunktur og forsoneterapi gjennom hele svangerskapet, er nå i uke 36, og jeg syns det er veldig effektivt. Hatt minimalt med plager.. Jeg begynte med det ca 1 mnd før vi bestemte oss for å bli gravid og den satt på første forsøk. Kan være flaks, men jeg tror det hjalp Akupunktur hjelper mot mye, hjelper meg mot migrene, bekkenplager, muskelknuter. Jeg ville tatt å hørt med en akupunktør, er ikke værre å ringe og spørre Lykke til
charnelle Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Jeg tok akupunktur under mitt første IVF forsøk. Dessverre ble forsøket avbrutt grunnet at ikke eggene befruktet seg, men tror ikke det hadde noe med akupunkturen å gjøre og skjedde av helt andre grunner. Akupunktur kan både fikse på syklus (hun satt i gang min eggløsning ved en feil 1,5 uke før tiden!!), og påvirke egg og mannens sperm. I tillegg anbefales akupunktur etter innsetting for å få egget til å sitte. Jeg prøver gjerne akupunktur igjen, men synes det ble veldig dyrt i lengden. Hadde to behandlinger per uke, 400 kr gangen. Vanskelig å føle om akupunktur gir noe når man ikke kan føle noe der og da. Annerledes med en dårlig rygg, eller magesmerter.... Derfor er det vanskelig å si om det var akupunkturen som bidro til graviditeten. Siste forsøk nå valgte vi heller å reise på en avslappende ferie før uttak og innsetting og droppet helt nålene. Fikk i dag svar på blodprøven som var positiv :-)
fisken2015 Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Jeg startet med akupunktur når jeg begynte på nesesprayen. Gikk 2 ganger i uken. Jeg har lav AMH og han mente at de hadde gode erfaringer med det. Var på UL på torsdag og hadde ikke klart å produsere noen egg :-( Tror jeg avslutter akunpunkturen nå. Han sa det skulle hjelpe med å få flere egg og gode egg, men det funket ikke på meg.
MammaHåp1 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2012 Takk for svar, tror jeg dropper akupunktur dette forsøket jeg da:)
klarforfrys Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Hmm. Og jeg som har fått time til uken. For å hjelpe til å feste. Men har litt troen jeg.
klarforfrys Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Jeg tok akupunktur igår. Og har en time til på tirsdag. Håper på dette jeg. Tester på onsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå