zassy☆ Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Vil bare si at jenta mi har bare sovet maks 30 min på dagtid alltid uansett hva jeg gjorde eller ikke gjorde. Veldig slitsomt både for meg og henne som ikke ble skikkelig uthvilt. Men når hun ble 5 mnd ca så endret det seg helt plutselig og av seg selv, så det er håp!! Ville bare dele det med dere, hadde jeg visst at det bare ville gå over av seg selv ville jeg ikke stresset så med det og prøvd å få henne til å sove lenger hele tiden (eller jo jeg hadde sikkert prøvd likevel, hehe). Plutselig en dag sov hun en time! Jeg trodde jo noe var galt så sjekket henne hele tiden og til slutt vekket jeg henne av all løpinga mi Nå sover hun så og si alltid minst en time på hver dupp. Vet at det ikke er "lenge" i forhold til mange andre, men for meg er det en evighet, utrolig godt å både kunne få seg litt mat, slappe litt av og gjøre noe hjemme, i dag slo hun til med 1,5 time, såå godt! Og våknet kjempeblid Så plutselig kan det snu, hun var nok rett og slett klar for det nå.
Babyønske �� Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Her tok det 8 mnd. Jeg har aldri stresset med det, regnet med det kom en dag da hun ville sove lenger strekk (spørsmålet var bare når). Var fornøyd bare hun sov i det hele tatt, det gjorde nemlig ikke storebroren. Fortsatt litt uforutsigbart, men sover stort sett 1-1/2 time pr dupp.
LanzaroteJenta Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Hei! Jeg har lest boken "Aa sove uten graat" av Elizabeth Pantley. Hun forklarer at det er vanlig at barnet vaakner opp etter 20-30minutter, da det er da de endrer sövnrytmen. Om man fölger med paa klokken og vet saann ca naar barnet vaakner, saa maa man väre raskt inn til barnet, og "hjelpe" det til aa sovne igjen. Hos oss funker det fint aa gaa inn og stryke litt paa kinnet eller klappe littpaa hodet, saa sovner han igjen. Har forsaavidt ikke begynt heeelt med aa fölge alle raadene i boka ennaa. Vi har i et par uker naa faatt han til aa sove fra ca kl 19, istedetfor kl 22.30 som siden han ble födt. Dröyer nok litt til, saa skal jeg begynne aa "jobbe" med aa sovne paa egenhaand uten byssing og bäring. Min bebis er forresten snart 6mnd.
zassy☆ Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2012 Hei Lanzarotejenta ja jeg har hørt om det at man kan hjelpe barnet videre i søvnen, men dessverre virket det ikke her, vi prøvde flere måter og over lengre tid, noen ganger fikk vi henne til å sove videre men kun hvis vi holdt henne i armene våre og bysset masse, la vi henne ned våknet hun igjen nesten med det samme, og da var litt av poenget borte med at jeg skulle få en pause for ble utrolig sliten av å sitte å holde henne og merket også etterhvert at hun var likeså fornøyd om hun sov en halvtime eller lenger så da orket vi ikke arbeide så hardt med å forlenge lenger (altså sitte å holde henne i armene for hennes skyld). Men så fint at det virker så bra for dere, å bare klappe litt på hodet høres jo helt utrolig ut! Veldig glad det endelig har løsnet med søvn her, hun finner søvnen selv heldigvis så er flink sånn Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå