Lilleprins_6/2-12 Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Har et lite spørsmål til dere kommende mødre her inne, på svangerskapskontrollen i uke 38 ble jeg veid til 80kg å kontrollen uken etter hadde jeg gått ned 0.7kg.. jeg var altså 79.3kg da.. og da jeg veide meg i gårkveld var den nede i 78.8kg.. Er 41 uker i dag forresten.. Er dette noe jeg bør bekymre meg for? vet det ikke er mange kiloene det er snakk om her men, trodde det var nå de siste ukene at baby legger på seg mest osv? matlysten har hvert litt så som så den siste tiden, og det har egentlig blitt mer snavvel enn skikkelige måltider.. Bør jeg være bekymret for at knøttet får i seg det han trenger av næring, eller?
lille-my-april Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Den lille tar alltid til seg den næringen han trenger. Uansett hvor lite mor spiser. Det er kun deg det går ut over om du spiser for lite
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Tror ikke du skal bekymre deg. Jeg gikk ned 6kg frem til uke 25 og hadde lagt på meg de kiloene pluss et til nå (uke 33). I dag var jeg på vekta og hadde gått ned 1 kg igjen. Har fått beskjed om at så lenge sf målene er normale så er det ingen grunn til bekymring. Regner med at den du var på kontroll hos ville ha reagert om alt ikke var som det skulle uansett. Lykke til med den snart forestående fødselen:) (Heldige du:))
BareMas Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Gikk ned 12kg, som jeg først nå har tatt igjen(38 uker på vei). Selv om jeg prøvde å spise godt, så virka det som om skatten i magen stakk av med alt av næring, så jeg mista kg mens hun vaks og koste seg. Virker som de er såpass selvforsynte der inne, og at kroppene våre jobber hardt for at de skal ha det 100%, at med mindre de blir urolige på kontroll, fant jeg ut at jeg ikke skulle bli bekymra da kiloene rant av:)
Kjersti1982 Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Tror de er ganske selvforsynte der inne så lenge du passer på å spise. I uke 40 veide jeg faktisk en kg mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid.
nåerdetmintur! Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Har også lest at mengden fostervann reduseres litt når man er på overtid, så det kan jo kaskje også spille litt inn på vekta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå