Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal (kanskje) til Sverige i dag for å handle litt. Sønnen vår er snart 4 mndr. Gradestokkem viser nå -11,5, men det blir nok kaldere til ettermiddagen/kvelden.

Svigermor ytret en bekymring hvis vi får motorstopp eller i verste fall bulker og må stå langs veien, og det da blir veldig kaldt for mini.

Etter at hun sa det har jeg begynt å bli litt bekymret også. Vi har aldri bulket eller fått motorstopp før, men det er jo typisk at det skjer nå.

Vi får heller ikke plass til vogn i bilen, da det ikke er plass til den og varene når vi skal hjem. PLanen var da å ha han i bilsetet i en handlevogn eller i bæresele inne på kjøpesenteret. Vi har pose i bilsetet så det blir varmt, men om vi skulle stoppe langs veien har vi ikke noe å legge han ned i.

Hva ville dere gjort ev tatt med dere? Jeg tenkte å ta med ekstra klær (gjør det uansett i tilfelle uhell i bleien), ekstra tepper og dunposen fra vognen.

Tips? råd?

Bor forresten i Oslo og skal til Nordby så det er ikke såååå lang kjøretur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Nord-Norge og hadde vi latt bilen stå hver gang det er kaldere enn -10, så hadde vi sultet ihjel her :) Det du kan gjøre, er å ta nok varme klær og tepper til dere og ikke minst barnet i tilfelle dere skulle være så uheldig og stoppe midt på veien. Ha fulladet mobil i tilfelle dere må ringe Viking/NAF og startkabler til bilen + kryss og reservedekk hvis dere punkterer.

Skrevet

Jeg bor i Nord-Norge og hadde vi latt bilen stå hver gang det er kaldere enn -10, så hadde vi sultet ihjel her :) Det du kan gjøre, er å ta nok varme klær og tepper til dere og ikke minst barnet i tilfelle dere skulle være så uheldig og stoppe midt på veien. Ha fulladet mobil i tilfelle dere må ringe Viking/NAF og startkabler til bilen + kryss og reservedekk hvis dere punkterer.

Takk for svar!

Var det mannen min sa også. Er nok bare jeg som lar meg bekymre av alt andre sier... :-)

Blir nok tur på oss ja... første turen med lillemann! :-)

Skrevet

Bor forresten i Oslo og skal til Nordby så det er ikke såååå lang kjøretur.

Det er jo ikke noen øde strekning dere skal kjøre, så sannsynligheten for at dere blir stående alene i mørket i timevis er svært lite sannsynlig. Mest trolig får dere veihjelp like fort som dere ville fått det om dere var midt i Oslo i rushtrafikken.

Hadde ikke lagt noe mer bekymring i dette. Ta med ekstra tepper og klær(og kanskje varm drikke) som du har tenkt så går det helt sikkert bra.

Skrevet

Takk for svar!

Var det mannen min sa også. Er nok bare jeg som lar meg bekymre av alt andre sier... :-)

Blir nok tur på oss ja... første turen med lillemann! :-)

Skjønner du er bekymret da. Lykke til på turen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...