Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Er det noen som vet om det er mulighet for å bli satt i gang? sliter veldig med bekkenløsning, og har null energi. sover omtrent hele dagene, og plages mye med svimmelhet osv. skal på ekstra ul i uke 32 for morkaken lå forran åpningen i uke 19, så tenkte å høre litt mer da. har lest at fødselen kan bli lengre og hardere osv, jeg lå i veldig mange timer sist, og de begynte å snakke om keisersnitt, men etter 48 timer kom hun, da hadde jeg harr mellom 1-2 min mellom riene i alle timene, så det kan jo ikke bli verre en det..? er 29+5 idag
Lilleprins_6/2-12 Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 tror nok det kommer veldig ann på når du vil bli satt igang, De vil jo helst at ting skal skje av seg selv, og setter som regel ikke igang før det er noen spesiell grunn til det. Men hvis morkaken ligger forran åpningen vil det ikke bli automatisk keisersnitt da? med tanke på at hvis morkaken kommer først så mister baby oksygentilførselen osv?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Det er ikke så enkelt å bare "sette igang" en fødsel. Det kan ta lang tid og det kan hende det ikke går. Dessuten er det økt fare for komplikasjoner ved igangsatte fødsler som f.eks. ri strom slik at barnet får for lite oksygen, ruptur av livmora, hastekeisersnitt osv. Derfor vil gynekologene nådig gå med på igangsettelse m.m. det er medisinsk nødvendig evt. at du er på overtid. De vil uansett ikke forsøke ¨å starte fødselen før du er bikket 38 uker vil jeg tro. Sjansen for at du skal starte fødsel ved igangsetting før kroppen er fødeklar er mindre enn hvis du tross alt er innenfor termin området.
jabk Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Morkaka har mest sannsynlig flyttet seg opp når du er i uke 32. Så da kan du nok føde normalt. Men som de skriver her er det ikke bare bare å sette i gang.. uansett hadde de nok ikke satt i gang før etter uke 37, for dersom det ikke er helt medisinsk nødvendig for mor og barn så ønsker en jo ikke prematuritet. Evt snakke med lege/jordmor om mer muligheter så du har det bedre i svangerskapet? Ellers så er det ikke så alt for lenge uansett til termin selv om det kan høres lenge ut til Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 De vil helst ikke sette noen igang før mor begynner å bli moden, det er for stor sjanger for komplikasjoner som vakuum, tang eller hastekeisersnitt. Du må nok belage deg på å gå helt ut dette svangerskapet som resten av jentene som er leie og slitne på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå