Babygirl Juni11 Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Frøken snupp er forkjølet og vil ikke ha grøt eller grønnsaksmos eller noe av det hun pleier å spise. Hun får pupp men jeg har nesten ikke melk lenger, og nan vil hun ikke ha. Hun godtar brød med leverpostei men er ikke så god på å tygge og få ned brødbiten (hun er 8 mnd om noen dager) så da blir det ikke stort hun får i seg nå.... Mest vann, og slik har det vært i tre dager. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Hun er ikke akkurat overvektig fra før så litt redd for at hun skal rase ned i vekt. Hvor lenge kan babyene gå uten mat før jeg bør oppsøke legen?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Mat som sådan er ikke viktig, men væske er viktig å få i seg.. Så lenge hun drikker en del enten pupp, mme eller vann og har våte bleier er det bare å fortsette å tilby mat uten å presse det på henne så spiser hun nok igjen om noen dager når hun føler seg bedre... Drikker hun for lite derimot kan hun fort bli dehydrert, se etter våte bleier og allmentilstand - blir hun slapp og søvnig (uten feber) ville jeg tatt kontakt med lege..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Hva med fruktmos, de fleste babyer elsker det. De fra Ella's Kitchen er nok ekstra spennende; da kan babyen spise selv ved å suge i sugerøret og selv holde posen Banan-og rismelk på kartong er også veldig søtt og godt. Og prøv med 4 mnd grøtene - de er søte og goed Her gav jeg i tillegg hipp-kjeks til gutten mens han var syk, for da ble han tørst av å mumse tørre kjeks og da fikk jeg i ham drikke. Ellers vil de jo alltid gjerne ha det mor spiser mens de sitter på fanget
abella Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Du kan jo prøve å bløte brødet i melk eller noe annet før hun får det? Eller dyppe det fruktmos? Kanskje du også kan vanne ut litt juice og gi henne? Væske er det viktigste når de er syke. Gutten min har gått uten mat opptil 1 uke av gangen når han vært syk, men jeg fikk i ham mme så da var det ingen fare.
www.gladerebarn.blogg.no Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Hva med å blande sammen en smoothie? og putte oppi bær, frukt, kaldpresset olje, avocado og andre ting hun liker? Jeg ville spesielt hatt oppi olje og avocado. Det gir MYE næring. Vet ikke om hun liker egg eller eggeplomme. Men en rå eller bløtkokt eggeplomme blandet inn i et eller annet har også veldig mye næring... Håper du finner ut av det. Ellers har jeg som policy at hvis jeg er usikker om barnet mitt burde vært hos legen, så går jeg dit. Drikke er viktigst å få i seg som skrevet over.
Babygirl Juni11 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2012 Hva med å blande sammen en smoothie? og putte oppi bær, frukt, kaldpresset olje, avocado og andre ting hun liker? Jeg ville spesielt hatt oppi olje og avocado. Det gir MYE næring. Vet ikke om hun liker egg eller eggeplomme. Men en rå eller bløtkokt eggeplomme blandet inn i et eller annet har også veldig mye næring... Håper du finner ut av det. Ellers har jeg som policy at hvis jeg er usikker om barnet mitt burde vært hos legen, så går jeg dit. Drikke er viktigst å få i seg som skrevet over. Bra tips- men hvordan serverer man smoothie? Den blir vel for tykk til å gå gjennom drikkeflasken, og skje er ikke en hit akkurat nå:-(
Babygirl Juni11 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2012 Kan jeg forresten bruke frosne bær på pose fra butikken? Det er det jeg har idag på en søndag.....
Petrine +spire=❤ Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Frosne bær er helt greit det Du kan prøve å servere det med sugerør. Om ikke det går er det bare å ta det i en vanlig kopp
Babygirl Juni11 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2012 Takk for at jeg har dere!! Da setter jeg i gang:-) På femte dagen uten mat nå.....:-( Hun er så tynn nå... Lille jenta mi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå