Gå til innhold

Liten blødning uke 36

Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å sove for tiden så jeg var oppe å byttet puterekk på pynteputen i sofaen av alle ting, når jeg plutselig ble veldig dårlig i magen. Kjentes ut som jeg hadde løs mage, men når jeg satt meg på do så fikk jeg ikke til noe, men det var lyst blod på papiret når jeg skulle tørke meg.... Jeg kan jo også informere om at jeg har hatt mensen murring i noen dager som har kommet og gått. Og i dag har jeg også hatt en skytende smerte nede på høyre side av magen, rett ved eggstokken, bare litt mer midt på.. Jeg kjente veldig forsiktig opp i kjeden i går å da var livmortappen helt myk og helt borte nesten, pluss at jeg mente jeg kjente åpning, men jeg ville ikke rote oppi der, så derfor fikk jeg ikke kjent etter så godt.. Jeg bare strøk veeeeldig lett over livmortappen med en finger. Jeg ringte føden etter jeg oppdaget blødningen i kveld, men hun jeg snakket med virket mest opptatt av å sove virket d som :( Hun sa bare at hvis jeg ikke sluttet å blø måtte jeg oppsøke lege i morgen tidlig. å hvis jeg kom i fødsel nå kom de ikke til å stoppe den... Hun forklarte ikke hva denne blødningen betyr å hva sjangsen er for at jeg kommer til å føde nå... Hun ga meg heller ingen råd om hva jeg eventuelt kan gjøre for hindre en fødsel nå.. Jeg vil jo helst ikke føde før om iallefall en uke enda... Kjenner jeg ble veldig urolig av dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei i natten:) håper du har fått roet deg litt!! Forstår godt du blir litt engstelig. Noen ganger opplever man folk på føden som ikkje har noe der å gjøre:( hennes jobb burde være å berolige deg og si noe om hva blødningen kan komme av. Sannsynligvis er det helt ufarlig og veldig normalt:)

Blodårene er utvidet og fylt opp med ekstra blod i graviditeten. Mot slutten presser babyen på og årene i skjeden og rundt livmoren blir tynnere og skjørere, og d kan oppstå små helt ufarlige blødninger.

Det kan også være et tegn på fødsel, begynnelsen på slimproppen..

Så lenge du kjenner liv og d ikkje kommer mye blod tror eg du kan slappe av. Ring lege/jordmor når de åpner, er heldigvis ikkje så lenge til :)

Masse lykke til!

Klem

Skrevet

Tusen takk for svar Happy H :) Jeg har klart å roe meg ned litt, men jeg må si det at ditt svar her gjorde meg mere rolig enn det jordmor på sykehuset klarte... Så tusen takk for en fin utdypende forklaring :) Jeg kjenner masse liv, så det virker som lille tulla har det helt fint heldigvis <3

Gjest Kira 1+1 underveis
Skrevet

Jeg sliter med å sove for tiden så jeg var oppe å byttet puterekk på pynteputen i sofaen av alle ting, når jeg plutselig ble veldig dårlig i magen. Kjentes ut som jeg hadde løs mage, men når jeg satt meg på do så fikk jeg ikke til noe, men det var lyst blod på papiret når jeg skulle tørke meg.... Jeg kan jo også informere om at jeg har hatt mensen murring i noen dager som har kommet og gått. Og i dag har jeg også hatt en skytende smerte nede på høyre side av magen, rett ved eggstokken, bare litt mer midt på.. Jeg kjente veldig forsiktig opp i kjeden i går å da var livmortappen helt myk og helt borte nesten, pluss at jeg mente jeg kjente åpning, men jeg ville ikke rote oppi der, så derfor fikk jeg ikke kjent etter så godt.. Jeg bare strøk veeeeldig lett over livmortappen med en finger. Jeg ringte føden etter jeg oppdaget blødningen i kveld, men hun jeg snakket med virket mest opptatt av å sove virket d som :( Hun sa bare at hvis jeg ikke sluttet å blø måtte jeg oppsøke lege i morgen tidlig. å hvis jeg kom i fødsel nå kom de ikke til å stoppe den... Hun forklarte ikke hva denne blødningen betyr å hva sjangsen er for at jeg kommer til å føde nå... Hun ga meg heller ingen råd om hva jeg eventuelt kan gjøre for hindre en fødsel nå.. Jeg vil jo helst ikke føde før om iallefall en uke enda... Kjenner jeg ble veldig urolig av dette....

Huff, ikke noe hyggelig å bli mottatt på den måten når man er bekymret!

Akkurat det samme som du opplevde skjedde med meg to ganger forrige uke. Første gangen ringte jeg inn til poliklinikken når de åpnet, og fikk snakke med en jordmor. Hun mente at så lenge jeg hadde stoppet å blø, så var det ikke noe problem. Men det samme skjedde noen dager senere også, og ettersom jeg har et risikosvangerskap fikk jeg da beskjed om å komme inn til en sjekk. De sjekket alt, både ctg, utvendig ul, innvendig ul og gyn undersøkelse. Og konstaterte at alt var bra.

Overlegen som undersøkte meg mente at blødningen faktisk kunne komme av at jeg hadde hatt så sterke kynnere den siste tiden. Hun sa også at så lenge det ikke kom masse blod, jeg fikk vannavgang og kjente liv, så var det lite de kunne gjøre.

Håper blødningen din har gitt seg, og at du har fått slappet litt av:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Dere er så snille :) Veldig fint å høre at det ikke var noe alvorlig når du hadde det på samme måte. Jeg skal bare slappa av i helgen så får vi håpe at alt retter seg etterhvert :)

Skrevet

Godt å høre du har det bedre no:) ble det lege på deg?

Krysser fingre for at blødningene har stoppet og helgo blir fin!!

Skrevet

Hei! Jeg dro nedover på føden i kveld pga mere blødning og smerter. Der undersøkte de meg å det var ingenting galt heldigvis :) Så nå skal jeg bare senke skuldrene å slappe ordentlig av i helgen :)

Skrevet

D var godt å høre!!! Bra du ble sjekket og slipper å engste deg!! Blødninger er det verste, blir så redd då..

Nyt helgo no, og slapp godt av. La mannen skjemme deg vekk på alle måter han kan ;)

Skrevet

Ja d er virkelig ikke noe stas med blødninger... Men det var heldigvis ikke noe alvorlig! :) Jeg har virkelig tatt det med ro i dag. Tok meg en 2 timers "blund" på sofaen å ble servert taco av min kjære mann etterpå, så det har vært en fin avslappende dag må jeg si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...