L&L Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Er det noen som har noe mening ang stress i prøveperioden? Eller noen som har lest noe om dette? Er i vårt 3 ferskforsøk nå og skal på ultralyd om 8 timer for å sjekke str på eggposene. Har hatt en forferdelig ettermiddag da det begynte å brenne på jobben min og kvelden ble både lang og en tøff påkjenning. Håper ikke det har noe innvirkning på forsøket vårt :-(
Erinrp Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Heisan, oj da, høres ut som du har hatt litt av en opplevelse, men tror ikke du skal være redd for at det har noen innvirkning på forsøket:) Det har vært gjort studier på dette med stress og innvirkning og de har kommet frem til at det har mindre betydning enn man først trodde, men så finnes det sikkert studier som sier det motsatte igjen...Tror det var Medicus sin blogg som har skrevet noe om dette med stress og graviditet, du kan no gå inn på www.medicus.no og lese om dette:) Masse lykke til med forsøket ditt:)
dincene Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har lest at stress er ikke bra under ruginga da. Når man stresser så faller det ett eller anna hormoner som gir utslag på progesteronfall. Faller progesteron så mister man. Men det der er forklart med mine ord altså. Jeg husker ikke eksakt hva det var og hvor jeg leste det.
KLP <3spire<3 Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Stress er ikke bra, det stemmer at det gjør utslag på hormoner som kan gjøre det vanskelig å bli gravid. Men da er det snakk om stress over tid, en kropp som alltid er stressa er ikke bra. 1 ettermiddag tror jeg ikke har noe å si til eller fra Jeg har ei venninne som også skal igang med IVF og hun har nettopp fått svar på prøvende at det er noen hormoner som er for høye og at det mest sansynligvis kommer pga av stress. Hun har en hverdag med høyt tempo og hun har også det hun selv kaller for indre stress. Den typen stress er noe man kan gjøre noe med, det er jo fordelen, for dem som har høyt tempo, dem må prioritere kynisk for å stresse ned Jeg tok ferie og avspasering i rugeperioden og det ble full klaff Sikkert ikke noe problem å jobbe heller, jeg gjorde det fordi jeg måtte bare for meg selv, vite at jeg hadde gjort alt som stod i min makt for å lykkes. Og det gjorde jeg 12+4 i dag og det er bare å krysse fingerene for at dette skal gå bra! MASSE LYKKE TIL MED FORSøKET
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå