Gå til innhold

Easy walker qtro eller emaljunga city cross?

Anbefalte innlegg

Tiden for å kjøpe barnevogn er kommer og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre!

Har veldig lyst på EW, men er usikker da jeg hører mye bra om city c også!

Jeg har kun sett ew vogna live engang, og da synes jeg at den virka så stor!

City crossen vet jeg jo er litt mindre enn de "vanlige" emaljunga vognene...

Er det noen her inne som har erfaring med noen av disse to, eventuelt vet hvordan de er størelsesmessig i forhold til hverandre?

Jeg bor på bygda, så har ikke mulighet til å dra til byen for å se de live akkurat nå.

Noen som vet?

-usikker-

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe forhold til easy walker'n annet enn at en i barselgruppa mi har en og vet bittelitt sånn siden jeg ser den i aksjon hver uke. Jeg synes det er en stilig vogn, men må si at jeg er veldig fornøyd med min City Cross! Og en stor fordel med City Crossen er at du kan ha barnet vendt mot deg i sportsdelen, det vet jeg at hun i barselgruppa savner litt. Der er riktignok et lite vindu som man kan se gjennom, men det er ikke det samme.

Jeg vet at City Crossen er litt mindre enn de andre Emmaljungavognene, men det er grunnen til at jeg kjøpte den. Den får akkurat plass i min Toyota Corolla kombi, og den er veldig lett å både løfte og trille. Ja, jeg er en liten person. Det er stor forskjell på vekten på den og f eks Emmajunga Mondial eller Duo Edge. Tror de store veier rundt 19 kg med bag og City Crossen 11 kg. Den er kjempegod å trille altså, jeg savner ikke vendbare hjul foran, tvert imot. Og når du bor på bygda er det ikke noe vits med sånne hjul for å manøvrere deg rundt i byen uansett, forskjellen er ikke så stor med snertne City Crossen;)

Gutten min lå i bagdelen til han var 5,5 mnd, men det skal sies at han er stor og var 5,5 mnd på vinteren. Hadde det vært sommer kunne han ligget der fortsatt, hvis det ikke var for at han gjerne ville opp og se. Uansett, det var bare deilig for han å bytte til sportsvogndelen, han får kikke ut og dessuten kan setet legges helt flatt bakover så han får sove godt. Så kan ikke gjøre annet enn å anbefale City Cross, jeg synes den er veldig fin også :)

Størrelsesmessig sammenlignet tror jeg (etter øyemål, folk må rette meg om jeg tar feil) at bagdelen til Easy Walker faktisk er mindre. Og selve vogna er ganske liten og snerten, men vet ikke hva den veier i forhold til City Cross. Du kan jo sjekke fakta på http://barneutstyrsguiden.no/.

Hei

Takk for svar :)

Bagen på easywalker er 5 cm større og 7 cm bredere enn city cross sin.... Det er derfor jeg lurer på om EW ser mye større ut enn CC :) Synes du at den ser veldig stor ut?

Jeg liker designet bedre på EW, og har hørt at den er veldig god å trille uansett terreng. Men det er også CC som etter det jeg har forstått.

Grunnen til at jeg tenker på CC er fordi den er mindre enn de andre emaljungavognene, da jeg synes de er store...

En annen ting er at jeg liker bagdelen til CC veldig godt av utseende , men sportsdelen til EW og det er jo sportsdelen jeg bruker lengst. Av erfaring vet jeg også at mange som har emalkunga vogna skifter til "sprekere" sportsvogner etterhvert som barna blir eldre... dette vil jeg slippe... derfor EW...

Huff vet ikke!

Ser også at det er mange CC vogner til salgs på finn, noe som gjør at jeg hadde fått den billigere enn ew,,,,, hmmmm!

Tusen takk for svar :) asywalker Sky/Qtro 80 40 Emmaljunga City bag 75 33

Oj, er den? Så feil kan man ta ;) Ja, den ser hvertfall ikke stor ut, liten og nett som bare det:) Og jeg har jo trillet min vogn ved siden av denne Easy Walker'n i et halvt år nå, hehe...Er enig i at den ser litt sprekere ut altså, men for meg var det viktig at ungen kan være vendt mot meg. Er ikke sikkert at jeg hadde tenkt over det om jeg var vant med andre veien fra starten av da..hmm.. Trillekomforten tror jeg er ganske lik altså, har ikke hørt klager fra sidedama når vi har vært i ulendt terreng. Og en liten ting til, håndtaket på citycrossen er veldig godt å holde i, det er i et slags materiale som verken blir kaldt eller svett, veldig godt og lunt å holde i, det er det første jeg legger merke til om jeg rører en annen vogn. Men jeg tror nok at det er flere småting en lykkelig easywalker-eier kan fortelle om der også, lett skal det ikke være;) Lykke til med valget!

Jeg har qtro.

Elsker vogna, kanskje mest pga design, synes det er litt viktig jeg da (forfengelige meg;0)).

Synes den rister litt på dette været som er i oslo nå om dagen. Lurer på om lille gull har det bra oppi der.

Nå har jeg en sånn gammel vognpose som jeg har arvet fra meg selv. Og når han ligger oppi den er det ikke mye cm igjen. Den ser så stor ut, men er liksom ikke det allikevel. Men har lest om andre som har brukt bagen til ungen var 9mnd.

Jeg håper vi klarer oss til mars for å slippe unna den verste kulda.

Får alltid høra av mamman mon at "hvorfor kunne du ikke valgt en større vogn".

Det med at ungen er vendt fra deg har jeg aldri tenkt over (ikke fått prøvd ut enda). Men føler selv at det er viktig at ungen får se hva som skjer.

Men bra vogn i byen og i butikker.

Annonse

Vi har EW quatro og er godt fornøyd. Er noen småting jeg skulle ha ønsket meg med den, men jevnt over en god vogn :)

Fordeler:

- STOR bag, vi brukte vår til gutten var 7mnd og han er lang (var da 75cm)

- LETT vogn

- Svingbare hjul (veldig mye bedre enn låste - selv om disse kan låses og..)

- Romslig sportsdel

- Fin å se på (men det er jo en smakssak..)

- God trillekomfort - både i by/senter og på grus/skogsvei

Ulemper:

- Sportsdel vendt fra deg

- Liten handlekurv

• 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...