solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Lillebror er 2 mnd, og når jeg ammer natt/morgen spiser han rolig og tømmer brystene helt, begge to (han har jeg hele tiden ammet på begge pr måltid) Mens den siste uken nå er han blitt så urolig etter at "utdrivingsrefleksen" er gått over... og roer seg med en gang han får smokk i munnen! Hvorfor gjør han et? Noen ganger vil han ikke ha mer pupp heller, suger den første delen og litt til så er han liksom ferdig, selv om det ikke virker som han har tømt helt heller. Dette gjelder alle måltidene fra formiddag til 17-18 tiden. Før og etter er han roligere og har god tid og koser seg mer. Jeg sitter ned, hjemme med ro rundt meg, ikke noe tv/radio el noe som skulle virke forstyrrende på han... Er han lei puppen?? Eller er han bare raskt ferdig med den ene før han skal ha den andre og vil ha smokk? Han virker ikke sulten etter amming heller og legger bra på seg... Hjelp meg.....
♥ Min engel ♥ Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Heisann Kan jo være han har fått skikkelig bra sugeteknikk nå når han er to mnd. Slik at måltidet blir unnagjort fort og greit. Merket også at snuppa spiste fortere på dagtid etter ja, ca to mnd som din Min også kooooser seg på kvelden og natten. Er en helt annen spisemåte da ja. Men min liker ikke smokken på dagtid, kun når hun skal sove.
LilleBille:') Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Hvis babyen din hadde blitt fort sulten etter amming, så hadde jeg trodd at han ikke fikk melken "fort" nok ut og ble lei. Men siden babyen legger godt på seg så tror jeg nok det samme som <3Min engel<3 Får nok det han trenger på kort tid
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Akkurat slik har jeg hatt det hele veien også! Helt likt! Jeg har uroet meg mye pga det. Men han har jo lagt greit på seg hele veien, så han har tydeligvis fått det han trengte. Babyen min er nå snart 5 mnd og han blir bare kjappere og kjappere ved puppen. Konklusjonen min er at han tømmer brystet superraskt på dagtid, og koser ser mer på natten. Det er jo som HS sa, tenk på det som å drikke et glass melk, man ville jo ikke brukt 20 minutter på ett glass melk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå