Gå til innhold

Hvordan kan man ta utvendig UL når ikke livmoren har kommet over bekkenet?

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Jeg skal på tidlig UL rundt uke 12, og har forstått det slik at det da vanligvis er utvendig. Men det er jo rundt samme tiden som livmoren kommer opp fra bekkenet? Hvor langt nede på magen har man "apparatet"? Har det noe å si at jeg har litt magefett?

Fortsetter under...

Jeg har lest at de fleste får utvendig etter uke 12, jeg bare skjønner ikke hvordan det går an uten at livmoren har kommet opp i magen. Det er jo ikke så viktig egentlig, UL blir det jo uansett, jeg er bare nysgjerrig på hvordan det går an?

HI

Ved mitt forige svangerskap var jeg på privat UL i uke 9.

Da var det utvendig ultralyd og man så veldig tydelig en levende baby :)

Så det er fullt mulig.. de bare peker apperatet litt nedover ;)

(var ikke særlig slank da jeg heller.. hadde litt å ta i på magen :P

Jeg var på UL i uke 11+4 og da var det utvendig, Spurte henne om hvorfor de kunne ta utvendig nå, men da sa hun bare "det pleier å gå veldig bra med utvendig fra uke 11++" Så jeg vet egentlig ikke.. :P Men livmoren min hadde kommet litt opp av skambenet og "apparatet" holder de ganske langt nede, ca der som hårrøttene begynner.

Annonse

Hei.

Jeg har aldri tatt innvendig ul. Har vert på ul så tidlig som uke 6, fikk da se en liten "klump" med bankende hjerte, med utvendig ul. Jordmor sa at hvis jeg ønsket så kunne hun ta innvendig også så vi fikk se mer, men var fornøyd med alt jeg fikk se :) Så du slipper nok innvendig ul :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...