Zana123 Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Lillegutten min på 6 mnd kan sitte i stua med oss og være trøtt som en dupp. Jeg tar han så med inn på soverommet for å legge han, men da skal han plutselig leke, hoppe, smile, le og tar helt av! Tidligere har vi hatt gode rutiner der vi har lest to bøker, ammet, rapet og så sunget litt og han har sovnet. Den siste uka har vi kommet godt ut i ammingen og så begynner han å sprelle i armene mine, når jeg løfter han opp for å rape prøver han å hoppe i fanget mitt og smiler over hele ansiktet. Når jeg legge han i senga spinner han rundt helt til han kjeder seg og begynner å hylgrine og er helt utrøstelig. Vi har da båret, sunget og kanskje ammet igjen før han etter over en time sovner og kan sove i opptil seks timer (noe som er deilig), men hvor ble det av gutten min som hadde så koselige nattarutiner??? I kveld har jeg gitt opp, så nå sitter han på fanget til mannen min og hopper rundt og er blid som ei sol, enda det er en stund siden han skulle sovet. Lurer på om jeg har fått speed i puppen? Drikker ikke koffein holdige drikker på ettermiddag/kveld, så det kan det ikke være. Noen som har noen ideer?? Jeg har så lyst til å bruke litt mindre enn to timer på å legge guttungen.
C.L.H85 Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Når legger du han?? Ofte blir de overaktive hvis de er for trøtte. Da kan de plutselig være så våkne at det virker som om de har drukket en stor kopp kaffe Her var det kl 19 en periode og det gikk greit også plutselig ble det bare tullball... Fikk et tips om at jeg skulle legge 18.30 og da var det greit.. I en periode, nå er hun 10 mnd og må være i seng kl 18. ellers er det bare hyl å skrik i 1 time Har du begynt å introdusere noe grøt? Kan være at han er i en skikkelig vokseperiode og trenger noe tyngre i magen?
Zana123 Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2012 Når legger du han?? Ofte blir de overaktive hvis de er for trøtte. Da kan de plutselig være så våkne at det virker som om de har drukket en stor kopp kaffe Her var det kl 19 en periode og det gikk greit også plutselig ble det bare tullball... Fikk et tips om at jeg skulle legge 18.30 og da var det greit.. I en periode, nå er hun 10 mnd og må være i seng kl 18. ellers er det bare hyl å skrik i 1 time Har du begynt å introdusere noe grøt? Kan være at han er i en skikkelig vokseperiode og trenger noe tyngre i magen? Han har akkurat begynt med grøt igjen og han får grøt på formiddagen og på kvelden. Han får også litt mme på kvelden i tillegg til mm. Startet egentlig med grøt for en stund siden, men da ble det bare hyl og skrik døgnet rundt, så vi kuttet ut igjen. Nå ser det ut som om magen hans takler grøt litt bedre, så han sover godt når han først sovner og gråter nesten aldri. Vi har en behagelig døgnrytme der vi ikke våkner før rundt ti om morningen, har fortsatt tre soveøkter om dagen (noen ganger to, men da må vi tidlig i seng), og han pleier å legge seg ca to timer etter siste lur, tror du det er for lenge våken?? Hadde skjønt det om han ble sutrete på kvelden, men han er bare glad...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå