zassy☆ Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Ga vesla grøt for første gang i dag, hun spiste kanskje bare 2 teskjeer risgrøt (Smaksprøver) likevel ble det den kvelden her..magevondt, brukte to timer på å få henne i seng, hun pleier vanligvis å legge seg greit, kom masse luft alle veier. Hva gjør dere andre når de små reagerer på maten? venter litt eller gir litt og litt for å venne på? frister lite å fortsette å gi henne i morgen også når hun reagerer sånn..hun har i grunn reagert på nesten alt hun har fått av smaksprøver både grøt, grønnsaker og frukt. Er det vanlig? Er det en overgangsperiode som gir seg? Hun har alltid hatt sensitiv mage og reagert lett på ting jeg har spist via amming også. Så kjedelig når hun endelig begynner å få rutiner og legger seg fint at den maten skal ødelegge alt :/
Vilruge Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Hei! Tror jeg ville snakket med helsesøster om dette jeg. Ellers gir jeg jeg ny mat på dagen så ikke eventuell magevondt skal ødelegge kvelden/natten (men det gjør du sikkert allerede). Lykke til i hvert fall!!
zassy☆ Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2012 Ja kan spørre på 6 mnd kontrollen, er ikke så lenge til. Ja hun fikk det i dag i 13-tiden fordi jeg tenkte på det med reaksjoner, men ble urolig kveld likevel gitt :/ Men hun har sovnet nå da
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Her fikk lillegutt 2 smaksposjoner med ris grøt og begynte så med en illgrønn diare som nå har vart i 4 uker.Jeg stoppet jo med grøt med engang, men diareen fortsatte:( Barnelegen ba meg holde meg unna alt av melk(bare for å teste ) og etter 2 døgn har diareen nå stoppet og bæsjen er gul igjen. Han har ellers aldri reagert på det jeg har spist. Så her blir det 3 uker til med bare pupp og deretter må jeg prøve med grønnsaker og annen melkefri mat først. Har opplevd dette tidligere og det gikk fint, men må bare være veldig nøye med alt av melk-melkeproteiner.Her vokste storesøster det av seg rundt 1,5-2 års alderen (var "bare" inntoleranse") Jeg ville prøvd produkter uten melk før jeg fortsatte med grøt, for å se om tulla di reagerer like mye på det ?? Lykke til
zassy☆ Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2012 oi her fikk jenta mi avokado noen dager og startet så en diare som varte i maange dager kanskje en uke! Ble supersår i rumpa, akkurat nå nettopp at bæsjen ser normal ut igjen. Har ikke snakket med lege men ringte helsesøster da hun fikk blod i avføringen en dag, men hun mente det var sånt som skjedde og at jeg ikke trengte kontakte lege hvis det ga seg igjen noe det gjorde etter et par bleier. Hun har også alltid reagert veldig sterkt hvis jeg har drukket ren melk, til og med kjempesmå mengder. uff føler hun reagerer på alt :/
Lene~mor til tre Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 Har du prøvd nestle sinlac grøt? Det er spesialgrøt uten kumelk og gluten. Den er fin får ømfintlige små mager, den er fra 4 mnd. Den er dyr da, koster 60 kr for en pakke :-/
Knotten & lille persille Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 her gikk det fint med små smaksprøver, men da hun begynte å spise mer ble det verre. Hun bæsjer bare hver 2. dag og fargen har blitt brungrønn istedet for gul. Hs sa jeg skulle fortsette å gi, men ikke øke porsjonen for å se om det går seg til. Har foreløpig ikke blitt bedre. Hun har alltid hatt mye luft på kvelden så der ser jeg ingen endring. Hun får risgrøt med banan. Ren risgrøt var faktisk enda verre så den kuttet jeg ut.
zassy☆ Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2012 prøvde med smaksprøve igjen på mårningen så får vi se om det var tilfeldig i går eller ikke. Vært veldig rolig natt da hun først sovnet og normal bæsj i dag så får se litt an takk for tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå