Gå til innhold

Noen som har erfaring med ørebetennelse i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 20 å har fått ørebetennelse!:-( fikk det natt til onsdag. Dro til legen og fikk konstantert betennelse med verk i på det ene øret. Er helt tett i øret. Hører ingenting og det gjør selvfølgelig innmari vondt. Fikk dalacin tab, men har ikke begynt på de ennå. Legen sa jeg kunne se det an et par dager. Er omdiskutert hvor effektivt antibiotika er ved ørebetennelse. Vil helst ikke ta noe. Tar nesten ikke paracet heller men tar når jeg absolutt må. Var litt bedre i natt å i dag men har nå fått vondere. Har vondt rundt øret også, både foran og bak. Vondt når jeg gaper og hoster også. Dritt altså!!

Noen som har erfaringer? Går det snart over? Uten antibiotika? Lurer på å ta en tur til legen igjen i morgen.

Fortsetter under...

Jeg har hatt ørebetennelse i voksen alder, og det ble ikke bedre uten antibiotika... dessverre!

Har forresten gått på to kurer med Dalacin i dette svangerskapet (første for halsbetennelse og bronkitt og andre for betennelse i en tann). Det er den beste antibiotikaen du kan ta i svangerskapet, dvs den som er best testet ut mtp fosteret.

Så hvis det ikke blir noe bedre i løpet av morgendagen ville jeg nok startet på tablettene.

er vel bare antibiotika som hjelper ja.

men har noen råd som kan lindre

-ligg høyt med hode

-bomull i ørene

-også bør du ta paracet for å lindre både på smerten og betennelsen.

jeg er også slik at ta minst mulig medisin.

god bedring :)

fikk øreverk i sist svangerskap. Var da i uke 32. øreverken starta veldig brått på kvelden og i løpet av natta sprakk tromhinna. Det var grusomt! Paracet føltes som drops før tromhinna sprakk... Reiste til lege dagen etterpå. Da han kikket meg i øra fikk jeg høre "oi... jeg har sjelden sett så sprukket tromhinne før!" Ja takk, det kjentes sånn ut også! Fikk skrevet ut anibiotika, men husker ikke hvilken type. Legen ville at jeg skulle ta det pga at infeksjonen hadde vært så rask og fordi jeg var gravid. Merket ingen bivirkninger, men det tok nok iallefall 1 måned før hørselen var normal igjen på øra. God bedring!

Har hatt titt og stadig øreverk de siste 5årene og det eneste som hjelper har vært antibiotika. Har prøvd det meste. Da jeg var barn tok de å stakk hull i trommehinnen (ganske effektivt for å få bort smertene), men det er det slutt på idag.

Ville tatt kuren og blitt glad for å bli kvitt smertene :P

God bedring!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...