Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Jobber med to jenter som bare hakker på meg. De har jobbet der en stund og jeg er ny. Det er bare oss tre og resten er menn. Jeg går godt overens med guttene, men jentene har virkelig noe i mot meg og legger ikke skjul på det. Hvis jeg gjør noe feil kommenterer de det med en gang, da er jeg treg, i min egen lille verden eller en somlekopp. Jeg har begynt å mistrives og syns ikke det er noe moro å være den som må gjøre alle "drittoppgavene" mens de holder meg utenfor. Jeg har ikke gjort noenting mot de og prøver så godt jeg kan å være hyggelig. Hva bør jeg gjøre? Overse det og se om det blir bedre?
Eeniemeenie Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Ikke greit det der. Kvinnfolk er ofte verst Når jeg jobbet var det bestandig ei jeg passa meg ekstra for, for hun var bestandig på høgget for å kritisere meg for noe. Glad jeg tar studier nå.. Prøv å hev deg over det. Blir det ikke bedre burde du ta det opp med en tillitsvalgt eller noe.
LuksusLiv Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Dette er mobbing og det skal du ikke finne deg i! Har du ikke en sjef du kan gå til ang dette?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Du må rett og slett kreve respekt. Jeg var også litt hakkekylling i min gamle jobb, fordi jeg var veldig ydmyk og forsiktig, i et miljø med gamle arbeidshester som ikke syns det var så kult at ungdommen kom inn osv - jeg ble fort et offer for bitre, gamle besserwissere... I min nye jobb passet jeg på å kunne svært mye om arbeidsoppgavene mine allerede fra første arbeidsdag, og jeg er mye mer tydelig og sterk i fremtoningen min. Jeg KREVER respekt - jeg sitter ikke og mumler og smiler dumt. Sier selvfølgelig ikke at du gjør dette, men om du har nok kunnskap, og krever din plass, såer det mindre sannsynlig at du vil bli behandlet som en hakkekylling.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Gi klar beskjed, sånne folk er kun tøffe når den de hakker på blir stille og gjør som de sier.. Sett deg i respekt - si ifra "jeg er ny og det kan ikke forventes at jeg takler alle arbeidsoppgaver med en gang. Jeg setter pris på å snakkes til i en mer hyggelig tone og vil ha meg frabedt å bli kalt somlekopp eller andre tilnavn"... Om de ikke gir seg selv etter at du har sagt klart ifra bør du ta det opp med noen høyere opp i ledelsen..
Mandalas Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Et sånt sted har jeg også jobbet. Selv om man ikke vil bry seg om det blir man sakte, men sikkert knekt.. Det er jo ikke særlig gøy å hele tiden få høre det man gjør feil. Jeg har dessverre ingen råd, for jeg sluttet i jobben.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Gi klar beskjed, sånne folk er kun tøffe når den de hakker på blir stille og gjør som de sier.. Sett deg i respekt - si ifra "jeg er ny og det kan ikke forventes at jeg takler alle arbeidsoppgaver med en gang. Jeg setter pris på å snakkes til i en mer hyggelig tone og vil ha meg frabedt å bli kalt somlekopp eller andre tilnavn"... Om de ikke gir seg selv etter at du har sagt klart ifra bør du ta det opp med noen høyere opp i ledelsen.. Signerer denne.. De ser sannsynligvis at du blir beklemt når de sier sånnt og "krymper" deg foran dem.. Stå opp med rett rygg og si ifra at du ikke finner deg i å bli kalt stygge ting, du kan også gi klar beskjed at om de ikke skjerper seg vil du gå videre med saken.. Det er lov å være ny i en jobb og alle trenger tid på å komme inn i arbeidsoppgavene..
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Det verste er at det ikke tenger å stikke "dypere" enn at det bunner i sjalusi. Du er inntrenger på deres territorium, du sier selv du kommer godt overens med gutta, og Vips; der ble du en konkurrent.... Mange damer er kjipe der..... Sett deg i respekt, ta igjen med samme mynt. Eller gi beskjed til sjefen om at du føler deg dårlig behandlet av damene. Kom med konkrete eksempler, gjerne med dato og klokkeslett og i hvilken situasjon dette oppsto Lykke til, og kick some ass .
B-real Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 "Om dere ikke kan snakke på en skikkelig måte, har jeg kun 1 ting å si til dere: HOLD KJEFT!" Og si det på en måte som viser at du ikke tar imot drit.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #10 Skrevet 3. februar 2012 Uff, jeg føler med deg HI. Jeg hadde det på akkurat samme måte i en tidligere jobb....Der var jeg vikar for ei som hadde barselpermisjon. Jeg fikk fast jobb i firmaet etter at hun kom tilbake i jobben, og fikk mine egne arbeidsoppgaver. Hun gjorde alt for å gjøre det surt for meg. Kritiserte det meste jeg gjorde, påpekte alle feil jeg hadde gjort mens hun var borte. Og passet på at alle fikk det med seg, i form av å si dette til meg på en høyrøstet måte. Feil hun gjorde, blei forsøkt skjult..... Jeg jobbet også sammen med 2 damer, og resten menn. Jeg kom godt overens med den andre damen, og mennene. Men denne damen ble etterhvert dratt med på "parti" med hun som ønsket meg vekk, da de var i nær familie:-( Hun jeg strevde med, fikk tilbakemelding på hva jeg syntes om oppførselen hennes. Det var via personalsjefen. Dette hjalp ikke, hun endret bare strategi...... Jeg sa tilslutt opp jobben min, for det var uutholdelig å jobbe der med de 2 sammensveisede damene.....Jeg fortalte henne ordrett hva jeg mente om henne og oppførselen hennes. Og at hun ene og alene var årsaken til min oppsigelse. Hun så nok ikke den komme, og var snar med å gå rundt til de andre kollegene og forklare seg.......Det samme gjorde jeg - dersom noe spurte etter min versjon. Det pussige var at mange skjønte mitt valg, og var enige i mitt syn på denne damen. I ettertid har jeg hørt at mange hadde ønsket henne vekk, og at jeg burde ha gått til fagforeningen. Omstendighetene tilsa at jeg ikke kunne det(av ulike årsaker og hensyn), noe jeg aldri har angret på. Jeg sa hva jeg mente, og fant meg heller en annen jobb. Som jeg trives MYE bedre i, og hvor mine kvinnelige kolleger er helt topp!! Vi har også mange menn rundt oss. I ditt tilfelle, dersom disse damene ikke er i familie, og du ikke har øvrige hensyn å ta overfor noen av dem, så hadde jeg fortalt dem hvor skapet skulle stå og eventuet tatt dette videre til tillitsmann/kvinne! Vis at du ikke finner deg i drittoppførselen derest kan rett og slett ikke nytte å heve seg over det, jeg har prøvd det også. Du må kreve respekt, og vise at du ikke tolererer slik behandling! Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå