Gå til innhold

erfaringer med kobberspiral noen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff,sitter her å håper mensen er rundt hjørnet.. reagerer på hormon-prevansjon og har ikke lyst å putte i meg sånt:( men passer virkelig ikke med nr 3nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm jeg kan ikke si jeg ville anbefale kobberspiral, men folk reagerer ulikt på ting. Jeg har alltid hatt en sparsom menstruasjon og ville ikke ha disse hormonene, så tenkte at kobberspiral ville passe bra.

Blødde noe voldsomt den første tiden. den første dagen i hver mens, blødde jeg gjennom bind. Det hadde jeg aldri gjort før. Nå har det roet seg. Blør nesten ikke i det hele tatt. 3 dager maks.

Men har utrolig mye menssmerter. Ikke bare litt før mens og under, men gjennom hele syklusen. Neste gang skal jeg ikke sette inn kobberspiral.

Men kan jo tenkes du har en annen reaksjon en det jeg fikk ;)

Skrevet

Satt inn kobberspiral for nesten to uker siden. Så veldig erfaring har jeg ikke. Kroppen liker ikke hormoner i prevensjon. Jeg begynte med cerazette da dette er har lav dose med hormoner (ilikhet med hormonspiral). Funka greit, men jeg blødde jo HELE tiden. økte blødninger er jo en kjent bivirkning med kobberspiral og dette er jeg klar over. Har fortsatt noe blødning, men det har gått kort tid. Bryr meg ikke om noe økt blødning under mensturasjon, men nå vet jeg jo ikke helt hvordan det blir. Med tiden håper jeg det stabiliserer seg. Den store fordelen er å slippe å huske "pillen" . Ikke var det ille å få satt den inn heller. Er jo veldig individuelt hvordan de ulike prevensjonsmidlene fungerer så eneste mulighet å finne det ut er jo å prøve :)

Skrevet

Jeg har hatt k-spiral i vel halvannet år nå og jeg er veldig fornøyd. Litt magevondt rett før mensen (og under el), ellers helt greit. kraftig mens i 2 dager, så sparsom blødning i 3-4 dager.

Da jeg hadde h-spiral blødde jeg daglig i 9 måneder... aldri mer den spiralen på meg!

Skrevet

Fikk satt inn kobberspiral rett før jul. Har hatt en menstruasjon som varte i 10 dager, og med kraftig blødning. Blødde så mye at jeg var helt ør og svimmel+ migrene :/.

Jeg kan faktisk ikke huske hvordan min "opprinnelige" syklus var, siden det begynner å bli nærmere 10 år siden jeg begynte på p-pille, så kan ikke sammenligne med den.

Jeg har tenkt å gi kobberspiralen en sjangs siden det ikke involverer noen form for hormoner, noe jeg ikke liker.

Skrevet

Har brukt k-spiral i 2 år tidligere og fungerte greit, men riklig med blødninger i forhold til det sparsomme jeg var vandt til. Bestemte meg for å aldri sette inn det igjen, men etter reaksjoner på hormoner, setter jeg den inn igjen ivente på mannens sterilisering:) , men ville ikke gjordt det hvis det var over lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...