Gå til innhold

puppenekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa mi har plutselig begynt å hyle, tulle og prøver å dytte meg vekk når hun skal ha pupp. . Nytter ikke å gi henne flaske heller, har aldri fått henne til å ta flaske. . Hun brekker seg så hun kaster opp hvis hun får flaske :-S har prøvd alle flasker. . Ikke spiser hun så mye fat føde heller da det ikke er så lenge siden vi begynte med det. . Hun spiser ca 1/2 lite middagsglass med hjemmelaget mat en gang om dagen. . Dette er 4 dagen hun holder på sånn å det er til å bli sprø av, hun er veldig forkjølet også så det plager henne endel. Virker som det kanskje er tenner på gang også for hun bæsjer hele tida så hun har blitt sår i rumpa å bare sutrer å skal helst sitte å bite og klø med biteringen hele tiden + bli bært rundt. . Eneste gangene det går fint å amme er på morgenen. Når hun skal legge seg og natta ellers er hun helt umulig. Istad måtte jeg håndmelke meg for å gi henne melk med skje for at hun skulle bli fornøyd :|noen som har gode råd å komme med? Hun er 5,5 mnd . .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte slutte å amme i den tiden. Hun ville ikke ha pupp alt annet var mye kjekkere...:(:(, men nå var jeg heldig i at hun ville ha flaske, så var ikke problem å få i hun annen mat. Har du prøvd andre flasker? Det er stor variasjon, vet at noen barn er kresne på det...

Skrevet

Har prøvd avent, mam, bambino, medela, tomme tippee flasker å ingen av dem vil hun ha. . Fått henne til å drikke 10ml av mam flaska men d var alt. . Hun bare tygger og biter på smokken før hun brekker seg :-/ prøver jeg for lenge ender d opp m at hun brekker seg så hun hoster/kaster opp :-/

Skrevet

Lille snuppa mi har plutselig begynt å hyle, tulle og prøver å dytte meg vekk når hun skal ha pupp. . Nytter ikke å gi henne flaske heller, har aldri fått henne til å ta flaske. . Hun brekker seg så hun kaster opp hvis hun får flaske :-S har prøvd alle flasker. . Ikke spiser hun så mye fat føde heller da det ikke er så lenge siden vi begynte med det. . Hun spiser ca 1/2 lite middagsglass med hjemmelaget mat en gang om dagen. . Dette er 4 dagen hun holder på sånn å det er til å bli sprø av, hun er veldig forkjølet også så det plager henne endel. Virker som det kanskje er tenner på gang også for hun bæsjer hele tida så hun har blitt sår i rumpa å bare sutrer å skal helst sitte å bite og klø med biteringen hele tiden + bli bært rundt. . Eneste gangene det går fint å amme er på morgenen. Når hun skal legge seg og natta ellers er hun helt umulig. Istad måtte jeg håndmelke meg for å gi henne melk med skje for at hun skulle bli fornøyd :|noen som har gode råd å komme med? Hun er 5,5 mnd . .

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Det første som slår meg er at hun er forkjølet og det er vanskelig å die med tett nese, evt har hun øreverk, eller så er det vondt pga tennene. Har du forsøkt andre ammestillinger? Se http://www.ammehjelpen.no/video for tips. Om det funker litt bedre på den ene enn den andre siden så er det lurt å forsøke en stilling slik at hun har samme side opp på begge bryst.

Er det noe spesielt med morgenammingen? Stilling, lys, stolen du sitter i osv? Ofte er det lurt å gjenskape det som funker best.

Skrevet

Forkjølelsen plager nok henne endel, men hun er ikke tett i nesa nå. . Jeg drypper m morsmelk og fjærner snørra med nedesuger når det blir for ille men nesa hennes renner jo så det blir vel ubehagelig for henne. Sjekket henne hos lege på tirsdag å da var ørene ok iværtfall, hun tar seg ikke til ørene heller så tror ikke det er d ;-) tenner på vei kan jo også være en mulighet hun liker værtfall godt å tygge på plastskjeen jeg ga henne m melk :-P hehe. På kvelden morgenen å natta ammer jeg i sengen å da er det jo stille og rolig. . Hmm kanskje det blir for mye mas, uro og andre ting å fokusere på for henne på dagen. . Skal prøve å sette meg på rommet å amme henne om hun er sånn imorgen også ;-)

Skrevet

Jeg har 5 barn og opplevd dette på 4 av dem. Nå er det lillegutt(5,5 mnd) som nekter, men jeg har ingen valg, ellers så hadde jeg vært fristet til å gi opp ammingen og gått mere eller mindre over til fast føde og drikke fra kopp(mine nekter også flaske). Det har jeg gjordt til 2 stk, 1 pumpet jeg meg i 3 uker og plutselig ville hun ta pupp igjen. Nå venter jeg til tassen er inne i drømmeland, vekker han nesten, og legger han til puppen. Da spiser han i søvne (må holde ut pga at han utløste melkeallergi idet vi begynte med grøt, og vi fikk beskjed om å kun amme i 3 uker til før vi prøver oss frem med annen mat). Alle mine har begynt å nekte ved 5,5-6 mnd alderen :) Prøv deg frem, og gi drikke fra kopp(her har dem bare likt vanlig kopp uten tut) om ikke noe annet hjelper.Lykke til og du er ikke alene om å bli frustrert!! ved plutselig puppenekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...