håperpåvinterbarn Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Hvor mange måltider får deres små? Her får lille ett fruktmåltid (tidlig på dagen) (most frukt), et halvt middagsglass (midt på dagen) og en porsjon grøt (kveld). Resten er pupp (har ikke tallet på ganger, men det har minket veldig i det siste...kanskje 4-6 ganger i døgnet)). Syns hun har blitt mye "tynnere", men det er muligens fordi hun beveger seg mye mer nå enn før. Hun styrer selv antall ganger med pupp, og jeg har i henne så mye middag og grøt som hun vil (fordelt på to måltider). Lurer på å smette inn flere måltider, men da mister jeg vel bare melken kanskje...
firebarnsmum Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Hvor mange måltider får deres små? Her får lille ett fruktmåltid (tidlig på dagen) (most frukt), et halvt middagsglass (midt på dagen) og en porsjon grøt (kveld). Resten er pupp (har ikke tallet på ganger, men det har minket veldig i det siste...kanskje 4-6 ganger i døgnet)). Syns hun har blitt mye "tynnere", men det er muligens fordi hun beveger seg mye mer nå enn før. Hun styrer selv antall ganger med pupp, og jeg har i henne så mye middag og grøt som hun vil (fordelt på to måltider). Lurer på å smette inn flere måltider, men da mister jeg vel bare melken kanskje... Har skrevet litt om dette i en annen tråd her. Lillejenta her får ikke så mye mer mat enn det jenta di får. Men vi gir litt grøt midt på dagen i tillegg til fruktmos. Ellers er det det samme, puppen er fortsatt hovedernæringa:) De trenger jo litt mer mat nå som aktivitetsnivået går opp. Dersom du er redd hun er for tynn, kan du ikke ta henne med på helsestasjonen å veie henne en ekstra gang? For å opprettholde melkeproduksjonen kan du jo bare amme før du gir mat. Da spiser de kanskje ikke så mye fast føde, men nok til at de er mette:) Jeg gjør det, og det fungerer fint det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå