Gå til innhold

Hvilken grøt gir dere - 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med Nestle ris med banan, likte ikke denne. Gikk over til Hipp ris med banan/fersken, liker denne veldig godt.

Etter å ha sett litt på div tester, kommer Hipp sin dårlig ut.

Hva skal jeg velge da???

Havregrøt er vel fra 6 mnd...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Nestlè Havregrøt Ris Hvete? Den er naturell og så tilsetter du bare ulike typer fruktmos for smaksvariasjon.

"Havregrøt Ris Hvete er en fin startgrøt fordi den er basert på flere kornslag, inneholder noe gluten, er tilsatt jernfumarat og er usukret."

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article416591.ece

Skrevet

Her går det i nestle havre-ris- hvete som over, eller så lager vi Holle sin med ulik smakstilsetning. Bruker da både frukt og grønt i. Ellers så er risgrøten til nestle veldig populær,men den synes jeg virker veldig søt, så det er "helge-grøt". Hehe. Men alt som er grøt går egentlig ned her da. Men jeg liker best å kjøpe de naturelle, så kan man variere smak selv.

Skrevet

Takk for svar, skal prøve den :) men har ikke sett den på butikken....pleier Rema å ha den?

Skrevet

Kjøpte "vanlig" Risgrøt fra nestle jeg, er det også ok å starte med? hadde ikke lest noe særlig om det på forhånd så tok bare en det sto fra 4 mnd på.. men er det bedre å ta de som står "min første" på?? Hun var ikke spesielt ivrig på å spise da, men jeg syntes den var god, hehe

Skrevet

Zassy, hvis jeg husker riktig er det ikke gluten i risgrøten, riktig? Rekommendasjonen nå er at man introduserer gluten tidlig, mens man fortsatt ammer mye. Men vi vekslet hele tiden mellom de ulike slik at mini ikke skulle bli grøtlei... :)

Ja, Rema hvor jeg handler har ihvert fall den!

Skrevet

ok takk for svar, mener det sto uten gluten ja, jaja får bare gi den og kjøpe en til å bytte på :)

Skrevet

ok takk for svar, mener det sto uten gluten ja, jaja får bare gi den og kjøpe en til å bytte på :)

Jeg har forstått det sånn at det viktige er at du introduserer gluten sakte. Altså hvis du allerede er oppe i en full porsjon glutenfri grøt, bør du likevel starte med smaksporsjoner når du begynner med grøt med gluten.

Skrevet

Jeg hadde risgrøt og havregrøt 50/50 i en skål. Trulte likte blandingen min godt og jeg fikk veldig gradvis introdusert hvete...

Skrevet

Jeg har gitt Holle risgrøt (helsekosten) med MME og fruktpurè tilsatt C-vitamin. Da har jeg fått i snuppa nok jern, og C-vitamin som hjelper på opptaket. Den inneholder ikke gluten, men det bekymrer meg lite. Nå er hun 6mnd og da har vi gått over til speltgrøt fra Holle, men når vi er på "harrytur" til Sverige så kjøpte jeg Semper sin økologiske speltgrøt, den inneholder litt mer vitaminer og mineraler enn Holle ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...