Gå til innhold

trenger sårt noen gode råd :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er: Rundt den tiden jeg har termin så er det såå mye som skjer, 3 bryllup,(2 av dem viktige) dermed utdrikningslag og han er forlover i et av de, 30 års lag i hans familie 2 timer unna (dette 2 uker før termin), en familieuke (hans) på fjellet noen få uker etter fødselen. Jeg blir så utrolig stresset av dette og selv om han sier at alt selvsagt er med forbehold så føler jeg et slags press.

Hadde sett for meg at når vi fikk vårt første barn skulle tiden rundt dette kun handle om det. Og opp i det hele har jeg også skikkelig angst for fødselen.

Selv om han sier at jeg og barnet kommer først så vet jeg at mye av dette er viktig for han og at han forventer at vi får til det meste.... blir så mye på en gang for meg og måtte forholde meg til alt dette. Noen som har opplevd lignende?

Det hjelper ikke så mye å snakke med han heller for han synes bare jeg er negativ og tar problemene på forskudd. Men kan ikke noe for at jeg blir stresset..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si meg litt enig med mannen din her ift at du tar problemer på forskudd. Det vil derimot IKKE si at jeg synes noe om at han FORVENTER at dere får til alt.

Jeg synes du skal ta en dag om gangen. Når tiden for alle disse festlighetene nærmer seg så blir du med på det du orker og har lyst til. Dersom det er ett og annet du ikke orker så kan du alliere deg med en annen nær slik at du ikke er alene om noe skjer. Du kan jo også prøve å inngå et eller flere kompromiss med mannen om at han kan ta det rolig i utdrikningslagene (hvertfall de han ikke er forlover i)

Ang. dette som skjer etter fødsel (for alt du vet så går du to uker over og kan ikke bli med på disse tingene uansett) så må du kjenne hva du føler der og da. Det er ikke lett å forutse hva man føler og hvordan man har det i fremtiden. Det avhenger nemlig av så mye!!!

Dette stresset spiller også inn på fødselsangsten din. Du er usikker på omstendighetene rundt fødsel og her er det faktisk veldig viktig at du skal føle deg trygg. Og det Må du nå igjennom med til mannen din.

Masse lykke til!!! Dette går nok helt fint, alt sammen, men noen ganger er det ikke lett å se positive ting blant alt det negative.

Skrevet

hei og takk for svar!

Vet at hvis jeg ikke kan bli med så kan jeg ikke bli med.. det som er problemet er at jeg blir så stresset av å tenke på at hele våren/sommeren er proppfull med "avtaler" jeg må forholde meg til. Og jeg aner ikke hva jeg går, er redd og vil veldig gjerne vite at jeg har han rundt meg da.

Skulle ønske vi bare hadde oss selv å tenke på akkurat rundt den perioden barnet kommer.

Han kan jo ikke noe for at det skjer så mye selv, det er vel ikke så mye å gjøre med..

Prøver selvsagt å tenke positivt men er ikke så enkelt når jeg føler det jeg føler

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg døyten om hva som skulle skje alle andre veier rundt min termin. Da er det meg det handler om og alt annet kommer i annen rekke. Jeg hadde også blitt forbannet om samboeren min hadde reist fra meg på en ferietur på fjellet rett etter fødsel evt.

Det enkleste må vel uansett være å ta det som det kommer.

Skrevet

Det som han håper er at jeg blir med på alt dette at vi får det til sammen. Han stikker ikke fra meg en hel uke på ferie men nevnte at han kanskje kunne ta en overnatting eller 2 siden han ikke ser familien så ofte.

Prøver å ikke tenke på det men hver gang det kommer opp blir jeg så sliten bare ved tanken! Kanskje litt overfølsom her

hi

Skrevet

Sånn er det å være gravid :P

Vi tenker litt mer enn vi har godt av rett og slett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...