Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Mini vil ha mat hver time når han er våken, om natten hver 3, dvs d går 2-2,5 timer mellom hvert måltid om natten. Om kvelden spiser mini gjerne hver halvtime. Har overflod av mat, gir mini kun en side av gangen, da renner det melk ut av munnen til mini, overmett ser det ut som. Litt kjedelig å måtte sitte med puppen ute omtrent hele tiden, spesielt om ettermiddagen. Noe jeg kan gjøre for å venne mini til å spise litt mer og sjeldnere? Mini er forresten 5 uker gammel.
It's all about me Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 At de vil ha mat så ofte de første ukene er ikke uvanlig, og det går seg til av seg selv etterhvert Alle mine har vært slik, de fikk selv bedre rutiner fra de var rundt 2 mnd.
Fru Monalisa Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Min er 3,5 mnd og spiser ganske ofte enda. Varierer litt gjennom døgnet, men tror rekorden mellom to måltider er 4-5 timer... Det er ofte bare 2,5-3 timer mellom og på kvelden kan det være så lite som 1 time mellom hver gang. Rutiner? Hva er det?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Nei, han skal få mat når han vil. Skal ikke vennes til mindre mat!
Matrosen og Meg:) Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 men det kan også bety at du har for lite næring i melka di. Snakk med helsesøster om det! Mine to første mnd var omtrent akkurat som du beskriver. og hos meg viste det seg at han faktisk aldri ble skikkelig mett. Men for all del, jeg vet det er ganske normalt at små spiser så ofte, så trenger ikke være noe annet enn normalt heller. Bare sier det kan ligge mer bak. lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 men det kan også bety at du har for lite næring i melka di. Snakk med helsesøster om det! Mine to første mnd var omtrent akkurat som du beskriver. og hos meg viste det seg at han faktisk aldri ble skikkelig mett. Men for all del, jeg vet det er ganske normalt at små spiser så ofte, så trenger ikke være noe annet enn normalt heller. Bare sier det kan ligge mer bak. lykke til:) Takk for svar. Mini har lagt på seg over 1 kg på 2 uker, og totalt 1,5 kg siden fødsel, altså på 4 uker, så tror jeg har næring nok da? HI
-lykken er 3- Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Det går seg nok til etterhvert, han er jo ganske liten enda! Høres ut som min mini- han er nå snart 4 mnd. og er ganske så glupsk enda- han spiset til han er mett og så litt til Ender alltid med en dæsj gulp....... Den siste mnd. har jeg merket endring i hyppigheten mellom måltidene- endelig går det lengre enn 1-2 timer mellom hvert! Forsøk å nyt den første tia med din lille- selv om puppen henger på utsia av klærne- å vær gad for at han vil ha puppen og klarer seg på maten han får hos deg
Matrosen og Meg:) Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 men det kan også bety at du har for lite næring i melka di. Snakk med helsesøster om det! Mine to første mnd var omtrent akkurat som du beskriver. og hos meg viste det seg at han faktisk aldri ble skikkelig mett. Men for all del, jeg vet det er ganske normalt at små spiser så ofte, så trenger ikke være noe annet enn normalt heller. Bare sier det kan ligge mer bak. lykke til:) Takk for svar. Mini har lagt på seg over 1 kg på 2 uker, og totalt 1,5 kg siden fødsel, altså på 4 uker, så tror jeg har næring nok da? HI Ja da kan det jo virke som han får nok næring, min la også forøvrig godt på seg, men det var jo fordi han fikk mat hele tiden. Vi gikk over til mme når han var to mnd gammel, og situasjonen endret seg raskt. men som jeg sa, det kan like gjerne være helt normalt. men føler virkelig med deg, for jeg syntes bare amming ble mas når jeg måtte sitte hele dagen og natten med puppen ute. Var vel heldig med 4 timer søvn i døgnet. Ingen er like, så er så vanskelig å si noe sikkert! men bare se det ann litt! og evt kontakt helsesøster om du er i tvil:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #9 Skrevet 3. februar 2012 Det gikk sjelden så lenge som 1 time mellom hver gang jeg ammet da jenta mi var på den alderen. Var hos barnelegen da hun var 2 mnd. Han mente hun var plaget med litt vondt i magen, og brukte morsmelk som midlertidig smertelindring. Det gjorde imidlertid problemet verre i følge han, fordi hun da spiste for ofte og ble dårligere i magen pga det. Så jeg fikk beskjed om å dra ut tiden mellom måltidene og bare la henne skrike. Ble litt satt ut fordi jeg har alltid hørt at de skal få regulere det selv, og det føltes mest riktig også. Det var absolutt ingen annen måte å roe henne på når hun ville ha mat heller. Heldigvis begynte hun plutselig en uke senere å spise ca hver tredje time, helt av seg selv, så jeg slapp å ta stilling til dette. Etter at hun tydeligvis ikke hadde vondt i magen lenger(?) har hun også vært fornøyd med en pupp til hvert måltid. Hun dro vel produksjonen rimelig kraftig opp med all spisingen i starten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå