januarbaby012 Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 når hadde dere første samleie etter fødselen? Jeg får så mye smerter av samleie 6 uker etter føds.til jev blir nødt å avslutte det før jeg / han er ferdig. Jeg, ble sydd en god del for barnet ble tatt med vakum. Nå som sex/samleie er blitt umulig for meg, er jeg redd om jeg ble sydd for mye / ble fir trangt der nede. Flere I samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Har du vært på seksukerskontrollen? Hva sa legen da? Det kan hende at vevet der nede ikke er skikkelig grodd ennå og at du må vente en stund til. Jeg ble bare sydd i den ene kjønnsleppen og selv om den er grodd og stingene har falt av så er den ennå øm og jeg venter med sex til den kjennes bedre ut. Fødte for tre uker siden.
Plutselig_gravid Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Etter nr 1 ble født ble jeg klippet i tillegg til at jeg revnet fra a-å. Jeg klarte ikke ha sex igjen før det var gått rundt 6 mnd og det tok opp til et år før det var helt smertefritt...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har ikke våget å ha sex enda, blør enda med jevne mellomrom, men har veldig lyst å ha det snart, samboeren min har vært tålmodig nok mener jeg.. Men redd kroppen ikke er klar. Snart 5 uker siden fødsel..
Kath+3 Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Har hatt samme opplevelse som deg. Ble sydd ganske mye og sex er ikke behagelig.. Vi ventet dog til ca 8 uker, og det gikk okei! pass på å ikke press på for mye hvis det er vondt, da ødelegger du bare for senere. Ta det rolig, og prøv dere forsiktig fram. Vi har fortsatt sex sjelden, men det blir bedre
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Hadde også vondt lenge etter fødsel, men det var ikke på grunn av stingene men at jeg ammet, var vist hormoner som kunne gjøre at man ble litt sår rundt åpningen, ble mye bedre da jeg sluttet å amme. Men er jo ikke sikkert det er det som er problemet ditt da, er jo ikke så lenge siden fødselen din så er jo ikke umulig at det bare er vondt siden det er så kort tid siden
♥ Min engel ♥ Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Heisann. Jeg hadde også fødsel som endte med vakum og klipping! Vi prøvde oss første gang etter 8 uker, og det var skikkelig vondt. Avslutten akten fort! Ventet ca 2 uker før vi prøvde igjen og det var fortsatt vondt. Ventet litt til og prøvde igjen, litt mere hell denne gangen. Men var veldig forsiktig. Føltes som du sier (merkelig nok) veldig trangt og ubehagelig! Har gått til innkjøp av glidemiddel og bruker masse av dette fremdeles. Er ikke direkte vondt nå (16 uker siden fødsel) men må bruke litt tid i starten på å "myke meg opp" hvis du skjønner. Trodde seriøst i starten at sex ALDRI kom til å bli det samme igjen! Ikke noe kjekt for noen av partene når det er så ubehagelig. Men lykke til, bare vær tålmodig og bruk gooood tid på selve innførelsen hehe..
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Samme her, selv om jeg trur det var ca 10 uker etter fødselen. Det ble mye bedre etter noen forsøk og ca 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #9 Skrevet 3. februar 2012 Gi kroppen/underlivet litt mer tid til å restituere seg..! Er tross alt en enorm påkjenning det har vært gjennom. Jeg var ikke i nærheten av klar for sex etter 6 uker, verken fysisk eller mentalt, selv om alt var ok på kontrollen. Tok egentlig flere mnd før jeg var det.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #10 Skrevet 3. februar 2012 Jeg fikk andregrads revning og ble sydd, og klarte ikke å sitte behagelig før det hadde gått 2-3 uker. Sex etter bare 6 uker hadde vært helt utelukket for meg, både pga smertene, fordi jeg ikke var ferdig med renselsen (blødning) før det hadde gått 7-8 uker, og fordi min vesle gav meg 2-3 timer søvn per døgn de første 3-4 mnd. Jeg husker lite fra disse første månedene, annet enn at jeg levde mest på et eksistensielt nivå. Hvorfor har du sex så tidlig når det er så vondt for deg, forresten? Antakeligvis vil det bare gi deg lengre rekonvalesenstid for underlivet, og kanskje til og med ødelegge sexlysten din over tid...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #11 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har ikke våget å ha sex enda, blør enda med jevne mellomrom, men har veldig lyst å ha det snart, samboeren min har vært tålmodig nok mener jeg.. Men redd kroppen ikke er klar. Snart 5 uker siden fødsel.. Du er per definisjon fortsatt i barsel, og kroppen din er nok kanskje ikke helt klar nei.. Hvorfor "stresse" med å ha sex - samboeren din må da ha forståelse for at det er litt unntakstilstand? For min egen del må jeg si at tanken på sex i barseltiden - da jeg fortsatt blødde og forsåvidt følte meg helt forandret og nummen "der nede" - nærmest grenset til det groteske MEN - alle opplever dette forskjellig
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #12 Skrevet 4. februar 2012 Ha sex når DU er klar, det er uansett ikke noe godt å ha sex med en dame som ikke nyter det eller har vondt. Sympati-sex pga. mannen er egentlig bare bortkastet, mannen merker det med engang! Smør deg med tålmodighet, og kjøp inn en god glidekrem. Prøv dere frem når du føler for det, og ikke stress. Det kan ta inntil 1år før underlivet normaliserer seg, men fortvil ikke, det blir bedre for hver gang!! Dere kan jo ha "sex uten selve samleie" de første gangene bare for at du skal føle deg komfortabel etter graviditetens påkjenninger, altså oralsex, lek og morro. Så kan dere sakte men sikkert utvikle sexlivet tilbake til det normale, I DITT OG KROPPEN DIN SITT TEMPO! Sexlivet etter fødsel er viktig å prioritere og snakke om, og utviklingen av "sympati-sex" (altså at kona bare gir mannen for å tilfredsstille mannens behov og frykt for utroskap) er vanlig i småbarnsfasen, og kan bli en VELDIG farlig vane da både damen og mannen kan miste lysten helt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #13 Skrevet 4. februar 2012 jeg fikk andregrads revninger innvendig og klippet utvendig. vesla ble tatt med tang og tanga ødala masse innvendig.. da jeg var på kontroll 7 uker etter fødsel var det såpass ømt at legen måtte avbryte kontrollen.. så her tok det nesten 4 mnd før vi prøvde å ha sex igjen. er nå snart 10 mnd siden fødsel og sexlivet er ikke helt på topp ennå. er veldig ømt til tider fortsatt.. men øvelse hjelper. er nå snart 5 uker på vei med neste, så tror ikke sexlivet rekker å ta seg skikkelig oppigjen før neste fødsel.. men dette er siste, så få håpe det blir bedre etter dette barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå