Gå til innhold

Ved skilsmisse, hvilken skole skal barna gå på?

Anbefalte innlegg

Vi bor nå i forskjellige skolekretser, men det tar bare 5 min med bil imellom oss og skolene. Han leier, jeg eier.

Nå har vi en jente som går på skolen "hans" i 4 klasse, så hun blir der. Men søsteren hennes er nå 5 år.

Hvilken skole skal ettåringen gå på? Far kommer ikke til å bo på samme plass når minstejenta går i 5.klasse, siden han leier der.

Han skal heller ikke kjøpe på den siden av byen, og ikke kjøpe på noen år.

Barna har adressen til mor, bør da minstebarnet begynne på "mors" skole? Siden mor eier, og far leier?? Men da blir det forskjellige skoler på barna, men flytter bf om noen år. Så kan jo ingen av barna gå på "fars" skole.

Fortsetter under...

Barna sogner til den skolen som ligger i skolekretsen der barna har sin folkeregistrerte adresse og det vil være hos den som har hovedomsorgen for barna.

Regner med at dere ikke skal ha 50/50 når far planlegger å flytte.

Barna sogner til den skolen som ligger i skolekretsen der barna har sin folkeregistrerte adresse og det vil være hos den som har hovedomsorgen for barna.

Jo, vi har 50/50. Far flytter ikke såå langt unna, men ikke i samme skolekrets. Begge vil at barna skal gå på skolen der vi bor.

Snakket med helsesøster, hun sa at barna burde gå på skolen der man eier, og ikke der man leier. Det var mer stabilt for barna.

å hun i 4 klasse kan gå ut der hun går, siden det tar 5 min å kjøre dit.

Jo, vi har 50/50. Far flytter ikke såå langt unna, men ikke i samme skolekrets. Begge vil at barna skal gå på skolen der vi bor.

Snakket med helsesøster, hun sa at barna burde gå på skolen der man eier, og ikke der man leier. Det var mer stabilt for barna.

å hun i 4 klasse kan gå ut der hun går, siden det tar 5 min å kjøre dit.

Ok. Da holder jeg med hs, siden du skriver at far uansett ikke kommer til å bo så lenge i den skolekretsen han bor i nå.

Ta hensyn til barna, la barna få gå på samme skole og la barna slippe å bytte skole når det strengt tatt ikke er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...