Gå til innhold

**IKM uke 6** (ny 1.feb)

Anbefalte innlegg

Hei!

Gratulerer til alle med positiv test!

Vil også gjerne være med her. IKM er ca 10 februar (syklus varierer litt). Er håpefull denne månden, får alltid kviser på ryggen + ømme bryster ca 1 uke før mensen, men så langt ikke tegn på dette.

Ellers så er jeg 30 og har en gutt på 2,5 år. Vil gjerne at han skal få småsøsken :)

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer til alle med positiv test!

Vil også gjerne være med her. IKM er ca 10 februar (syklus varierer litt). Er håpefull denne månden, får alltid kviser på ryggen + ømme bryster ca 1 uke før mensen, men så langt ikke tegn på dette.

Ellers så er jeg 30 og har en gutt på 2,5 år. Vil gjerne at han skal få småsøsken :)

Velkommen inn hit Guroen :) Bare kopier inn IKM lista og før deg på :)

God morgen jenter :)

Endelig er uka vår kommet :)

Håper det er flere av dere herlige jenter som får en positiv test *smiler* Synes vi fortjener det virkelig :)

Jeg går på do ofte får å se etter om ho ekle tanta er på vei, ikke noe ennå, men ho har ennå tid på seg *blæ*

Gutt04, ikke gi opp ennå snuppa :) Det er håp så lenge du ikke får noe besøk!

Nå ringer det snart inn til første time, så jeg får komme meg ned i klasserommet og gjøre ting klart.

Ha en fin mandag snupper :D

Da testet jeg i dag og nok en blendahvit test. Er fortsatt to dager til ikm, men føler selv at ikke noe er på gang, og jeg innbiller meg at testen ville vært positiv nå om det var en spire der.

Fører meg over til ny PP så fort onsdagen er forbi.

Utrolig gøy med dere som har fått positive, og jeg håper det blir mange fler :)

Annonse

Åja, eg mÅ trykke inn pÅ SVAR knappen øverst :P

Eg har pleid Å svare i den boksen nederst under alle innleggene, og der finnes ingen legg til fil knapp :P

Jeg er blitt testoman.. MÅtte teste i dag og, her er begge testene, ikke mye forskjell.... Den sterkeste streken er Kontrollstreken...

post-833813-0-14240800-1328522832_thumb.jpg

post-833813-0-09934200-1328522839_thumb.jpg

Gratulere Bergen87, ingen tvil på at den er positiv :)

Dossa: Jo, jeg har faktisk mistet håpet :(

Men skal satse bedre neste PP, har mensmurringer og tror at tanta er på vei. Jeg skal ha ikm den onsdag, ikke torsdag som det står på lista. Jeg er sikker på at jeg ikke er gravid denne gangen. Jeg trøster meg med at jeg har en oktoberbarn hjemme :)

Skal du ta en test snart?

Krysser fingere og tær for deg Dossa og alle uke 6 damene :)

Gleder meg til å høre om flere positive tester!

Gratulere Bergen87, ingen tvil på at den er positiv :) Dossa: Jo, jeg har faktisk mistet håpet :( Men skal satse bedre neste PP, har mensmurringer og tror at tanta er på vei. Jeg skal ha ikm den onsdag, ikke torsdag som det står på lista. Jeg er sikker på at jeg ikke er gravid denne gangen. Jeg trøster meg med at jeg har en oktoberbarn hjemme :) Skal du ta en test snart? Krysser fingere og tær for deg Dossa og alle uke 6 damene :) Gleder meg til å høre om flere positive tester!

Jeg har ikke tenkt å teste, tror ikke det blir nødvendig for det murrer godt i magen :( Så i løpet av idag eller imorra så får jeg tantebesøk *blæ*

Vi får sammen satse på et novemberbarn *smiler*

Masse lykke til videre og jeg håper mange av dere snart kan juble høyt :) :) :)

Da måtte jeg teste også. Selvfølgelig helt fullstendig bortkastede penger, for jeg har ikke IKM før på fredag og vet fra før at jeg produserer hcg ganske så seint.. Testen var blenda hvit, og kunne ikke se en skyggestrek om jeg ville det en gang.

Det murer godt i magen, og det stikker i puppene. Håper at det er noe inni der. Det er forresten første pp etter uttak av hormonspiral så syklusen min har jeg ikke helt kontroll på, kan være det er tanta som er på vei litt for tidlig :/

Annonse

Vakkert syn Bergen :D

Advarsel, teksten nedenfor er preget av negativitet og oppgitthet fra min side. Anbefaler å ikke lese det dersom du ikke trenger å lese negative ting nå :)

Her har ikke tanta kommet enda heller Dossami, men det murrer godt i magen og kjente det stakk litt før jeg kom meg opp av senga i dag så her er det banna bein på at det er like før. Tør ikke å røre meg omtrent, selv om ingenting kan forhindre besøket. :( Utrolig dritt at det ikke skal gå. Det er jo helt sprengt å utsettes for så mye småtroll i den mest fruktbare tiden, for så å få mensen. Det tilsier jo at jeg er dels infertil i en eller annen grad. Lurer på hva som er feil. Kommer det egg med pergoen, eller er jeg like vrang som før. :angry: Det sies at 80-90 % får el på pergo, er jeg en av de som ikke får det? Funker svømmerne? Hvorfor vil ikke et evt. egg feste seg fast? Kommer det i det heletatt svømmere i egglederne mine? Mange tanker her.. Jeg håper på mirakler og har begynt å sjekke ut hvilke andre alternativ vi har. Det er helt sinnsyke priser på assistert befruktning, og jeg skjønner ikke så mye av hva som ska til før man må ha assistert.

Det virker som man kan få 3 IVF forsøk fra staten, eller tar jeg fullstendig feil? Lite konkret å finne om det når jeg googler. Isåfall er det ca. 30 000 + for IVF. Helt sjukt. Fant "pakker" som koster 70 000 hos Medicus. Jadda.....

Livet suger hardt enkelte ganger. Skal melde meg inn i ny ikm uke her når mensen kommer og jeg finner ut ikm dato, men kommer ikke til å føre meg opp på IKM lista for den aktuelle uken. Vil bare "henge" der uten å være ført opp. Det blir for tøft for meg å føre meg opp på en IKM liste når det e rmer realistisk å stå på en TR-kommer-garantert-nå-også liste. Jeg er helt sikker på at vi må inn til samtale om 3 mnd for å finne ut en ny vei å gå. Det går ikke an å ha vært så uforsiktig som jeg har vært i 13 år uten å blitt gravid en eneste gang. Har skikkelig pain i nedre del av ryggen nå så her er det bare å pakke oppi en o.b først som sist. Det er egentlig deilig når tanta endelig kommer. Da slipper det lille håpet jeg hadde å gnage på psyken min i noen uker fremover. Og jeg går tilbake til den jeg var før prøvingen startet for en stakket stund. Lurer på om jeg blir en av de som er 40 år og ufrivillig uten barn, og som vil bo alene i en leilighet med mannen min, reise på kulinariske vin- og matreiser og leve et ganske uvanlig liv i forhold til alle andre jeg kjenner.

Håper dere andre er ved godt mot i uka vår og ønsker dere ekstra lykke til nå, lykken og flaksen er iallefall ikke her så da blir det mer på dere :)

Sender deg en skikkelig god klem Lillefie snuppa mi<3

Er vondt å lese det du beskriver :( Jeg unner deg av hele mitt hjerte at du skal få oppfylt drømmen om å bli mamma :) :)

Alt for deg søta <3

Nå er det lalletid på meg, er stup trøtt *gjesp*

Håper tanta holder seg vekke *husj vekk med deg* ;)

God natt søtnoser <3<3<3

Tusen takk søtinger, dere er så gode å ha :wub:

Tanta har ikke kommet enda så da blir syklusen forskjøvet litt :huh:

I kveld har jeg og mannen lagd 2 kilo kjøttkaker av elg og hjort. Er full utlufting av leiligheten. Takler ikke stekos, men tror kjøttkakene blir magiske :) Skal lage kjøttkakmiddag i morgen :D

Sov godt Dossami <3 Skal hoppe på mannen i kveld jeg, noen fordeler er det med forsinket tr besøk :rolleyes:

****IKM UKE 6****

Mandag, 06.02

-Lykke-Liten- 8 pp

- Dossa, 18 pp

- LilleFie 8pp dobbel pergo

-Bergen87

-2.runner.up. 8 pp

Tirsdag, 07.02

- Lillemeto

Onsdag, 08.02

- julestrømpa 5pp,

-Amedillo 5pp

-gutt2010-nybaby2012?

Torsdag, 09.02

- Ariel_86 11 pp

- Gutt04+Gutt10+2012?

- minimikro

Fredag, 10.02

- #synne#

-Tjo hei<3

-Håpfull75

- trollunger

Lørdag, 11.02

-Nora-Pernille -1.pp

Søndag, 12.02 (Morsdag!)

- Athina 34 pp

Severine

Gravid

-Lykke- Liten 8 pp Termin 19.10.2012

-Bergen87, pp7

Inn i en ny PP

Amedillo

Lillefie: Jeg føler at du har vært min støtte hver gang jeg har skrivd på denne siden og vært frustrert eller oppgitt over ting jeg ikke har forstått. Du har alltid gitt meg gode råd og trøstende ord:) og det tror jeg de andre jentene på dette forumet synes det samme!

Og da jeg leste innlegget ditt, så sank hjertet mitt rett i gulvet. Jeg syns det er forferdelig trist det du går gjennom og at det er utrolig urettferdig at det ikke har klaffet for deg ennå!

Jeg kan ikke annet enn å si at jeg føler med deg og gi deg en stor trøsteklem.

****IKM UKE 6****

Mandag, 06.02

-Lykke-Liten- 8 pp

- Dossa, 18 pp

- LilleFie 8pp dobbel pergo

-Bergen87

-2.runner.up. 8 pp

Tirsdag, 07.02

- Lillemeto

Onsdag, 08.02

- julestrømpa 5pp,

-Amedillo 5pp

-gutt2010-nybaby2012?

Torsdag, 09.02

- Ariel_86 11 pp

- Gutt04+Gutt10+2012?

- minimikro

-Ellah84

Fredag, 10.02

- #synne#

-Tjo hei<3

-Håpfull75

- trollunger

Lørdag, 11.02

-Nora-Pernille -1.pp

Søndag, 12.02 (Morsdag!)

- Athina 34 pp

Severine

Gravid

-Lykke- Liten 8 pp Termin 19.10.2012

-Bergen87, pp7

Inn i en ny PP

Amedillo

Tusen takk snuppa mi :) Livet er ikke lett, og iallefall ikke rettferdig. Jeg har så lyst å se at magen min vokser og er ikke redd for å "ødelegge" den, MIN babymage! Jeg har lyst til å være dårlig og ha vondt. Jeg har lyst til å kjenne et lite menneske ligge å sparke med de knøttsmå beina sine. Jeg har lyst å pine meg igjennom en fødsel og holde min egen lille baby som jeg skal passe på resten av mitt liv, og se tårene trille fra mannen min som aldri før har vært så stolt. Det er helt uvirkelig at det vil skje MEG, jeg klarer ikke å se det for meg, at jeg skal være så heldig. Jeg føler det aldri kommer til å gå.

Det svir og murrer i magen så tr er like rundt hjørnet. Akkurat nå er jeg mer forbanna enn lei meg. Jeg hadde ikke orket dette uten dere på bim. Har lært så sinnsykt mye av jentene her inne, har fått masse trøst og gitt trøst. Ville ikke ha vært foruten :wub:

Helt rart at man kan bli så følelsesmessig påvirket av mennesker man ikke kjenner, men dere er så utrolig gode og sier så mye fint at det kan ikke gjøre annet enn å gå rett i hjertet, og fylle i sprekkene som svir og gjøre at det blir mindre vondt :)

Knuseklem <3

Jeg vet akkurat hva du mener når du forklarer ønsket om å oppleve et foster i magen og alt man er villig til å gjennomgå av smerter og ubehag, bare det blir et velskapt barn ut av det. Hadde ikke gjort meg noe om jeg var kvalm de 3 første mndene og bekkenløsning fram til termin så lenge jeg kan bli gravid snart, helst nå!!! Ønsket er sååå stort.

Nå har ikke vi prøvd så lenge (4pp), men jeg føler at siden jeg tok opp samtalen med min samboer om å begynne å prøve å få barn og etterhvert fikk han med på lasset, så føler jeg at det er et stort nederlag hver mnd når mensen kommer. De han jobber m har greid å få damene sine gravide på et blunk, mens her har det ikke klaffet ennå:(

Jeg går derfor rundt og sjekker trusa for mensen hele tiden og er helt tullerusk! Vet ikke hvor mange mnder til jeg orker med det her(vet at det er flere som har prøvd lengre enn oss, så jeg skal egentlig ikke klage!!)

Jeg fikk en ørliten blødning igår mens vi hadde en kosestund, men det har ikke kommet noe mer etter det. Vet ikke om det var "forvarsel" på tanta som kommer snart, eller om det var kunn det lille som var...

Beklager for en lang og sytete innlegg:(

Skjønner det så altfor godt. Jeg var likens i min 4 pp jeg og, men begynte å skjønne at noe var problematisk siden jeg på det tidspunktet begynte å få skikkelig vondt etter el og hadde hatt et år med masse sykluskrøll.

Jeg og føler at alle får det til. Har fått vite om 4 graviditeter hos kjentfolk siden fredag, samt en fødsel jeg ikke hadde hørt var forestående som fant sted i går tror jeg. Samtidig tror jeg det ikke er så lett som ''alle'' skal ha det til, og mange forskjønner sin prøvehistorie med ''det klaffet med en gang'' fordi sannheten blir for privat å røpe. Statistikken taler jo imot alle ''førstegangsklaffere''.

Vi får bare håpe det skjer noe snart uansett 4 pp eller min straks 9 pp <3

God morgen jenter:)

LilleFie jeg feller ofte en tåre når jeg leser hvordan du har det, for å ha så mye smerter både psykisk og fysisk tærer utrolig på kroppen. Jeg håper av hele mitt hjerte at du skal få oppleve gleden av å bli mor. Sender deg en stor klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...